Outlook Exchange mail versturen lukt niet op iPad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 20:32
Mijn vraag en beschrijving probleem.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik zelf kan doen?

Sinds 2 dagen kan ik wel mail ontvangen, maar Ik kan geen mail versturen. Het bericht geeft wel aan: ‘mail verstuurd’, maar korte tijd daarna komt het terug met de volgende melding:
We couldn't deliver your message.

Technical details
EasSendFailedPermanentException: An EAS Send command failed: The EAS command failed with Status MailSubmissionFailed, Code ='120' and HttpStatus OK. --> The EAS command failed with Status MailSubmissionFailed, Code ='120' and HttpStatus OK.
Failure code: b248
Ik gebruik deze iPad ook voor mijn werk en heb regelmatig diensten.

De ICT- afdeling wist me gister niet te helpen en begrijpen het probleem ook niet. Heel veel opties heb ik niet om in te vullen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPad Pro 10.5
Alle apps zijn ge-update.
Gebruik de Microsoft Outlook app.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na invullen van alle correcte instellingen onder accounts verschijnen bij alle punten ‘blauwe vinkjes’.
App verwijderd en opnieuw ingesteld zowel in cliënt als in settings van de ipad.
Gebruik SSL ‘uit gezet’, ‘aan gezet’ en nu weer ‘uit gezet’.

Notabele:
- mijn mail werkt wel normaal als ik op het werk ingelogd ben en werk aan de computer daar.
- mijn telefoon kan wel versturen.
- ik heb mijn wachtwoord veranderd 2 dagen geleden, maar ik denk dat het een toevallige samenloop was.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

- mijn telefoon kan wel versturen.
Ik gok even... je telefoon gebruikt Android?

Als ik zoek op de de foutmelding die je opgeeft vindt ik deze pagina: https://docs.microsoft.co...3d-4b94-9366-d59911c7a060
En ik lees daar dit:
120

MailSubmissionFailed

The server failed to submit the message for delivery.
Ik denk det je wachtwoord aanpassing (nog) niet goed is opgepakt op je iPad.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Jester-NL schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:21:
[...]
Ik gok even... je telefoon gebruikt Android?

Als ik zoek op de de foutmelding die je opgeeft vindt ik deze pagina: https://docs.microsoft.co...3d-4b94-9366-d59911c7a060
En ik lees daar dit:
[...]
Ik denk det je wachtwoord aanpassing (nog) niet goed is opgepakt op je iPad.
Nee, gebruik voor mijn werk een iPhone.

Als mijn wachtwoord nog niet goed is opgepakt, dan zou ik verwachten dat e-mails ontvangen ook niet zou werken. Of zit ik daar fout?

Ik merk dat berichten soms wel verzonden (en ontvangen) worden, maar meestal niet. Juist dat het soms wel lukt maakt het voor mij nog onduidelijker. :?

[ Voor 10% gewijzigd door honey op 02-02-2020 15:24 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
honey schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:43:
[...]

Nee, gebruik voor mijn werk een iPhone.

Als mijn wachtwoord nog niet goed is opgepakt, dan zou ik verwachten dat e-mails ontvangen ook niet zou werken. Of zit ik daar fout?

Ik merk dat berichten soms wel verzonden (en ontvangen) worden, maar meestal niet. Juist dat het soms wel lukt maakt het voor mij nog onduidelijker. :?
Wanneer is soms dan?
Waarom meld je je niet opnieuw aan binnen Outlook?
Start de iPad anders even opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Berlinetta schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:51:
[...]

Wanneer is soms dan?
Wanneer is soms dan?
Ik stuurde een mail door naar mijn persoonlijke adres. Deze kwam aan. Ik stuurde meteen een andere door. Deze kwam weer terug. Daarna lukte het weer niet. Toen opeens kon ik wel weer een mail sturen. Daar na weer een paar keer niet. Een patroon heb ik niet kunnen ontdekken.

Heb ik gedaan, een paar keer. Ook de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Heb ik gedaan, maar niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit is geen iPad-melding lijkt me, maar een Exchange server melding?

"Komt het terug", bedoel je daar mee dat je een mailtje van de server in je inbox krijgt, op je iPad? Of dat je een popup dialog krijgt? Of een error link onderin je scherm en als je daar op drukt een popup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
johnkeates schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:44:

"Komt het terug", bedoel je daar mee dat je een mailtje van de server in je inbox krijgt, op je iPad? Of dat je een popup dialog krijgt? Of een error link onderin je scherm en als je daar op drukt een popup?
Het staat in het mailtje dat ik terug krijg in mijn inbox.

Inderdaad een Mail in mijn inbox.

Ik krijg van Microsoft Outlook een mail met de mededeling ‘We couldn't deliver your message.’ Met een .eml als attachment waarin mijn oorspronkelijke mail zit. En de foutmelding zoals genoemd bij de start van deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Hmmm, dit probleem ligt denk ik bij de mensen die de mail hebben geconfigureerd, kan een DNS probleem zijn of nog oude Exchange Server die wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit is inderdaad een configuratie probleem. Als de instellingen op je iPad en iPhone hetzelfde zijn maar je toch zo'n melding krijgt heeft iemand iets op de Exchange server verkeerd ingesteld. Daar heb jij geen invloed op; maar je kan het wel aangeven bij de beheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Welke smtp server?
Als je Outlook gebruikt voor iets als ik@domein en de smtp van domein staat niet bij Microsoft, dan kan het kloppen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dat weet de TS niet; hij verzendt via HTTP (ActiveSync)
honey schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:43:
[...]
Is er verschil tussen de messages die er wel en die er niet doorkomen, bijv grootte of attachments of signatures

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@honey je geeft aan dat je ICT-afdeling je niet kon helpen... Gaan ze het verder ook niet onderzoeken? Het lijkt mij toch dat zij dit moeten (en kunnen) oplossen aangezien zij bij alle logs kunnen. Verlaat het bericht bijvoorbeeld wel de mailserver? Wat is de route van het bericht? (Analyseer de headers.) Wat is de spam-score van het bericht?

Jijzelf zou nog eens een test naar https://www.mail-tester.com/ kunnen sturen om te zien hoe jullie mailserver scoort. (Let op, daar geen vertrouwelijke info naar sturen.). Wat scoor je daar?

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 03-02-2020 03:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Room42 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 03:53:
@honey je geeft aan dat je ICT-afdeling je niet kon helpen... Gaan ze het verder ook niet onderzoeken? Het lijkt mij toch dat zij dit moeten (en kunnen) oplossen aangezien zij bij alle logs kunnen. Verlaat het bericht bijvoorbeeld wel de mailserver? Wat is de route van het bericht? (Analyseer de headers.) Wat is de spam-score van het bericht?

Jijzelf zou nog eens een test naar https://www.mail-tester.com/ kunnen sturen om te zien hoe jullie mailserver scoort. (Let op, daar geen vertrouwelijke info naar sturen.). Wat scoor je daar?
Bedankt allemaal!

Score Is een 7/10.

Kreeg wel deze melding daar:
[SPF] werkgever.nl staat je server xx.x.xxx.xx niet toe om mijnnaam@werkgever.nl te gebruiken
Heb gezien dat ik zelf ook aan het knoeien was.
Ik zag dat ik in mijn iPad instellingen het juiste werk adres had ingesteld. In de Outlook app stond het verkeerd met het einde als @gmail.com |:( Ik heb het zo vaak op ingevuld dat het een keer fout ging.

Maar, ... vreemd genoeg toen ik dat net aanpaste naar @mijnwerk.nl kan ik helemaal niet inloggen. Dan zegt hij meteen ‘Kan niet aanmelden’.

In een oude mail (verzonden de 30 jan) waar mijn juiste @mijnwerk.nl adres wel goed was ingesteld en nu net binnen komt in mijn inbox nu deze foutmelding:
Technical details
MessageDeliveryFailedException: Could not deliver the message [len=70, data=000000005341AAB9031C184B98925D55772CFB8F07003374038EB782F142AAB8F31E6CC9844400000000010F00003374038EB782F142AAB8F31E6CC98444000029ECA1DC0000] sent at 1/30/2020 12:46:16 PM.
Failure code: 804d
Ik ga straks weer naar de ICT en laat het hier weten.

Update:
Na verwijderen van het account (en niet alleen aanpassen van mijn accountgegevens in de al aanwezige account) en opnieuw aanmaken van het account lijkt het nu wel te werken. Het is onduidelijk waar het aan kon liggen. Vermoeden is dat er iets fout ging in de tijd dat ik mijn wachtwoord op mijn werkplek (PC) en het synchroniseren van het nieuwe wachtwoord op mijn iPad.

[ Voor 15% gewijzigd door honey op 03-02-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:18
Oud topic, maar als je op deze foutmelding zoekt staat hij vrij hoog in de Google resultaten dus vandaar dat ik even de technische oplossing wilde delen.
Credits gaan naar https://blog.theatticnetw...le-mail-shared-mailboxes/

Even het relevante deel hier quoten:
In the end, and the full errors are below, it turned out to be that the “Linked Master Account” was still set – likely inherited from 10 years ago when we ran Exchange 2007, then Exchange 2010, then Exchange 2013 and then when we saw this, Exchange 2019.

To confirm it:
Get-Mailbox <yourmailbox> | Select LinkedMasterAccount
It will likely return NT AUTHORITY\SELF
We want it to be Null / Blank

To fix it:
Get-Mailbox <yourmailbox> | Set-User -LinkedMasterAccount $Null
You will need to wait upwards of 20 minutes for it to take effect AND restart the devices that were using it from my testing
Pagina: 1