Aankoop 55" Q80R of Q85R; ervaringen tv en one connect box?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan2m
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-02-2020
Dag allen, ik wil mijn inmiddels verouderde 42" led tv vervangen, na wat zoekwerk heb ik besloten te gaan voor een Samsung QE55Q80RAL... of voor een paar centjes meer een Q85R, om gebruik te kunnen maken van de in mijn ogen geniale one connect box.
Ik heb het ding vandaag bekeken in de winkel en het model staat me erg aan (en met bekijken in de winkel bedoel ik niet het beeld... alleen afwerking, maat, etc).
Maar... wat zijn de ervaringen met de box, ik heb wat topics van pak 'm beet 2016-2017 gevonden waaruit blijkt dat de box nogal heet wordt (zeker in een kastje, geen actieve koeling en een beperkt aantal openingen zouden het probleem in een lade of kastje veroorzaken); is dit inmiddels opgelost of moet ik nog maatregelen treffen zoals een ventilatortje plaatsen in de kast?
Zoals ik het voor ogen heb zou de box wel een hoop ruimte hebben en het kastje heeft een flinke doorvoer voor kabels, maar het blijft een gesloten ruimte, en de box moet natuurlijk wel net zo lang mee als de televisie (toch wel een jaar of 4-5).
Zijn er verder tips of opmerkingen(/beperkingen) over de one connect box? Komt een tv decoder op (opnemen in de cloud) maar we kijken eigenlijk vooral veel netflix, en een soundbar, erg simpel dus.
De enkele kabel zou wel mooi zijn, zou ruimte bieden voor een zwenkbare wandbeugel zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik heb een Q-Led gehad met de box. Het warm worden klopt, maar op 3 jaar in de kast nooit problemen gehad. Waar ik achteraf gezien wel niet zo blij mee was is hoe dun en fragiel de kabel van de box naar de tv is. Ik heb er meters isolatietape rond gedaan uit schrik dat de kabel zou stuk gaan door mijn beugel geregeld te draaien. Voor- en nadelen dus. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan2m
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-02-2020
Ja, dat van die dunne kabel zie ik ook wel ja... zal op de zwenkpunten van de arm wat extra lengte nodig hebben om heel te blijven.
Ik moet het apparaat maar eens gaan kopen denk ik, met wat we nu hebben hangen zou de instapper nog een beste vooruitgang zijn... ik voorzie geen klachten 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@stefan2m Aankoopadvies dus je topic is verplaatst naar CEA.