welke processor? (ivm stroomverbruik :? )

Pagina: 1
Acties:

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik ga binnenkort een nieuwe systeem kopen.
nou wou ik een:
Std Mainb. AMD KT133 Socket A met een AMD Thunderbird 900 Sock. A dit is ook standaard op de norrod site.
maar als ik de AMD Thunderbird 900 Sock. A aanklik dan staat er je kan beter AMD Thunderbird 1GHz 266nemen ivm met stroomgebruik of zo (300watt)

dus is het nou beter op de 1ghz te nemen of de 900?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 13:52

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
nee, ze raden je aan om die andere te nemen, omdat er soms problemen ontstaan als je een athlon op een voedeing aansluit lager dan 300
ik heb zelf ook een athlon, en ook een 300, maar ik ken mensen die een 250 hebben, en die hebben geen problemen, als ik jouw was zou ik die athlon nemen, die is sneller, en als je problemen hebt er gewoon een 300 inzetten, zo'n voeding kost niet zoveel geld

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Ik draai zelf een tb 1000@1100 op een 235 watt voeding en dat gaat prima. En volgens mij verbruikt een 900 minder dan een 1000.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

ik heb zelf een Athlon 700, met zoveel branders, DVD spelers, Harde Schijven en extra koelers dat ik inmiddels alle stroomdraden wel een keer gesplit heb. En dat op een 250 watt voeding. en het gekke: ik ondervind totaal geen problemen! wat ik hiermee wil zeggen? Dat die stroom wel stroomt waar het naar toe moet stromen. snap je? :)

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 08:47
Het was ook belangrijker op de moederborden met de AMD750 chipset. Echter zo gauw als je problemen krijgt met je pc (hij hangt bijvoorbeeld vaak, of start niet op) dan kan je altijd nog een andere nemen.

Het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel appraten je er in hebt (schrijvers enzo). Meer uiteraard betekend ook meer stroom (of spanning iig 1 van die 2 je begrijpt me wel).

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Kijk mij sig eens en dat op een 250Watt voeding. heb er een Ultraplex scsi cdrom in een lite on 12xCDR en een Aopen 1240 DVD
Met een AMD 1200, Scsikaart, 1 HD, floppydrive, GTSkaart Modem, Netwerkkaart.
En geen problemen met de voeding hij is super stabiel maar koop een Aopen kast of een ander A merk voeding met Kast.

Dus met stroom verbruik zit het ook wel goed hoor dat je je daar over druk maakt zeg :'(

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

heb een tijdje geleden zo een apparaatje gehuurd bij mijn electriciteitsmaatschappij.

kwam niet hoger dan 186 watt verbruik door pc (scherm moet je niet meerekenen want dit wordt appart gevoed).

heb zelf ook maar een 250 watt voeding, en no lockups what so ever.
maar voor alle zekerheid, 300 watt nemen voor in de toekomst.
neem een 1 ghz thunderbird.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 03 augustus 2001 21:22 schreef gamertothemax het volgende:
heb een tijdje geleden zo een apparaatje gehuurd bij mijn electriciteitsmaatschappij.

kwam niet hoger dan 186 watt verbruik door pc (scherm moet je niet meerekenen want dit wordt appart gevoed).

heb zelf ook maar een 250 watt voeding, en no lockups what so ever.
maar voor alle zekerheid, 300 watt nemen voor in de toekomst.
neem een 1 ghz thunderbird.
mja, maar het is niet alleen het totale wattage wat boeit... Maar ook wat de voeding op bv 3.3volt aankan...

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 02:14 schreef BrZ het volgende:

[..]

mja, maar het is niet alleen het totale wattage wat boeit... Maar ook wat de voeding op bv 3.3volt aankan...
dat wou ik net gaan zeggen :( ;)
Pagina: 1