Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 02:40
Beste Tweakers,

Ik heb samen met een vriend van mij een PC voor hem gebouwd. Nadat hij enkele weken heeft gebruikt, kwam hij met het probleem dat zijn computer regelmatig uitviel tijdens het spelen van spellen. De ventilatoren draaide normaal (niet luid) toen het gebeurde.

Nadat zijn PC enkele keren ging uitvallen had ik besloten om de videokaart drivers opnieuw te installeren met DDU(Display Driver Uninstaller) in veilige modus. Toen dat lukte was het probleem nog steeds niet opgelost. De PC startte vervolgens helemaal niet meer.

Inmiddels heb ik zijn PC nu bij mij thuis. Eerst heb ik een speaker aangesloten op het moederbord en de PC opgestart en geen piepjes. Een andere videokaart geprobeerd die wel werkte en de PC gaf geen beeld.

Als jullie nog een suggestie hebben die ik zou kunnen proberen. Er zit nog garantie op alle onderdelen.

Specs:
AMD Ryzen 5 3600
MSI B450 Tomahawk MAX
MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
Seagate ST2000DM008, 2TB
Intel 660p 1TB
Sharkoon TG5 RGB
Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Gigabyte B700H

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:47

Nibbz

Postmaster General

Heb je de mogelijkheid om een andere voeding te proberen?

13:37

• Smokeyy_TR
Nee helaas niet, anders had ik dat zeker geprobeerd. Zelf heb ik een vermoeden dat het aan het moederbord ligt. Want ik heb een andere videokaart gepakt wat wel werkt, en extra voeding nodig heeft.
En de PC heeft RGB-verlichting die wel werkt wanneer ik de PC aanzet.

En bedankt voor uw snelle reactie DarkUnreal

[ Voor 8% gewijzigd door Smokeyy_TR op 01-02-2020 18:45 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:56
Zou sws een ander voeding halen want die je nu hebt is niet geschikt voor het systeem. Er is een ATX2.4 voeding nodig terwijl de B700H niet verder gaat dan ATX2.3. 550w is meer dan genoeg en haal dan minimaal de pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2

Verder:
Biosreset van het moederbord.
Alles wat niet nodig is om in het bios te komen afkoppelen. Dus ssd, hdd, één geheugenmodule en casefans los. Een geheugenmodule in het 2e slot vanaf de cpu.

• Smokeyy_TR
Uszka bedankt voor uw reactie.
Na het lezen van jouw reactie ga ik een Corsair CX550M regelen. Ik zag dat die minimaal ATX2.4 is en modulair. In het geval dat het werkt dan ga ik die voeding in de case plaatsen en de gigabyte weg doen. Als ik dan nog geen beeld heb dan zal ik ssd, hdd, 1 geheugenmodule en alle case fans ontkoppelen.

Ik zal jullie laten weten of het gewerkt heeft. Bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Smokeyy_TR op 01-02-2020 19:29 ]

• Smokeyy_TR
Inmiddels heb ik een nieuwe voeding geregeld die wel ATX2.4 ondersteund. Cooler master MWE 550 gold. Ik heb het moederbord verwijderd van de behuizing met alleen de CPU, de CPU koeler, 750ti videokaart voor beeld, 1 stick ram op slot 2, speaker voor eventueel piepjes en m.2 ssd.

Nu nog steeds krijg ik geen beeld. Wat zou ik nog kunnen proberen?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:56
Biosreset gedaan?
M2 ssd eruit halen.
Andere geheugenmodule proberen.

• Smokeyy_TR
Ik ben net erachter gekomen dat het moederbord ez debug leds heeft. Er brandt een lampje van dat de CPU niet werkt. Ik heb de CPU verwijderd en de bios weer gereset en nu is er weer beeld!

En Uszka bedankt voor je hulp je bent mn held!
Pagina: 1