Goeiedag beste PC enthousiastelingen,
Het is hoog tijd om mezelf een nieuwe desktop aan te schaffen, aangezien mijn oude midrange uit 2014-2015 amper meekan met de hedendaagse software en games. Nu heb ik genoeg gespaard om mezelf te verwennen.
Onlangs heb ik met een wedstrijd een BeQuiet Silent Base 801 gewonnen. De behuizing heb ik dus al. Nu enkel nog de componenten erin huisvesten.
Samen met een vriend met meer vakkennis dan mij hebben we de lijst samengesteld. Nu vraag ik jullie, lieve mensen, om jullie feedback te geven.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Adobe Photoshop, Illustrator en InDesign voor het werk.
Naast het werk hou ik me bezig met games als ARK, Destiny2 en Total War. Later ook Cyberpunk en Mount&Blade2: Bannerlord.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max € 2.500. Inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben vertrouwd met Nvidia kaarten en Intel processoren. Ik heb geen ervaring met andere merken, maar sta open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Efficiëntie. Is de huidige combinatie van onderdelen goed of zal er ergens een bottleneck ontstaan?
Ga je overklokken?
Niet van plan om onmiddellijk te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Voor ik alles bestel, wil ik eerst genoeg feedback vergaren. Prijs/kwaliteit speelt een rol, evenals de compatibiliteit tussen de onderdelen. Last, but not least vroeg ik me af of alles qua afmetingen ook in de kast zal passen.
Het is hoog tijd om mezelf een nieuwe desktop aan te schaffen, aangezien mijn oude midrange uit 2014-2015 amper meekan met de hedendaagse software en games. Nu heb ik genoeg gespaard om mezelf te verwennen.
Onlangs heb ik met een wedstrijd een BeQuiet Silent Base 801 gewonnen. De behuizing heb ik dus al. Nu enkel nog de componenten erin huisvesten.
Samen met een vriend met meer vakkennis dan mij hebben we de lijst samengesteld. Nu vraag ik jullie, lieve mensen, om jullie feedback te geven.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Adobe Photoshop, Illustrator en InDesign voor het werk.
Naast het werk hou ik me bezig met games als ARK, Destiny2 en Total War. Later ook Cyberpunk en Mount&Blade2: Bannerlord.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max € 2.500. Inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- BeQuiet Silent Base 801 behuizing
- Muis & Toetsenbord
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed | € 384,99 | € 384,99 |
| 1 | Moederborden | MSI Z390-A PRO | € 107,- | € 107,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | € 817,96 | € 817,96 |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 462,22 | € 462,22 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 169,- | € 169,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.186,98 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben vertrouwd met Nvidia kaarten en Intel processoren. Ik heb geen ervaring met andere merken, maar sta open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Efficiëntie. Is de huidige combinatie van onderdelen goed of zal er ergens een bottleneck ontstaan?
Ga je overklokken?
Niet van plan om onmiddellijk te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Voor ik alles bestel, wil ik eerst genoeg feedback vergaren. Prijs/kwaliteit speelt een rol, evenals de compatibiliteit tussen de onderdelen. Last, but not least vroeg ik me af of alles qua afmetingen ook in de kast zal passen.