Toon posts:

Tegenstrijdige berichten...

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat op http://www.asus.com/Products/Addon/Vga/agpv7700/accesory.html :
Warning: Because GeForce2 GTS DDR GPU consumes a lot of power, as a result, do not use AGP-V7700 with the mainboard which AGP power is provided by linear regulator.
Dit staat bij de faq's van de zelfde site:
Q : What is the power consumption of GeForce2 GTS GPU?

A : GeForce2 GTS consumes less than 10W of power at the chip level, and boards built with GeForce2 GTS will consume substantially less power than the AGP or PCI specification. Through advancements in semi-conductor process technology and logic design, the GeForce2 GTS consumes substantially less power than the original GeForce 256. Refer to NVIDIA®

Wat is nu waar? Gebruikt ie nou wel of niet veel? Hoe weet ik of ik niet zo'n lineair regulator heb? Mijn MoBo= GVC QS440BX
Heeft iemand problemen met zijn GF2 omdat zijn voeding te weinig vermogen levert? Mijn voeding levert maximaal 250W. Is dat voldoende?

Helluuup!

Verwijderd

Linear tref je vooral aan bij de eerste mobo's met AGP, zoals de LX chipsets, 250watt is meer dan voldoende, mits je geen athlon/duron/thunderbird hebt, heb 6mnd. lang een Geforce DDR/Asus P5A combinatie perfect zonder problemen laten lopen met een 235watt voeding.

Staat er geen info over de AGP bus op de homepage van de fabrikant van het moederbord?

Update: Als ik naar de naam van je MB kijk lijkt het me een BX moederbord, die zou voldoende stroom moeten kunnen geven.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Gaat 250watt en een Thunderbird + GeForce 2 mis? (dit wou ik namelijk kopen in mijn kast, zit naast een brander niet echt bijzonder spul in).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Hangt ervan af, sommige powersupplies trekken et wel, andere weer niet, als je een nieuwe voeding moet kopen zou ik meteen een 300watt kopen, als je al een 250watt hebt kan je et proberen, gaat et mis dan kan je altijd nog een 300watt kopen.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik had zelf in 1e instantie maar 200 Watt en nooit problemen gehad met m'n AsusP3bf plankie, er hingen een P3 550E, een Hercules GF1 DDR, een 3Com netwerkkrt, een XitelSPlt, een WD hd, een DVD, en een flopdrive aan, dus geen branders ect.
Volgens mij is de stroomverdeling op je mobo hetgeen waar het om gaat, dus genoeg power op de AGP sleuf.
Ik heb er nou wel een 300 Watt opgegooid, maar der hang nou wel wat heavyer's bij Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Voor mensen met hetzelfde MoBo kunnen ook hier kijken: http://www.bcmgvc.com/tech/Support-start.htm

Voor een GF1 wordt toch minimaal een 250W voeding aanbevolen (als je niet te veel in je systeem hebt hangen, anders min. 300W)
Als ik het goed begrijp verbruikt de GF2 minder dan een GF1, dus met 250W moet dat wel lukken.

Verwijderd

mmm je vind dat eigelijk nog aan op vrij ouwe mobo's (vraag het aan de maker van je mobo die weet het) en stroom mmm ik heb een p3 450 en geforce op 200W draien dus dat valt wel mee (en ik heb er nog veel meer in zitten en aanhangen)

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:39
hmm.. heb ook zo'n soort vraag;
zou een geforce DDR of Geforce2 draaien op een mvp3 chipset?
Pagina: 1