Ben me aan het oriënteren op een broodnodige upgrade na 4,5 jaar.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spelen van games op (voorlopig) 1080p, liefst ultra instellingen. Onder meer Red Dead Redemption 2, BeamNG.drive, GTA V, Shadow of the Tomb Raider, Wreckfest. Verder geen toepassingen die de configuratie zullen beïnvloeden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst blijf ik onder de €800, maar wil ook toekomstbestendig zijn. Alles exclusief bijkomende kosten als verzenden en assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige kast en voeding kunnen in principe overgenomen worden, maar voor de volledigheid heb ik daarvoor wel nieuwe alternatieven uitgezocht. Verder neem ik mijn huidige SSD's, HDD en randapparatuur mee. Ook mijn 24 inch iiyama ProLite X2483HSU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot op heden altijd nVidia kaarten gehad en Intel processoren gehad, maar ik zoek nu gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang for the buck.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Is dit systeem overkill om voorlopig 1080p (ultra) te spelen? Of kan ik ook voor een iets goedkopere videokaart gaan en verder upgraden zodra bijvoorbeeld een 1440p monitor aan bod komt? Bijvoorbeeld een 5600 XT of GTX 1660 Super?
In mijn huidige configuratie (4,5 jaar oud) is de CPU volgens mij echt de bottleneck, maar de 970 GTX houdt ook niet over...
Huidige systeem ter referentie
Mijn huidige wenslijst
Als ik toch ervoor kies om een nieuwe behuizing en voeding ga gebruiken, zat ik hier aan te denken. (valt buiten gestelde budget)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spelen van games op (voorlopig) 1080p, liefst ultra instellingen. Onder meer Red Dead Redemption 2, BeamNG.drive, GTA V, Shadow of the Tomb Raider, Wreckfest. Verder geen toepassingen die de configuratie zullen beïnvloeden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst blijf ik onder de €800, maar wil ook toekomstbestendig zijn. Alles exclusief bijkomende kosten als verzenden en assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige kast en voeding kunnen in principe overgenomen worden, maar voor de volledigheid heb ik daarvoor wel nieuwe alternatieven uitgezocht. Verder neem ik mijn huidige SSD's, HDD en randapparatuur mee. Ook mijn 24 inch iiyama ProLite X2483HSU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot op heden altijd nVidia kaarten gehad en Intel processoren gehad, maar ik zoek nu gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang for the buck.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Is dit systeem overkill om voorlopig 1080p (ultra) te spelen? Of kan ik ook voor een iets goedkopere videokaart gaan en verder upgraden zodra bijvoorbeeld een 1440p monitor aan bod komt? Bijvoorbeeld een 5600 XT of GTX 1660 Super?
In mijn huidige configuratie (4,5 jaar oud) is de CPU volgens mij echt de bottleneck, maar de 970 GTX houdt ook niet over...
Huidige systeem ter referentie
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI H97 PC Mate | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 93,96 | € 93,96 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance Pro Series CMY8GX3M2A1600C9 | € 61,71 | € 61,71 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master GM G550M | € 113,74 | € 113,74 |
Mijn huidige wenslijst
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,05 | € 165,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC | € 325,- | € 325,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 77,44 | € 77,44 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 723,39 | ||
Als ik toch ervoor kies om een nieuwe behuizing en voeding ga gebruiken, zat ik hier aan te denken. (valt buiten gestelde budget)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 68,90 | € 68,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 143,80 | ||