Storing Miele wasmachine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:35
Goedendag,

Sinds gisteren geeft onze Miele W6245 storing.
Op het display staan srreepjes en de machine gaat piepen. Tevens knipperen de lampjes watertoevoer en waterafvoer.
Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Filter al schoongemaakt? Zit meestal linksonder achter het klepje.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Ja dat had ik gedaan.
Water eruitlaten lopen, er zat een colordoekje in maar het probleem bleef.

[ Voor 45% gewijzigd door MarcoHoorn op 02-02-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Zoals je in de handleiding kunt lezen betekent dit dat het Miele Waterproof Systeem is geactiveerd. De wasmachine heeft intern een lek gedetecteerd. Hoe exact lijkt afhankelijk te zijn van de interne constructie, al lijken de meeste gewoon een soort van lekbak onderin te hebben met een vlotter. Vaak volstaat het om uit te zoeken hoe je het water eruit kunt laten lopen maar daarmee weet je uiteraard nog niet waar het water in de eerste plaats vandaan komt. Als je handig bent kan je zelf aan de machine beginnen sleutelen om de oorzaak te zoeken. In alle andere gevallen zou ik aanraden om een technieker te laten langskomen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Ik ga de machine openmaken. Schokbrekers en koolborstels heb ik ook vervangen dus moet dit ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Er ligt idd water onderin de lekbak. Nu uitzoeken waar het lek zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoHoorn
Net een wasje gedraaid met 1 zijkant open.
Geen lekkage gezien. Waarschijnlijk is er gisteravond met het losdraaien van het pompfilter water in de machine gelopen.
Ik zag dat de isolatie aan de binnenkant ook vochtig was, dat kan denk ik niet anders het gevolg zijn van.
Op dit ogenblik draait alles weer, alleen de bodemplaat nog ff laten drogen en kan alles weer dichtgeschroefd.
Dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimke
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-07-2024
Hi! Ik lijk een beetje hetzelfde probleem te hebben, na reinigen melding 'waterproof' en dan dus storing. Het motortje achter de filter gaat draaien op moment dat de storingsmelding verschijnt, hoort dat? Ik weet niet wat het is, de pomp?

Ik voel een heel klein beetje water in de lekbak waarin de machine staat, dat is gebeurd bij het opendraaien van de filterklep. Moet dat volledig droog zijn voordat de machine uit de kramp schiet? Of gaat het om water gelekt in de machine en dus niet te zien van buiten?

Hoop dat iemand er iets meer verstand van heeft dan ik!
Dank alvast!
Pagina: 1