Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxli
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-05-2022
Goedenavond,

Sinds 2 maanden wordt ik heel erg gekort op de snelheid bij mijn verbinding zodra ik eenn torrent start.
Eerst kon ik dit omzeilen zodra ik een vpn startte maar sinds een maand nu lijkt het alsof ziggo ook dit blokkeert. Een vpn gaat goed maar zodra ik een torrent start dan haakt heel mijn verbinding.

Het maakt overigens niet uit welke torrent, of welke tracker er bij zit. Het probleem begint ook pas zodra ik 1 torrent start en het maakt niet uit welke. Alleen Qbittorrent opstarten zorgt ook niet voor een probleem.

Zodra ik ziggo belde afgelopen paar maanden, resette zij iets en deed ie het weer een tijdje. Zij gaven aan dat ik dit niet zelf kon resetten. Weet iemand wat zij wellicht bedoelen en hoe dit komt en waar het probleem zit?
Misschien kan ik dit zelf doen met wat hulp van een van jullie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik schat zo dat jij zelf de oorzaak bent van de problemen, doordat je het aantal inkomende connecties niet beperkt. Dan wordt je upload helemaal volgetrokken waardoor de acks van je download niet meer aankomen en dus je download helemaal instort.
Ziggo lost dit op door je ip-adres te veranderen maar dat werkt maar tijdelijk. Voor je permanente oplossing moet je het aantal inkomende connecties terugbrengen tot een acceptabel aantal

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxli
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:47:
Ik schat zo dat jij zelf de oorzaak bent van de problemen, doordat je het aantal inkomende connecties niet beperkt. Dan wordt je upload helemaal volgetrokken waardoor de acks van je download niet meer aankomen en dus je download helemaal instort.
Ziggo lost dit op door je ip-adres te veranderen maar dat werkt maar tijdelijk. Voor je permanente oplossing moet je het aantal inkomende connecties terugbrengen tot een acceptabel aantal
Hoe kan ik deze inkomende connecties beperken? Ik heb nu in de settings van Qbittorrent de verbinden per torrent van 100 naar 20 gezet en maximum connection global van 500 naar 100 gezet maar nog steeds wordt direct de snelheid hard afgeknepen.

Bewerking 1 minuut later:
Zojuist heb ik hem ook naar 10 per torrent en max global naar 40 gezet en wordt nog steeds geknepen en alle verbinding in huis valt terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Waxli op 01-02-2020 23:56 . Reden: Een nieuwe setting getest ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet je realiseren dat er twee soorten connecties zijn: uitgaande en inkomende.
De uitgaande connecties gebruik je zelf om spullen van een server te downloaden.
De inkomende connecties zijn voor mensen die diezelfde spullen weer van jouw PC downloaden en dat zijn de connecties die jouw upload voltrekken en die je dus wilt beperken.
Zo gevoelsmatig zeg ik dat "verbindingen per torrent" en "connection global" zowel voor binnenkomende als uitgaande verbingen gelden. Dus als je daaraan gaat sleutelen breng je ook je eigen downloadsnelheid terug.
Wat je zoekt is een setting die alleen het aantal inkomende connecties beperkt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxli
Brahiewahiewa schreef op zondag 2 februari 2020 @ 00:08:
Wat je zoekt is een setting die alleen het aantal inkomende connecties beperkt
Het werkt! Voor mensen met hetzelfde probleem, er is een setting; Global maximum of upload slots, deze heb ik op 2 gezet en nu download hij weer redelijk. Hij is echter wel heel erg wisselvallig.
Buren die hetzelfde abbonement etc hebben van ziggo hebben echter niet dit probleem als ik het bij hun test dus ik krijg wel de indruk dat dit bij mij wordt onderdrukt of dat er een fout zit in deze router.
Kan het zijn dat dit wordt onderdrukt door ziggo?

Thanks @Brahiewahiewa voor je hulp zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waxli schreef op zondag 2 februari 2020 @ 00:20:
[...]
Buren die hetzelfde abbonement etc hebben van ziggo hebben echter niet dit probleem als ik het bij hun test ...
Er gaat wel een uurtje overheen voordat het ip-adres bij voldoende mensen op het internet bekend is en ze je upload dichttrekken. Kennelijk heb je nu nog een goede relatie met je buren; hou dat zo ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Waxli schreef op zondag 2 februari 2020 @ 00:20:
[...]
Het werkt! Voor mensen met hetzelfde probleem, er is een setting; Global maximum of upload slots, deze heb ik op 2 gezet en nu download hij weer redelijk. Hij is echter wel heel erg wisselvallig.
Je hoeft niet per se het aantal connecties te beperken, maar je moet gewoon de uploadsnelheid (kbps) beperken.
Doe een speedtest.net en limiteer je upload op 75% van de maximale snelheid, en je zult zien dat je veel betere downloadsnelheden haalt.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxli
Jimbolino schreef op zondag 2 februari 2020 @ 02:43:
[...]

Je hoeft niet per se het aantal connecties te beperken, maar je moet gewoon de uploadsnelheid (kbps) beperken.
Doe een speedtest.net en limiteer je upload op 75% van de maximale snelheid, en je zult zien dat je veel betere downloadsnelheden haalt.
Dit werkte niet helaas. Dit was een van de eerste dingen die ik probeerde. Toch bedankt!
Pagina: 1