Hallo iedereen,
Toen ik vandaag mijn laptop aanzette (Toshiba Satelite C70 met SSD), was de ventilator continu aan het blazen.
Ik keek bij taakbeheer en toen bleek dat een proces genaamd MsMpEng.exe Antimalware Service Executable ongeveer 60% CPU kracht innam.
Ik keek meteen bij windows devender, en toen bleek dat er iets van 60 virussen waren gevonden, vooral trojan horses.
Ik heb de afgelopen week helemaal niks geïnstalleerd aan programma's, op een VM na voor een informatica project van school.
Dit zou misschien een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Toen ik de virussen wou verwijderen, liep de app van windows devender vast, maar de processor bleef zwaar belast door devender.
Ik kan dus de virussen niet verwijderen, omdat de app er elke keer uit knalt.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Volgens mij zijn het namelijk geen echte virussen die devender detecteert, want ik zou niet weten hoe die op mijn computer terecht zijn gekomen.
De computer met meerdere scanners gescand, en ze zeggen allemaal dat er geen virussen op staan.
Ik merk nog niet echt achteruitgang van prestaties, maar de ventilator zit wel als een gek te blazen.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Omdat het een systeemproces is, kan ik hem ook niet zomaar stoppen.
Ik heb al wat op internet opgezocht, maar dit werkte allemaal niet.
Alvast bedankt voor het antwoord,
Hugo
edit:
De Toshiba die ik er aan heb gelinkt, blijkt niet mijn model te zijn!
Ik heb er een met een i5 2,5GHz quad core.
Toen ik vandaag mijn laptop aanzette (Toshiba Satelite C70 met SSD), was de ventilator continu aan het blazen.
Ik keek bij taakbeheer en toen bleek dat een proces genaamd MsMpEng.exe Antimalware Service Executable ongeveer 60% CPU kracht innam.
Ik keek meteen bij windows devender, en toen bleek dat er iets van 60 virussen waren gevonden, vooral trojan horses.
Ik heb de afgelopen week helemaal niks geïnstalleerd aan programma's, op een VM na voor een informatica project van school.
Dit zou misschien een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Toen ik de virussen wou verwijderen, liep de app van windows devender vast, maar de processor bleef zwaar belast door devender.
Ik kan dus de virussen niet verwijderen, omdat de app er elke keer uit knalt.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Volgens mij zijn het namelijk geen echte virussen die devender detecteert, want ik zou niet weten hoe die op mijn computer terecht zijn gekomen.
De computer met meerdere scanners gescand, en ze zeggen allemaal dat er geen virussen op staan.
Ik merk nog niet echt achteruitgang van prestaties, maar de ventilator zit wel als een gek te blazen.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Omdat het een systeemproces is, kan ik hem ook niet zomaar stoppen.
Ik heb al wat op internet opgezocht, maar dit werkte allemaal niet.
Alvast bedankt voor het antwoord,
Hugo
edit:
De Toshiba die ik er aan heb gelinkt, blijkt niet mijn model te zijn!
Ik heb er een met een i5 2,5GHz quad core.
[ Voor 4% gewijzigd door hugovantriet op 01-02-2020 15:41 ]