optimale instellingen refreshrate monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:43

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik had een vraagje met betrekking tot het zo goed mogelijk instellen van de refreshrate van mijn monitor. Ik heb dit scherm: https://tweakers.net/prod...te-aorus-cv27q-zwart.html welke een mooie refreshrate van 165hz heeft. Nu had ik eerder ergens gelezen dat je het beste de refreshrate iets onder de werkelijke snelheid kon instellen. Ik meen me te herinneren dat je dit bijvoorbeeld in afterburner kon doen maar ik zie deze optie niet. Is er iemand die mij hier mee kan helpen? Ingame heb ik vaak de keuze om bijvoorbeeld te kiezen voor 144 of 165 maar bij sommige games kan ik helemaal niks instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:29

Audione0

Strijdt der titanen

Gewoon op de maximale refresh instellen. Je hebt toch niet voor niets een 165hz panel gekocht?

Maar puur uit interesse? Wat was de reden dat er gezegd werd dat je iets onder de maximale refresh moet gaan zitten?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Je moet gewoon in windows 165hz instellen, en per game instellen wat mogelijk is, is er geen instelling dan volgt de game je standaard driver instellingen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Audione0 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:03:
Gewoon op de maximale refresh instellen. Je hebt toch niet voor niets een 165hz panel gekocht?

Maar puur uit interesse? Wat was de reden dat er gezegd werd dat je iets onder de maximale refresh moet gaan zitten?
Ik het ergens gelezen (helaas artikel niet opgeslagen) dat de max refresh rate nooit gehaald wordt door de videokaart en je om alles zo smooth mogelijk te laten verlopen je er iets onder zou moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vsync uit in-game, vsync aan in de driver en max fps cappen 3-4 fps onder je max (162 dus bij jou).

Bovenstaand is het gangbare advies. Of je heel veel verschil merkt is de vraag natuurlijk, afhankelijk vd game en jezelf voornamelijk. Kijk even rond op https://blurbusters.com/
Audione0 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:03:
Omdat een frame limiter altijd wat marge heeft en je dus zo nooit over je max Hz zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Tweakriez schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:46:
[...]

Ik het ergens gelezen (helaas artikel niet opgeslagen) dat de max refresh rate nooit gehaald wordt door de videokaart en je om alles zo smooth mogelijk te laten verlopen je er iets onder zou moeten zitten.
Ligt puur aan de videokaart en welke game je speelt.

Welke videokaart heb je precies?
De nieuwste AAA game met alle opties open en daarbij een hoge resolutie ga je indd nooit 165fps halen. Schroef je de instellingen iets naar beneden is het zeker mogelijk.

Nogmaals, zet de refresh op 165hz. Binnen windows merk je al verschil.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Aikon schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:56:

[...]

Omdat een frame limiter altijd wat marge heeft en je dus zo nooit over je max Hz zal gaan.
Oh weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Aikon schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:56:
Vsync uit in-game, vsync aan in de driver en max fps cappen 3-4 fps onder je max (162 dus bij jou).

Bovenstaand is het gangbare advies. Of je heel veel verschil merkt is de vraag natuurlijk, afhankelijk vd game en jezelf voornamelijk. Kijk even rond op https://blurbusters.com/

[...]

Dit was het idd volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Audione0 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:57:
[...]

Ligt puur aan de videokaart en welke game je speelt.

Welke videokaart heb je precies?
De nieuwste AAA game met alle opties open en daarbij een hoge resolutie ga je indd nooit 165fps halen. Schroef je de instellingen iets naar beneden is het zeker mogelijk.

Nogmaals, zet de refresh op 165hz. Binnen windows merk je al verschil.
Heb een 2070S FE icm een 1440p 165hz :) Speel op dit moment Division 2 en RE2, Division gaat alles zoiezo op max maar RE2 lijkt best wel een crappy port te zijn met sommige instellingen.
Pagina: 1