Deal van harde schijven gaat niet door

Pagina: 1
Acties:
  • 1.554 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Het betreft deze V&A beoordeling die me nog steeds dwars zit:
https://tweakers.net/aanbod/rating/552287/

Deze verkoper bood enorm onder de waarde van de producten. Ik zat in een slechte periode in mijn leven en wilde gewoon goedkoop van mijn producten af. Ik dacht er snel vanaf te zijn, door alle schijven goedkoop aan een Tweaker te verkopen.

Ik dacht dat hij de producten zou komen ophalen, omdat het maar iets meer dan 1 uur reistijd was en dat ik er met 5 minuten werk gelijk vanaf zou zijn.

Ik schrok dus ook van het bericht dat hij ineens heel veel extra eisen stelde aan het verzendpakket. Ik moest bij 2 verschillende winkels (Conrad en Praxis) producten inkopen.
Vorige keer heb ik ook 2 schijven verstuurd door stukken op maat te snijden met schuim (geluidsisolatie-materiaal) a 11,99 per vierkante meter verkocht bij Praxis en Karwei (bij Gamma is die duurder):
https://www.praxis.nl/bou...-50-x-3cm-2-stuks/4149300

Vorige keer heb ik ze zo verstuurd:

***************** <- isolatielaag
**HDD**HDD** <- isolatielaag met 2 sleuven

Oprollen in (2 of 3 lagen) bubbelwrap kan ook, afhankelijk hoeveel materiaal je er nog in het geheel omheen doet.

Harde schijven graag wel in ESD zakken:
https://www.conrad.nl/nl/...-hersluitbaar-490152.html
Ik had al te veel drama aan mijn hoofd in mijn leven, dus ik had geen zin om een deal te sluiten op basis van dit verzend-eisen pakket. Ik heb nog nooit eerder harde schijven verzonden en ik wil gewoon geen drama. Tweedehands harde schijven verzenden is altijd een risico. Harde schijven gaan snel kapot en er zijn al genoeg mensen die liegen, misbruik maken en profiteren. Straks krijg ik beschuldigingen aan mijn hoofd dat de perfect werkende harde schijven met 100% smart-scores al defect waren en stuurt hij een harde schijf met een ander serienummer terug.

Het leek mij beter om de gehele deal te annuleren. Aangezien ik hem al erg veel korting beloofd had, werd hij ineens erg boos. Hij begon over de Nederlandse wetgeving, dat een akkoord over het bedrag een geaccepteerde deal betekende en dat een webshop een bestelling ook niet meer zomaar kon annuleren.

Ik zat in een slechte periode in mijn leven, heb 40 positieve V&A beoordelingen en doe mijn best om het leven van mijn mede-mens beter te maken. Het lijkt me overduidelijk dat ik geen slechte intenties heb gehad? Ik had al te veel persoonlijke kwesties als ziekte aan mijn hoofd en vlucht (familiebezoek) naar het buitenland, dat ik liever €125 op de harde schijven wilde inleveren, dan nog 2-3 extra uur kwijt te zijn aan dingen die me tijd kostten.

Geld was op dat moment minder belangrijk dan andere dingen in mijn leven. Hij wilde zelf niet 1 uur rijden om de schijven op te halen, maar ik moest wel mijn tijd/moeite investeren, terwijl ik echt genoeg persoonlijke kwesties aan mijn hoofd had.

Is het punt van V&A feedback niet het aanpakken van slechte verkopers, zoals mensen met slechte intenties die slechte/defecte producten proberen te verkopen met winst, e.d.? Ik bood juist extra korting, omdat ik win-win proberen te denken, zodat we allebei profiteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:39
1) je bent geen webshop, met zulke dreigementen zou ik niet eens antwoorden als ik jou was
2) wanneer kopende partij ineens vreemde eisen stelt ; welke overeenkomst is er dan nog?

Niet zo druk maken om dit soort dingen als je niet goed in je vel zit, heb je alleen jezelf mee.

Sterkte met wat er speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 20:44
Feit dat je hier na bijna een jaar nog mee rondloopt heeft niks te maken met V&A, maar hoe je omgaat met conflict situaties. Gezien je uit een slechte periode komt, kan ik me voorstellen dat je wellicht nog niet zo goed voor jezelf op kan komen en teveel rekening probeert te houden met anderen? Dit is een behoorlijke aanname die ik doe, dus ik kan er gigantisch naast zitten natuurlijk.

Als je 40 positieve feedbacks hebt, waar dan 1 negatieve tegenover staat, lekker negeren. Je kan niet iedereen blij maken ten koste van jezelf. Daarnaast heeft de potentiele verkoper ook het recht om een review te schrijven om zijn onvrede van zich af te schrijven. Dat is alleen maar gezond volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@chronoz Je bent erg actief op V&A met 535 advertenties. Je had dus kunnen voorzien dat je die schijven had moeten versturen, zeker als dat in de advertentie was aangeboden. Het is vrij gebruikelijk om schijven in een goede verpakking te versturen. Dat de koper je daar op wijst is dus niet geheel onverwacht. Zijn eisen zijn heel specifiek, maar met wat extra schuimpjes/foam/luchtzakken hadden de schijven prima verstuurd kunnen worden. Jij had echter geen zin om daar extra tijd in te steken. Dat mag, dat is jouw beslissing. Maar daarmee verbreek je wel eenzijdig een overeenkomst. De review blijft dus staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 01-02-2020 08:21 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
Microkid schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 08:19:
@chronoz Maar daarmee verbreek je wel eenzijdig een overeenkomst. De review blijft dus staan.
De stelling dat er sprake zou zijn van een overeenkomst is in dit geval wel heel gedurfd. Met mijn juridische achtergrond zou ik me hier in ieder geval absoluut niet aan durven wagen. Waarom?
Partijen hadden klaarblijkelijk uitsluitend een principeovereenkomst over de prijs van de HDD's, niets meer, niets minder. Indien daar de eis/voorwaarde voor verzending bij komt, dan is dit een nieuwe/andere voorwaarde voor de koop (lees: het aanbod van alleen de koop van de HDD's wordt verworpen en er volgt een nieuwe aanbod om tot een overeenkomst te komen). Dit aanbod mocht (en mag) Chronoz van de hand wijzen indien hij daar (om welke reden dan ook) niet mee akkoord kan of wilt gaan. In dat geval kan er simpelweg geen overeenkomst tot stand zijn gekomen, zeker omdat de voorwaarde voor verzending blijkbaar een essentieel onderdeel van de overeenkomst vormde voor de koper.
Omdat partijen het niet eens zijn geworden over de voorwaarden voor de koop (die zó nauwkeurig zijn bepaald dat, wanneer dit aanbod wordt geaccepteerd, de overeenkomst tot stand komt) kan er ook geen overeenkomst tot stand komen.

Side note: uitsluitend de vermelding dat verzending mogelijk is, betekent nog niet dat dit dus "standaard" onderdeel van een mogelijke overeenkomst wordt. Zo zullen partijen in dat geval nog moeten overeenkomen onder welke voorwaarden.

Door de beoordeling te laten staan met als motivering dat Chronoz een overeenkomst eenzijdig zou hebben verbroken, zou in dit geval voorbij worden gegaan aan de regels die wij daarvoor met zijn allen (lees: de wetgever) overeen zijn gekomen. Wellicht dat een en ander nog eens goed heroverwogen moet worden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:53
Zoals ik het lees je heb geen zin in drama. Ik zou de review laten staan en jouw kant van het verhaal erbij zetten.

Ik bedoel wat is 1 negatieve review op een flink aantal. Scheelt een hoop gedoe en next.

How are you doing?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.