Mijn vraag:
Mijn vraag is feedback op de door mij voorgestelde hardware en setup. Ik heb weinig ervaring op dit gebied maar ik heb er geen moeite mee mij ergens in te moeten verdiepen.
Eind van de maand krijg ik mijn nieuwbouwhuis opgeleverd. Ik heb hier op elke verdieping en in de garage een bedrade CAT6 verbinding laten aanbrengen. Alles komt samen in de meterkast waar o.a coax en glasvezel binnen komen. Internet en TV provider wordt vrijwel zeker Ziggo (250 Mbit/s download / 25 Mbit/s upload pakket).
Het verwachte gebruik per ruimte:
Ziggo Connectbox (wifi uit) --> voor AP's patch kabeltje naar PoE adapter --> naar bovengenoemde apparaten. Dus niet eerst een (PoE) switch achter de Ziggo box.
Graag jullie feedback.. Zitten er denkfouten in deze setup? Bijvoorbeeld de plaatsing van de Dream machine in het netwerk? Kan er beter een Ubiquiti switch achter de Ziggo box gezet worden in de meterkast en dan verdelen? etc.
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten,
Bas
Mijn vraag is feedback op de door mij voorgestelde hardware en setup. Ik heb weinig ervaring op dit gebied maar ik heb er geen moeite mee mij ergens in te moeten verdiepen.
Eind van de maand krijg ik mijn nieuwbouwhuis opgeleverd. Ik heb hier op elke verdieping en in de garage een bedrade CAT6 verbinding laten aanbrengen. Alles komt samen in de meterkast waar o.a coax en glasvezel binnen komen. Internet en TV provider wordt vrijwel zeker Ziggo (250 Mbit/s download / 25 Mbit/s upload pakket).
Het verwachte gebruik per ruimte:
- Woonkamer
- Behoefte: draadloos internetten op smartphones, muziek streamen, draadloos Netflix/ YouTube kijken (full HD) op TV. Aanwezig: 1x CAT6 bedrade aansluiting.
- 1e verdieping
- Behoefte: draadloos internetten op smartphones, muziek streamen, thuiswerken. Aanwezig: 1x CAT6 bedrade aansluiting in plafond overloop.
- 2e verdieping
- Behoefte: draadloos internetten op smartphones, bedraad 4K streaming op OLED tv, gaming (geen online gaming), muziek streamen. Aanwezig: 1x CAT6 bedrade aansluiting.
- Garage
- Behoefte: draadloos internetten op smartphones, muziek streamen. Geen behoefte aan wifi dekking in de tuin. Aanwezig: 1x CAT6 bedrade aansluiting.
- Meterkast: Ziggo Connectbox (wifi uit)
- Woonkamer: 1x Ubiquiti UniFi AP-AC LITE, PoE voeding vanuit meterkast (wandmontage, In-Wall past helaas niet op de doos)
- 1e verdieping: 1x Ubiquiti UniFi AP-AC LITE, PoE voeding vanuit meterkast (plafondmontage hal)
- 2e verdieping: 1x Ubiquiti UniFi Dream Machine. Misschien wat overkill maar combineert switch en AP in 1 apparaat en kan de controller draaien.
- Garage: 1x Ubiquiti UniFi AP-AC LITE, PoE voeding vanuit meterkast
Ziggo Connectbox (wifi uit) --> voor AP's patch kabeltje naar PoE adapter --> naar bovengenoemde apparaten. Dus niet eerst een (PoE) switch achter de Ziggo box.
Graag jullie feedback.. Zitten er denkfouten in deze setup? Bijvoorbeeld de plaatsing van de Dream machine in het netwerk? Kan er beter een Ubiquiti switch achter de Ziggo box gezet worden in de meterkast en dan verdelen? etc.
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten,
Bas