Hallo allemaal, ik volg sinds een aantal dagen de topic omtrend zonnepanelen omdat ik zelf ook van plan ben zonnepanelen te plaatsen. Ik heb zelf het nodige onderzoek verricht en ik geloof dat ik aardig op weg ben met het samenstellen van het systeem. Echter hoop ik via deze weg misschien nog adviezen te krijgen over zaken waar ik nog niet over heb nagedacht of over het hoofd heb gezien.
Mijn situatie is als volgt:
Oost west opstelling met aan de oostkant een schaduwvrij dag en de westkant slagschaduw van een dakkapel en schaduw van bomen (wintermaanden en eind van de dag).
OOST
WEST
Ik was van plan om
OOST
WEST
En dit alles te bestellen bij solargarant in Drachten:
Deze prijs is natuurlijk zonder installatie. Van de website solar-bouwmarkt kwam ik een montageprijs tegen van 1350 (twee dakzijden en uit te voeren in friesland). De totaalprijs komt dan rond de 5100,-
Zelf zit ik nog een beetje met de SE4000HD Wave, kan deze omgaan met de 16 panelen in O-W opstelling, en heeft iemand ervaring met de aanvraag voor de subsidie wanneer je te maken hebt met verschillende facturen voor de aanschaf en de installatie van het systeem.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Erol
Mijn situatie is als volgt:
Oost west opstelling met aan de oostkant een schaduwvrij dag en de westkant slagschaduw van een dakkapel en schaduw van bomen (wintermaanden en eind van de dag).
OOST
WEST
Ik was van plan om
- 16 x JA Solar 340 Wp LW Mono PERC Half-Cell
- 16 x P370 optimizer Solaredge voor 60 em 72 cells
- 1 x SolarEdge SE4000H HD-Wave omvormer
OOST
WEST
En dit alles te bestellen bij solargarant in Drachten:
Deze prijs is natuurlijk zonder installatie. Van de website solar-bouwmarkt kwam ik een montageprijs tegen van 1350 (twee dakzijden en uit te voeren in friesland). De totaalprijs komt dan rond de 5100,-
Zelf zit ik nog een beetje met de SE4000HD Wave, kan deze omgaan met de 16 panelen in O-W opstelling, en heeft iemand ervaring met de aanvraag voor de subsidie wanneer je te maken hebt met verschillende facturen voor de aanschaf en de installatie van het systeem.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Erol