Hallo allemaal!
Bijna 8 jaar geleden heb ik een PC samengesteld en vind het nu tijd voor een upgrade op zowat alle fronten. Vandaar ben ik aan het kijken voor het bouwen van een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuw systeem?
Muziek maken, gamen (ook VR), "graphics programming" en ik wil ook games maken. Misschien streamen en/of video editing... doe ik op dit moment nog niet, but who knows... Vind het in ieder geval leuk met grafische dingen bezig te zijn. Heb op dit moment geen interesse in 144Hz en/of 4k gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan €2000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Intern:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
GPU: NVidia vanwege interesse in RTX.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te luid, niet te groot, moet toch minimaal zo'n 7 jaar meegaan. Moet genoeg USB poorten hebben aangezien ik binnenkort ook een elektrische piano en een VR set ga aanschaffen.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Feedback op het systeem. Volgens mij voldoet de lijst aan al mijn wensen en past alles prima bij elkaar, maar ik vind het toch wel fijn een second opinion te hebben. Dit is pas mijn tweede build en acht de kans aanwezig dat ik iets over het hoofd heb gezien.
Aangezien ik €300 onder mijn max zit, ben ik ook bereid een beetje meer geld neer te tellen in betere kwaliteit. Dus als je ook wat dat betreft een tip hebt - I'm all ears!
Alvast bedankt!
Bijna 8 jaar geleden heb ik een PC samengesteld en vind het nu tijd voor een upgrade op zowat alle fronten. Vandaar ben ik aan het kijken voor het bouwen van een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuw systeem?
Muziek maken, gamen (ook VR), "graphics programming" en ik wil ook games maken. Misschien streamen en/of video editing... doe ik op dit moment nog niet, but who knows... Vind het in ieder geval leuk met grafische dingen bezig te zijn. Heb op dit moment geen interesse in 144Hz en/of 4k gaming.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan €2000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Intern:
- Samsung 830 series SSD 128GB met VST content en sample libraries
- Samsung 840 EVO 250GB die ik op dit moment alleen gebruik voor het OS en software, maar dan ook kan gaan gebruiken voor VST content en sample libraries, of andere content.
- WD Blue 3,5" (32MB cache, 7200rpm), 1TB voor "zooi" (projecten, downloads, documenten, media...)
- Audio interface
- MIDI Keyboard
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 305,05 | € 305,05 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG X570 Gaming Plus | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X | € 574,05 | € 574,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail | € 119,79 | € 119,79 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev. B | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 148,90 | € 148,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 91,37 | € 91,37 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 169,- | € 169,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.703,07 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
GPU: NVidia vanwege interesse in RTX.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te luid, niet te groot, moet toch minimaal zo'n 7 jaar meegaan. Moet genoeg USB poorten hebben aangezien ik binnenkort ook een elektrische piano en een VR set ga aanschaffen.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Feedback op het systeem. Volgens mij voldoet de lijst aan al mijn wensen en past alles prima bij elkaar, maar ik vind het toch wel fijn een second opinion te hebben. Dit is pas mijn tweede build en acht de kans aanwezig dat ik iets over het hoofd heb gezien.
Aangezien ik €300 onder mijn max zit, ben ik ook bereid een beetje meer geld neer te tellen in betere kwaliteit. Dus als je ook wat dat betreft een tip hebt - I'm all ears!
Alvast bedankt!