Whatsapp FaceID en web.whatsapp.com

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik ben al even aan het zoeken maar redelijk doel loos.

Sinds kort heeft whatsapp een optie om FaceID te activeren bij het openen van de app.
Buiten het feit dat op dat punt een opacity word toegepast waardoor het lijkt dat je scherm daar is ingebrand heb ik een vraag hier over.

Je kan namelijk gewoon nog verbinden met web.whatsapp.com zonder faceID te gebruiken. Ik zet deze beveiliging aan omdat ik niet wil dat andere zonder mijn toestemming mee kijken.
Andere hier hebben toegang tot de apparaten in kwestie (Jup, weer het woord kwestie ;-) ).
Het is oprecht fijn dat het op een mobiel werkt. Maar je hebt er niets aan als er een client met je wa is verbonden.

Weet iemand hoe ik dit kan instellen en of het uberhaupt mogelijk is?

[ Voor 3% gewijzigd door Core2016 op 02-02-2020 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:58
Nee, want welk laptop/pc heeft face id? Geen enkele.
Gebruik Whatsapp web dus niet op computers waar anderen toegang tot hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
Nee dat begrijp ik. En ja dat klopt wat je zegt. Moet je niet doen. Ik ben eigenwijs.

Nu doe ik dat wel want dit is de PC waar iedereen bij kan in het gezin en iedereen loopt te doen op de PC.
Om telkens weer een sessie te moeten maken is ook niet alles.

Je activeerd dus FaceID of wat het ook allemaal moge heten als extra beveiliging.

Ik verwacht hier dat dan dat ook werkt op de clients die met je wa verbonden zijn.
Dat je dan je telefoon moet pakken om te bevestigen dat je dat bent.

[ Voor 30% gewijzigd door Core2016 op 02-02-2020 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:58
Het is mij niet helemaal duidelijk in welke situatie je het zou willen.
Dat na x minuten Whatsapp web op slot gaat en je je telefoon moet pakken voor face id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
Nou inprincipe altijd.
Een scenario met meningen:

Ik zit achter de pc maar kan echt niet typen op het touchscreen van mijn telefoon, als ik dat wel zou kunnen dan zou het nog altijd minder snel gaan dan op de PC.
Het is fysiek toch niet mogelijk sneller te typen op een touchscreen bij het gebruik van je duimen alleen.

Ik open web.wa.com en moet een code invullen vanuit of op mijn mobiel of kijk in de camera van men mobiel. Kan dat ding weer in de broekzak en ga ik verder in de browser op de PC.

Sluit je de browser. Die sessie weg maar niet de verbindende factor, en waan me 'veilig'.

Ik begin hierover omdat ik dit echt niet snap dat dit zo niet werkt. En niemand een oplossing lijkt te hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Core2016 op 02-02-2020 03:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Core2016 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 03:03:
Nou inprincipe altijd.
Een scenario met meningen:

Ik zit achter de pc maar kan echt niet typen op het touchscreen van mijn telefoon, als ik dat wel zou kunnen dan zou het nog altijd minder snel gaan dan op de PC.
Het is fysiek toch niet mogelijk sneller te typen op een touchscreen bij het gebruik van je duimen alleen.

Ik open web.wa.com en moet een code invullen vanuit of op mijn mobiel of kijk in de camera van men mobiel. Kan dat ding weer in de broekzak en ga ik verder in de browser op de PC.

Sluit je de browser. Die sessie weg maar niet de verbindende factor, en waan me 'veilig'.

Ik begin hierover omdat ik dit echt niet snap dat dit zo niet werkt. En niemand een oplossing lijkt te hebben.
Log uit van Whatsapp en scan de QR code opnieuw als je opnieuw wilt verbinden? :P

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan in WhatsApp in je instellingen alle actieve sessies zien en verwijderen. Bovendien is whatsapp web geen rechtstreekse whatsapp verbinding, maar is afhankelijk van je telefoon. Als je dus buiten bereik van je lokale netwerk bent of op je telefoon whatsapp dicht doet kan je niks meer verzenden/ontvangen op web.

[ Voor 60% gewijzigd door johnkeates op 02-02-2020 04:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 01:11
johnkeates schreef op zondag 2 februari 2020 @ 04:13:
Je kan in WhatsApp in je instellingen alle actieve sessies zien en verwijderen. Bovendien is whatsapp web geen rechtstreekse whatsapp verbinding, maar is afhankelijk van je telefoon. Als je dus buiten bereik van je lokale netwerk bent of op je telefoon whatsapp dicht doet kan je niks meer verzenden/ontvangen op web.
Volgens mij kun je de app gewoon sluiten en doorgaan via web (iPhone).
Daarnaast: wat bedoel je met 'lokale netwerk'? het gaat er volgens mij om een internet verbinding te hebben (welke dan ook), als je dan ingelogd bent op web blijft je sessie gewoon actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:36
monsieurpinot schreef op zondag 2 februari 2020 @ 05:32:
[...]

Volgens mij kun je de app gewoon sluiten en doorgaan via web (iPhone).
Daarnaast: wat bedoel je met 'lokale netwerk'? het gaat er volgens mij om een internet verbinding te hebben (welke dan ook), als je dan ingelogd bent op web blijft je sessie gewoon actief.
Whatsapp kun je niet helemaal sluiten op iOS. Die blijft op de achtergrond altijd doorgaan. Met het sluiten van de user interface sluit je whatsapp niet volledig.

Als je het niet geloofd zet je telefoon maar eens uit en probeer dan eens te verbinden met whatsapp web. Je zult dan de melding krijgen dat er geen verbinding gemaakt kan worden met je telefoon.

Overigens ben ik het met de rest eens whatsapp beveiliging op de laptop is heel anders dan op de telefoon. Zorg dan ervoor dat elke gebruiker een apart account heeft op de pc met een eigen wachtwoord of eigen Windows hello beveiliging en stel daarop de beveiliging in.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 01:11
DutchKel schreef op zondag 2 februari 2020 @ 06:51:
[...]

Whatsapp kun je niet helemaal sluiten op iOS. Die blijft op de achtergrond altijd doorgaan. Met het sluiten van de user interface sluit je whatsapp niet volledig.

Als je het niet geloofd zet je telefoon maar eens uit en probeer dan eens te verbinden met whatsapp web. Je zult dan de melding krijgen dat er geen verbinding gemaakt kan worden met je telefoon.

Overigens ben ik het met de rest eens whatsapp beveiliging op de laptop is heel anders dan op de telefoon. Zorg dan ervoor dat elke gebruiker een apart account heeft op de pc met een eigen wachtwoord of eigen Windows hello beveiliging en stel daarop de beveiliging in.
We zijn het met elkaar eens, maar @johnkeates heeft het over "whatsapp dicht doet" en niet "telefoon afsluiten", daar reageerde ik op. Inderdaad als je je telefoon uitzet heb je geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:20

Saven

Administrator

Zet Bitlocker aan en meld je af wanneer je de PC niet gebruikt. Simpel zat toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Core2016 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 02:36:
(...)Ik zet deze beveiliging aan omdat ik niet wil dat andere zonder mijn toestemming mee kijken.
Andere hier hebben toegang tot de apparaten in kwestie(...)
Bovenstaande staat exact zo in de openingspost.

Je wilt dat anderen niet meekijken, en maakt gebruik van algemene apparaten. Het probleem zit niet in Whatsapp (want dat kon tot voor kort sowieso al niet wat je nu overal verlangt).
Dat je Whatsapp op je PC wilt gebruiken is helemaal logisch. En je wens tot 'niet delen' ook. Maar de oplossing zit niet in Whatsapp.
Als je gedeelde machines gebruikt, dan maak je voor iedereen een eigen profiel aan, en daarin kun je je Whatsapp gewoon open laten staan. Loop je weg van de PC, dan log je uit, of vergrendel je het profiel en dan kan de volgende gewoon op zijn (m/v) eigen profiel aan de slag.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
Ik volg jullie niet en jullie mij niet?

Waarom werkt FaceID niet als je watsapp opent op desktop.
Waarom kan je gewoon in whatsapp zonder dat je faceid gebruikt terwijl dat wel is ingesteld.

Ik wil dat als ik web.whatsapp.com open en die pc/browser verbonden is met mijn WA dat ook daar die beveiliging komt. Je hebt dus helemaal niets aan die faceID feature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Core2016 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 15:00:
Ik volg jullie niet en jullie mij niet?
...
Jij begrijpt whatsapp niet. De aanmelding op de web app is éénmalig en je kunt de web app alleen vanaf je telefoon disconnecten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1