Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• timothee
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:48
Weet iemand of Apple iets van een tijdelijke IP ban activeert als je in korte tijd meer dan ~10 Apple ID / iTunes activaties probeert uit te voeren?

Ik ervaar nl. problemen met batch activatie van Apple ID's van nieuwe collega's tijdens klassikale sessies. Als ik een enkele iPhone uitrol gaat alles goed, maar we hebben eind van afgelopen week twee dagen achter elkaar problemen ervaren tijdens sessies met meer dan 10 gebruikers:
  • Aanmaken nieuw Apple ID via https://appleid.apple.com, via de laptop verbonden met corporate Wifi, gaat prima, incl. verificatie
  • Na verificatie van Apple ID op de account pagina invullen van adresgegevens bij betaal- en verzendinformatie lukt niet; bij het opslaan krijgen we een melding dat de gegevens (tijdelijk) niet kunnen worden opgeslagen
  • N.a.v. voorgaande de iPhone toch gewoon opgestart en setup doorlopen. Bij de eerste maal aanmelden bij de App Store krijg je de melding dat je alsnog een betaalmethode en adres moet opgeven. Alles ingevuld, maar als we proberen te voltooien krijgen we de melding zoals in dit topic getoond: https://discussions.apple.com/thread/250085974
  • Schakelen we corporate Wifi even uit en gaan we over op 4G en tikken nogmaals op Volgende, dan werkt het voltooien van de Apple ID activatie wel!
  • Daarna schakelen we Wifi weer in en voltooien we de overige stappen.
Met een enkel toestel werkt alles gewoon (zowel via de laptop als op de iPhone), zowel via 4G als op corporate Wifi als op privé Wifi. Ook met dezelfde adresgegevens enz. Alleen als we met meer dan 10 personen deze handelingen gelijktijdig uitvoeren komen we niet verder.

Dus of onze corporate firewall blokkeert ineens iets (nog niet laten nakijken) of Apple blokkeert iets.

Heeft iemand hier ervaring met dit issue? (by the way: ik heb nog niet geprobeerd om Apple Support te bellen, heb daar ook geen tijd voor tijdens zo'n klassikale sessie...)

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12:22

Geronimous

Moderator Spielerij
Een Apple ID is uitsluitend voor persoonlijk gebruik, het is niet de bedoeling dat iemand Apple Id’s en masse aanmaakt voor iemand anders. Mbt iCloud staat dat nadrukkelijk in de voorwaarden en kan Apple de toegang tot diensten weigeren. Voor het klaarmaken van het Apple Id ken ik de details niet en betwijfel of AppleCare je daar duidelijkheid over kan verschaffen, maar ik zou er zeker rekening mee houden dat er wel iets gebeurt aan Apple’s kant.

Mijn advies; laat mensen zelf hun Apple Id aanmaken.

Geronimous wijzigde deze reactie 03-02-2020 04:14 (3%)

FT-17 FTW!

• timothee
Geronimous schreef op maandag 3 februari 2020 @ 04:13:
Een Apple ID is uitsluitend voor persoonlijk gebruik, het is niet de bedoeling dat iemand Apple Id’s en masse aanmaakt voor iemand anders. Mbt iCloud staat dat nadrukkelijk in de voorwaarden en kan Apple de toegang tot diensten weigeren. Voor het klaarmaken van het Apple Id ken ik de details niet en betwijfel of AppleCare je daar duidelijkheid over kan verschaffen, maar ik zou er zeker rekening mee houden dat er wel iets gebeurt aan Apple’s kant.

Mijn advies; laat mensen zelf hun Apple Id aanmaken.
Waar heb ik geschreven dat ik/wij Apple ID's voor andere gebruikers aanma(a)k(en)? Ik geef klassikaal instructies hoe nieuwe collega's o.b.v. hun corporate e-mail adres een nieuw (persoonlijk) Apple ID moeten aanmaken en daarbij lopen we tegen problemen aan. Dus volgens mij doen wij helemaal niets dat niet is toegestaan volgens de voorwaarden van Apple.

• timothee
Niemand?

• Razr
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Wat als je alle accounts via 4G aanmaakt, inclusief verificatie etc.? Of als je dit allemaal via het privé netwerk doet? Dan kun je in ieder geval wat dingen gaan uitsluiten.

Loop je dan nog tegen dezelfde problemen aan zou ik Apple proberen te benaderen. Wellicht kunnen ze voor zulke doeleinden je zakelijke IP op een witte lijst zetten.

• timothee
Razr schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:32:
Wat als je alle accounts via 4G aanmaakt, inclusief verificatie etc.? Of als je dit allemaal via het privé netwerk doet? Dan kun je in ieder geval wat dingen gaan uitsluiten.

Loop je dan nog tegen dezelfde problemen aan zou ik Apple proberen te benaderen. Wellicht kunnen ze voor zulke doeleinden je zakelijke IP op een witte lijst zetten.
Het aanmaken van de Apple ID accounts via de laptop, verbonden met Wifi, gaat goed, dus geen noodzaak om op dat punt/moment op 4G over te schakelen (dat gaat dan ook nog niet, want er zit geen UMTS module in de laptops en de iPhones zijn op dat moment nog niet geconfigureerd). Het probleem begint pas als we de betaal- en verzendgegevens willen aanpassen direct ná verificatie van het Apple ID. Dat lukt niet. Op zich geen groot probleem, want dat kun je later bij eerste installatie van een appje op de iPhone alsnog doen. Alleen daar lopen we dus tegen het probleem aan dat dit niet werkt als we op Wifi zitten (althans, bij meer dan 10+ gebruikers gelijktijdig). Op dat moment overschakelen naar 4G lost het op, dus die workaround passen we reeds toe.

Misschien moet ik inderdaad toch maar eens Apple contacteren.

Het alternatief is om onze uitrol aan te passen zodat een persoonlijk Apple ID niet benodigd is voor de initiële installatie van de Intune Bedrijfsportal app. Ik heb nl. gelezen dat dit o.b.v. een "corporate Apple ID" moet kunnen, waardoor gebruikers een persoonlijke Apple ID enkel nodig hebben voor installatie van overige non-corporate apps buiten de Bedrijfsportal.
We gaan onze inrichting daarop nakijken (vermoedelijk missen we nog een benodigd VPP token), we hebben pas recent DEP geregistreerde iPhones aangeschaft en hier dus nog niet veel ervaring mee.

• timothee
Ik begrijp inmiddels van onze ICT dienstverlener dat ze deze issues herkennen en ook bij andere klanten tegenkomen. De oorzaak is echter niet bekend, maar de workaround via 4G wordt ook elders toegepast.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True