Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hulp nodig bij nieuw computerscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PK-1990
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04-02 23:42
Goedemiddag, ik zou graag van jullie expertise gebruik willen maken om te helpen bepalen wat een goed computerscherm voor mij zal zijn.

Ik zoek een?
Een nieuw computerscherm geschikt voor multi-functioneel gebruik:

- Het scherm moet breed zijn aangezien ik het zal gebruiken om met mijn werk laptop af en toe van huis uit te werken en ik vaak met meerdere geopende windows (minimaal 4) naast elkaar werk.

- Daarnaast zou ik het graag willen gebruiken voor gaming; console en in de toekomst wil ik een desktop in elkaar zetten/kopen voor RTS games.

- Als laatste zal ik er films/series op kijken. Als het kan 4K maar ik las dat je niet zoveel hebt aan 4K schermen als je console/desktop dit niet aan kan, klopt dit? Of kan ik voor films/series de resolutie op 4K houden en voor games naar 1080p terugzetten? Film/series-gebruik heeft echter de laagste prioriteit aangezien ik al een Full HD, 100Hz LED TV heb.

Wat is je budget?
Zo rond de 200-400 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuis, zal voor nu mijn werk laptop, mijn Macbook Pro (voor online series/films) en PS4 er op aansluiten, later dit jaar hopelijk een desktop voor RTS games en/of PS5

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Als de resolutie niet wordt ondersteund heb je er niet zoveel aan. Welk merk en type laptop gaat het om?

• Arthurky
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 19-02 14:46
Mocht je computer de resolutie niet aankunnen tijdens het gamen, kan je de resolutie meestal in je game aanpassen.

Hou er wel rekening mee dat een ultrawide monitor meer pixels heeft dan een standaard 16:9 scherm, al hangt dat natuurlijk nog af van de resolutie van je beeldscherm.

Is het een ultrawide monitor dat je wilt? Of een groot 16:9 beeldscherm? Hoeveel inch?

• PK-1990
Uszka schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:06:
Als de resolutie niet wordt ondersteund heb je er niet zoveel aan. Welk merk en type laptop gaat het om?
Mijn werk laptop heeft de volgende specificaties:

Dell XPS
Intel(R) Core(TM) i5-8250 CPU A 1.60 Ghz 1.80 Ghz
8.00 GB RAM
64-bit operating system, x64 based processor
Windows 10

Mijn Macbook Pro komt uit 2015-16 dacht ik. Geen idee wat de specs zijn, maar die zal ik waarschijnlijk niet zo veel er op aansluiten.

Mijn (toekomstige) desktop kan ik kiezen op basis van het scherm. Voor gaming zal ik in de tussentijd de PS4 er op aansluiten.

• PK-1990
Arthurky schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:13:
Mocht je computer de resolutie niet aankunnen tijdens het gamen, kan je de resolutie meestal in je game aanpassen.

Hou er wel rekening mee dat een ultrawide monitor meer pixels heeft dan een standaard 16:9 scherm, al hangt dat natuurlijk nog af van de resolutie van je beeldscherm.

Is het een ultrawide monitor dat je wilt? Of een groot 16:9 beeldscherm? Hoeveel inch?
Is meer pixels problematisch?

Ik werk vaak met 3-5 tabbladen open ter grote van een A4tje, dus een ultrawide beeldscherm heeft wel de voorkeur.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True