Weet iemand of Apple iets van een tijdelijke IP ban activeert als je in korte tijd meer dan ~10 Apple ID / iTunes activaties probeert uit te voeren?
Ik ervaar nl. problemen met batch activatie van Apple ID's van nieuwe collega's tijdens klassikale sessies. Als ik een enkele iPhone uitrol gaat alles goed, maar we hebben eind van afgelopen week twee dagen achter elkaar problemen ervaren tijdens sessies met meer dan 10 gebruikers:
Dus of onze corporate firewall blokkeert ineens iets (nog niet laten nakijken) of Apple blokkeert iets.
Heeft iemand hier ervaring met dit issue? (by the way: ik heb nog niet geprobeerd om Apple Support te bellen, heb daar ook geen tijd voor tijdens zo'n klassikale sessie...)
Ik ervaar nl. problemen met batch activatie van Apple ID's van nieuwe collega's tijdens klassikale sessies. Als ik een enkele iPhone uitrol gaat alles goed, maar we hebben eind van afgelopen week twee dagen achter elkaar problemen ervaren tijdens sessies met meer dan 10 gebruikers:
- Aanmaken nieuw Apple ID via https://appleid.apple.com, via de laptop verbonden met corporate Wifi, gaat prima, incl. verificatie
- Na verificatie van Apple ID op de account pagina invullen van adresgegevens bij betaal- en verzendinformatie lukt niet; bij het opslaan krijgen we een melding dat de gegevens (tijdelijk) niet kunnen worden opgeslagen
- N.a.v. voorgaande de iPhone toch gewoon opgestart en setup doorlopen. Bij de eerste maal aanmelden bij de App Store krijg je de melding dat je alsnog een betaalmethode en adres moet opgeven. Alles ingevuld, maar als we proberen te voltooien krijgen we de melding zoals in dit topic getoond: https://discussions.apple.com/thread/250085974
- Schakelen we corporate Wifi even uit en gaan we over op 4G en tikken nogmaals op Volgende, dan werkt het voltooien van de Apple ID activatie wel!
- Daarna schakelen we Wifi weer in en voltooien we de overige stappen.
Dus of onze corporate firewall blokkeert ineens iets (nog niet laten nakijken) of Apple blokkeert iets.
Heeft iemand hier ervaring met dit issue? (by the way: ik heb nog niet geprobeerd om Apple Support te bellen, heb daar ook geen tijd voor tijdens zo'n klassikale sessie...)