Hey,
net 2dehands een RX580 gekocht (deze)
Verkoper zei dat hij werkte, maar ik krijg hem niet aan de praat in mijn systeem.
Moederbord: Gigabyte GA-B150-HD3P met i5-6600.
BIOS versie heb ik geupdate naar F23, de versies daarna hebben enkel fixes voor Intel problemen
Op dit moment heb ik mijn GTX660 teruggestoken.
Enkel de RX580 erin gestoken, 6 pins voeding aangesloten en een 8 pins voedingskabel erbij gestoken.
Wat me opvalt is dat die 8pins connector, van 6 pins naar 8 pins gaat en voor 2 pinnen gewoon doorlust.
Zoals dit:

Lichten van de RX580 gaan aan, maar geen BIOS scherm, geen beepjes, niets.
Als ik een DVI kabel op het moederbord insteek, dan start hij verder op en krijg ik Windows te zien.
AMD drivers kan ik niet installeren want die vind geen videokaart.
In de BIOS staat PCIE1 als voorkeur (of zoiets)
Voeding is eentje van 750 Watt, zou toch voldoende moeten zijn.
GTX660 met enkel de 6 pins voeding, werkt terug perfect.
Schakelaar op de RX580 staat naar links, wat gebalanceerd (stiller) zou moeten zijn.
Als de voeding niet goed genoeg zou zijn, zou hij dan toch nog moeten opstarten en pas bij gamen crashen of zo?
net 2dehands een RX580 gekocht (deze)
Verkoper zei dat hij werkte, maar ik krijg hem niet aan de praat in mijn systeem.
Moederbord: Gigabyte GA-B150-HD3P met i5-6600.
BIOS versie heb ik geupdate naar F23, de versies daarna hebben enkel fixes voor Intel problemen
Op dit moment heb ik mijn GTX660 teruggestoken.
Enkel de RX580 erin gestoken, 6 pins voeding aangesloten en een 8 pins voedingskabel erbij gestoken.
Wat me opvalt is dat die 8pins connector, van 6 pins naar 8 pins gaat en voor 2 pinnen gewoon doorlust.
Zoals dit:

Lichten van de RX580 gaan aan, maar geen BIOS scherm, geen beepjes, niets.
Als ik een DVI kabel op het moederbord insteek, dan start hij verder op en krijg ik Windows te zien.
AMD drivers kan ik niet installeren want die vind geen videokaart.
In de BIOS staat PCIE1 als voorkeur (of zoiets)
Voeding is eentje van 750 Watt, zou toch voldoende moeten zijn.
GTX660 met enkel de 6 pins voeding, werkt terug perfect.
Schakelaar op de RX580 staat naar links, wat gebalanceerd (stiller) zou moeten zijn.
Als de voeding niet goed genoeg zou zijn, zou hij dan toch nog moeten opstarten en pas bij gamen crashen of zo?