Yoga, workout en meditatie-apps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00
Ik probeer sinds kort wat te doen aan m’n gezondheid en ben ook aan het kijken naar apps hiervoor, maar wat me extreem tegen staat, is dat ze allemaal vreselijk duur zijn.

Seven, 7-minutes, Calm, Headspace, Daily yoga. Allemaal ben je zo € 50 per jaar of meer kwijt. Soms heb je een paar mini-programma’s die gratis zijn, een enkele keer een 7-day free trial, maar dan moet je wel al betaald hebben, maar een fatsoenlijke proefperiode heb je niet.

Weet iemand goede betaalbare apps? En dan denk ik aan € 5 per maand, of € 10-15 eenmalig. Ik zit op iOS.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

50 euro per jaar is (iets) minder dan 5 euro per maand... toch?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
Ja, maar dan moet je dus wel meteen voor 'n jaar nemen. Als je per maand neemt, dan is het ~€ 10. En dat per app. Ik heb er nu 5 geprobeerd, maar ze missen allemaal wel iets essentieels, en dan kom je dus op veel hogere bedragen uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Misschien even een stapje terug: waarom heb je een app nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
Omdat het helemaal zelf doen niet gaat? Zelf de workouts verzinnen, zelf mediteren, zelf yoga oefeningen verzinnen, dat is me gewoon echt te lastig. Ik heb geen ervaring (krijg wel 2x per week fysiotherapie, daar kan ik dit soort dingen bespreken), en zelf bedenken wat een goed programma is, zowel qua yoga, meditatie als workout, lukt me gewoon echt niet.

Zulke apps zijn dan heel handig: voer vandaag dit en dit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op Youtube staat echt heel veel over mindfullness, meditatie en yoga.

Bijvoorbeeld dit kanaal;
YouTube: PsycheTruth
Ze hebben ook een app. https://apps.apple.com/app/id1448819277

[ Voor 57% gewijzigd door Ernemmer op 02-02-2020 13:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:51

Heimdallr

Asgard

Een uitstekende app is de gratis (voor iedereen) mindfulness app van vgz:

https://www.vgz.nl/mindfulness-coach-app

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heimdallr schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:44:
Een uitstekende app is de gratis (voor iedereen) mindfulness app van vgz:

https://www.vgz.nl/mindfulness-coach-app
QFT

TS mag mij ook een privebericht sturen; ik heb nog een maand headspace die ik cadeau mag doen.
Grijs gebied, op Ebay staan geregeld 1yr subscriptions voor veel minder aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ardana schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:54:
Omdat het helemaal zelf doen niet gaat? Zelf de workouts verzinnen, zelf mediteren, zelf yoga oefeningen verzinnen, dat is me gewoon echt te lastig. Ik heb geen ervaring (krijg wel 2x per week fysiotherapie, daar kan ik dit soort dingen bespreken), en zelf bedenken wat een goed programma is, zowel qua yoga, meditatie als workout, lukt me gewoon echt niet.

Zulke apps zijn dan heel handig: voer vandaag dit en dit uit.
Er zijn talloze websites en resources waar dat allemaal uitgeschreven is, daar heb je geen 'app' voor nodig. Op Youtube is er ook heel veel te vinden. Een voorbeeld (yoga): https://www.reddit.com/r/yoga/wiki/faq https://www.reddit.com/r/yoga/wiki/index

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Persoonlijk doe ik het volgende. Ik volg yoga lessen eens per week.
Daarna volgde ik een YouTube kanaal voor erbij. Yoga with Adrienne heeft heel veel video's. Ik deed een 30 dagen beginners serie.

Op den duur ben ik er wel mee gestopt. Fysiek les vind ik fijner.
Wat ik nu doe zijn core versterkingen trainingen. Hier zijn heel veel video's van te vinden en dan volg ik vaak een hiit training.
Voordeel hiervan is dat het niet veel tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 08:06

anc

Ik gebruik headspace en freeletics (is niet echt free). Beide zijn het dik waard.
Zoek je een workout dat zich op jouw feedback aanpast en je hoeft niet na te denken welke oefeningen je nu moet doen om een goed gebalanceerde training te hebben dan is freeletics echt top. Je wordt ook min of meer aangemoedigd om goede rek-en-strek-oefeningen daarna te doen, iets dat veel vergeten wordt. Ja er wordt wel geroepen dat je de oefeningen overal kan vinden en dat is helemaal waar, alleen niet in een training en ook niet gevarieerd. Als ik vervolgens de kosten afweeg van dit ten opzichte van een sportschool dan is freeletics eigenlijk spotgoedkoop.
Headspace biedt wat je in de trial ook hebt en dan meer verschillende programma's met een eigen focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:36

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Zelf gebruik ik Headspace, ja erg duur, maar ik vind de opbouw van beginner-advanced-expert meditaties erg goed. Zo ben ik van 0 mediteren naar (bijna) elke dag gegaan. Het is namelijk een gewoonte die erg lastig is op te bouwen maar als je die eenmaal hebt dan is het top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Ardana schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:02:
Ik probeer sinds kort wat te doen aan m’n gezondheid en ben ook aan het kijken naar apps hiervoor, maar wat me extreem tegen staat, is dat ze allemaal vreselijk duur zijn.

Seven, 7-minutes, Calm, Headspace, Daily yoga. Allemaal ben je zo € 50 per jaar of meer kwijt. Soms heb je een paar mini-programma’s die gratis zijn, een enkele keer een 7-day free trial, maar dan moet je wel al betaald hebben, maar een fatsoenlijke proefperiode heb je niet.

Weet iemand goede betaalbare apps? En dan denk ik aan € 5 per maand, of € 10-15 eenmalig. Ik zit op iOS.
Je zegt geen 50 euro te willen betalen per jaar, maar je wilt wel iets aan jouw gezondheid doen.
De yoga les die mijn vriendin eens per week volgt is volgens mij iets van 30 piek per maand.
Volgens mij is 50 euro per jaar geen geld om iets aan jouw gezondheid te doen, maar dat is mijn mening.

Ontopic: ik heb zelf naar tevredenheid headspace gebruikt. Fijne app en de lessen waren goed te volgen. Ik heb wel de stem naar de vrouwelijke variant gezet. Die vond ik toch iets prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja. Apps voor mindfulness zijn booming business en dat weten de makers dondersgoed. En die zijn niet meer zo naief als vroeger dat ze lifetime aanbieden voor een paar tientjes of gewoon 3,49 eenmalig.

De meest debiele apps zijn tegenwoordig in abonnementsvorm. Vreselijk irritant is dat. Kan ik me best over opwinden, over mindfulness gesproken.

Het hangt er een beetje om hoe je in je tijd zit dat het wellicht een idee is om 1x een jaar zo'n app te nemen en als een malle alle tips en trucs uitwerken zodat je zonder de app verder kan.

Dan kan je een jaar lang voor 50 euro begeleid aan de yoga / meditatie enzo en daarna doe je het zelf met de opgebouwde kennis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik ga gewoon naar yoga irl. Daar leer je de basics en de bedoeling is dat je het naderhand zelf thuis kan. Nadeel van een app is dat je niet gecorrigeerd wordt als je houding verkeerd is en je daar je rug flink mee kan verzieken. Dus beter de basis goed leren en dan zelf uitbouwen met youtube danwel een app, dan scheef beginnen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28

NoTimeRemains

I know

Teleluvr schreef op zondag 2 februari 2020 @ 14:05:
[...]
Grijs gebied, op Ebay staan geregeld 1yr subscriptions voor veel minder aangeboden.
bedankt voor de tip! Ik vond de normale prijs echt te hoog om het eens te proberen.

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:28

Superflip

*pwiet*

De Nike Training app (Gratis) heeft ook heel wat Yoga oefeningen en trainingen.

Zeer duidelijke video en je kan ook plans opstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
SmurfLink schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:28:
Ik ga gewoon naar yoga irl. Daar leer je de basics en de bedoeling is dat je het naderhand zelf thuis kan. Nadeel van een app is dat je niet gecorrigeerd wordt als je houding verkeerd is en je daar je rug flink mee kan verzieken. Dus beter de basis goed leren en dan zelf uitbouwen met youtube danwel een app, dan scheef beginnen.
Dit, vind het heel onverstandig om zelf vanuit nul met yoga te beginnen. Een app/website/YouTube is gewoon geen goeie basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 14:13
Adrienne is echt goed voor yoga hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Voor thuis ben ik groot fan van Adriene maar ik zou ook echt daadwerkelijk een yogastudio aanraden want zelfs bij redelijk simpele yoga poses kan een leraar correcties doen of modificaties aanbieden. Dat is voor een beginner zeker nodig en ook als iemand die al meerdere jaren yoga doet haal ik er nog steeds veel uit. Een abonnement bij een studio hoeft overigens geen heel duur geintje te zijn, ik betaal +/- €4 voor een les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:54

Jebus4life

BE User

Bensjero schreef op maandag 3 februari 2020 @ 07:59:
Zelf gebruik ik Headspace, ja erg duur, maar ik vind de opbouw van beginner-advanced-expert meditaties erg goed. Zo ben ik van 0 mediteren naar (bijna) elke dag gegaan. Het is namelijk een gewoonte die erg lastig is op te bouwen maar als je die eenmaal hebt dan is het top.
ik kan me hierbij aansluiten (y)

Ik kamp met spanningspijnen en Appspace werkt behoorlijk goed voor mij

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 20:11
Hier ook een tevreden Headspace gebruiker, na een tijdje met de gratis sessies besloten om een jaar abonnement te nemen en geen moment spijt van gehad.

Daarnaast heb ik het boek 'The Mind Illuminated' door Culadasa aangeschaft voor verdere verdieping in meditatie. Als boeken lezen je ding is, is dat wellicht ook iets voor jou. Boek is te koop voor minder dan EUR 20,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben groot fan van Calm. Met name omdat er veel aanbod is en per soort meditatie verschillende lengtes. En de stem van de dame is mooi :)

Ik betaal 15 of 17€ per jaar. Even Googlen naar de exacte manier; volgens mij is het proefversie nemen en dan via abonnementen een andere prijs kiezen (dan de standaard 50€) Heb in eerste instantie het volledig bedrag betaald. Meer dan waard. Maar toen ik zag dat het ook voor 17€ kan ;) Heb overigens iPhone / iOS. Weet niet of het voor Android ook zo kan.

Even opgezocht: app store -> 'persoon icoon' rechtsboven -> beheer abonnementen, en ik kon kiezen om 15,99€ per jaar te betalen voor premium abonnement.

Twee weken uitproberen via deze link https://www.calm.com/justkeeplivin

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 08:22

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:32:
Ik ben groot fan van Calm. Met name omdat er veel aanbod is en per soort meditatie verschillende lengtes. En de stem van de dame is mooi :)

Ik betaal 15 of 17€ per jaar. Even Googlen naar de exacte manier; volgens mij is het proefversie nemen en dan via abonnementen een andere prijs kiezen (dan de standaard 50€) Heb in eerste instantie het volledig bedrag betaald. Meer dan waard. Maar toen ik zag dat het ook voor 17€ kan ;) Heb overigens iPhone / iOS. Weet niet of het voor Android ook zo kan.

Even opgezocht: app store -> 'persoon icoon' rechtsboven -> beheer abonnementen, en ik kon kiezen om 15,99€ per jaar te betalen voor premium abonnement.

Twee weken uitproberen via deze link https://www.calm.com/justkeeplivin
Bij mij begint die pas vanaf €35,99 voor een jaar helaas, goeie app!

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor Yoga kan ik dit kanaal van harte aanbevelen: YouTube: SarahBethYoga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:21

Kheos

FP ProMod
De 7 minuten app van Johnson en Johnson is helemaal gratis.
Verder heb ik nog een fiets/hometrainer-app en een gewicht hef-app die gratis zijn, maar weet niet of die voor jou interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ik ben al jaren fan van Insight Timer (meditatie begeleiding), maar omdat ik het al lange tijd terug geïnstalleerd heb kan ik je weinig vertellen over de huidige gebruiksvorm en kosten.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karindag
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-03-2021
Voor afstudeer-opdrachten is een ander-topic.

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 17-03-2021 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

MrAcid schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:57:
Voor Yoga kan ik dit kanaal van harte aanbevelen: YouTube: SarahBethYoga
Thnx! Dit is heel wat anders dan Adrienne of Kassandra! Goede tip! Waarom ben ik deze niet eerder tegengekomen? _/-\o_

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Pagina: 1