Ik heb sinds kort de beschikking over een server met daarin 2 hdd van IBM, de 18es DNES309170. Ik kan alleen op geen manier uit vinden welk type SCSI type het is! Er zit een adaptec SCSI card in maar meer weet ik niet. Welke Hdd moet ik aanschaffen (40gb) met welke interface? Ik wil nl. de andere 2 hdd's blijven gebruiken.
IBM SCSI 9GB N 7200RPM
IBM 9.1GB SCSI Hard Drive 7200RPM 50pin Narrow Ultrastar 18ES DNES309170
Dit is je HD als het goed is. Aan de aansluiting te zien (50 pins) is het een SCSI 2 HD en zit er waarschijnlijk ook een SCSI 2 controller is.
Deze Harde schijven kun je niet meer kopen (behalve tweedehands) en al helemaal niet in 40 GB (voor SCSI 36 Gb). De enigste oplossing is een UW of U2W schijf te kopen en met behulp van een converter deze aansluiten op de 50 pins kabel. Dit gaat wel ten koste van de nieuwe harde schijf.
IBM 9.1GB SCSI Hard Drive 7200RPM 50pin Narrow Ultrastar 18ES DNES309170
Dit is je HD als het goed is. Aan de aansluiting te zien (50 pins) is het een SCSI 2 HD en zit er waarschijnlijk ook een SCSI 2 controller is.
Deze Harde schijven kun je niet meer kopen (behalve tweedehands) en al helemaal niet in 40 GB (voor SCSI 36 Gb). De enigste oplossing is een UW of U2W schijf te kopen en met behulp van een converter deze aansluiten op de 50 pins kabel. Dit gaat wel ten koste van de nieuwe harde schijf.
Wat staat er op de chip van je adaptec SCSI controller?
Zie je ergens een typenummer staan in de trant van 2940 XX o.i.d.
Hoeveel connectoren heeft de controller en hoe zien ze eruit ?
Wat voor boodschap zie je bij het booten, SCSI wordt aangekondigd en daarna geinitialiseerd direct na de memory en ide (indien gebruikt) test.
De genoemde schijf is in alle SCSI soorten die je hebt genoemt geleverd. (Het hoeft dus helemaal geen narrow SCSI (Ultra SCSI) te zijn !!!
Zie je ergens een typenummer staan in de trant van 2940 XX o.i.d.
Hoeveel connectoren heeft de controller en hoe zien ze eruit ?
Wat voor boodschap zie je bij het booten, SCSI wordt aangekondigd en daarna geinitialiseerd direct na de memory en ide (indien gebruikt) test.
De genoemde schijf is in alle SCSI soorten die je hebt genoemt geleverd. (Het hoeft dus helemaal geen narrow SCSI (Ultra SCSI) te zijn !!!
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Klopt, foutje van mij.
Kan ook Ultra Wide zijn bijvoorbeeld.
Kan ook Ultra Wide zijn bijvoorbeeld.
Pagina: 1