Vraag

• ivos87
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09-2024
Goedemiddag, ik heb een vraag m.b.t. land wisselen van mij samsung tv: UE55NU8000. Ik heb deze TV ergens eind 2018 begin 2019 gekocht, Toen ik nog in Nederland woonde. Echter van de zomer ineens besloten over de palen te gaan wonen in Duitsland.

Alles goed, abbonementje van unity media afgesloten, kabel aangesloten. Ding heeft DVB-c dus zou moeten werken (correct me if i'm wrong).

Kan geen zenders vinden, kan geen unitymedia uitzoeken niets.

dus geprobeerd land te wisselen naar duitsland, maar helaas. Dit land stond niet als optie erbij.

Ik samsung gebeld, krijg je haarfijn te horen, nee dit gaat niet. Op geen enkele manier.

De vraag is gaat dit werkelijk niet? Had al iets gelezen over speciale afstandsbedieningen van service monteurs dat dit wel kon.

Weet iemand of dit mogelijk is, of moet ik gewoon een los kastje aan de tv hangen? Of echt een duitse tv kopen?

Alvast bedankt!!

Alle reacties

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 17:32

De Nelis

en anders maar niet...

De tv is uitgebracht voor een specifieke regio, Nederland in dit geval, dus officieel zal dit niet kunnen.

op deze pagina staat in de laatste reactie een uitleg hoe het mogelijk zou kunnen via geheim menu, zelf geen Samsung tv dus niet kunnen checken.

https://eu.community.sams...n-on-82nu8009/td-p/853167

time is infinite, but each week is ten hours short..

• ivos87
Dankjewel, dit werkt helaas niet bij de N serie.

Ik heb de Samsung service Remote besteld. Ben benieuwd.

• rajeckm
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:16
Ik weet dat je met behulp van SamyGO je je TV zou kunnen rooten. Ik weet niet of je daarmee je regio kan aanpassen en/of je TV ondersteunt wordt, maar je zou er naar kunnen kijken?

• ivos87
Thnx voor de reacties en het meedenken maar het is opgelost.

Samsung service afstandsbediening gekocht. Kost 25 euro. Even op googlen en je zal hem vinden. Misschien moet je even in het Duits zoeken.

En dan was het serieus binnen een minuut geregeld...
Echt te gek voor woorden dat ze van Samsung zeggen dat dit niet kan...

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 13:01
ivos87 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 06:57:
Thnx voor de reacties en het meedenken maar het is opgelost.

Samsung service afstandsbediening gekocht. Kost 25 euro. Even op googlen en je zal hem vinden. Misschien moet je even in het Duits zoeken.

En dan was het serieus binnen een minuut geregeld...
Echt te gek voor woorden dat ze van Samsung zeggen dat dit niet kan...
Omdat ze dat niet willen. Dus officieel kan het volgens Samsung niet nee. Heeft alles te maken met grijze import van toestellen uit andere regio's.
Daarnaast zijn service menus voor monteurs en niet voor de consument en dat is met een reden, zie jij al consumenten die zelf in service menus gaan lopen rommelen en dan Samsung bellen dat hun TV het niet meer doet?
Dus te gek voor woorden? neuh snap t wel. Wat moeten ze dan zeggen? Sorry meneer het kan wel maar ik ga u lekker niet vertellen hoe het moet? Elke fabrikant zal je afwijzen, omdat ze allemaal met regios werken en geen grijze import willen.

Maar het kan dus wel, als je het zelf maar uit zoekt hoe het moet.

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 07-02-2020 10:00 ]

Pagina: 1