Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor muziekproductie, gaming, VR en meer (€2000)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xmc
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-08 17:19
Hallo allemaal!

Bijna 8 jaar geleden heb ik een PC samengesteld en vind het nu tijd voor een upgrade op zowat alle fronten. Vandaar ben ik aan het kijken voor het bouwen van een nieuw systeem.

Wat wil je doen met je nieuw systeem?
Muziek maken, gamen (ook VR), "graphics programming" en ik wil ook games maken. Misschien streamen en/of video editing... doe ik op dit moment nog niet, but who knows... Vind het in ieder geval leuk met grafische dingen bezig te zijn. Heb op dit moment geen interesse in 144Hz en/of 4k gaming.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan €2000.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Intern:Extern:
  • Audio interface
  • MIDI Keyboard
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 305,05€ 305,05
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Plus€ 169,-€ 169,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X€ 574,05€ 574,05
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 84,91€ 84,91
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 119,79€ 119,79
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 41,-€ 41,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 148,90€ 148,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 91,37€ 91,37
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 169,-€ 169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.703,07

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
GPU: NVidia vanwege interesse in RTX.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te luid, niet te groot, moet toch minimaal zo'n 7 jaar meegaan. Moet genoeg USB poorten hebben aangezien ik binnenkort ook een elektrische piano en een VR set ga aanschaffen.

Ga je overklokken?
Nope.

Wat verwacht je van ons?
Feedback op het systeem. Volgens mij voldoet de lijst aan al mijn wensen en past alles prima bij elkaar, maar ik vind het toch wel fijn een second opinion te hebben. Dit is pas mijn tweede build en acht de kans aanwezig dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Aangezien ik €300 onder mijn max zit, ben ik ook bereid een beetje meer geld neer te tellen in betere kwaliteit. Dus als je ook wat dat betreft een tip hebt - I'm all ears!

Alvast bedankt!

Alle reacties

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:28
Je weet dat die grafische kaart er alleen in past als je de koeler aan de voorzijde er boven plaatst?

Eventueel kun je kijken voor een vergelijkbare Asus kaart: die zijn iets korter.

• wzzly
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 17:31
guapper schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:54:
Je weet dat die grafische kaart er alleen in past als je de koeler aan de voorzijde er boven plaatst?

Eventueel kun je kijken voor een vergelijkbare Asus kaart: die zijn iets korter.
haha goeie tip @guapper ;)

• xmc
@guapper Hmm nee dat wist ik niet. Ik was onder de veronderstelling dat de "Grafische kaart maximum lengte" specificatie (315mm) daarmee rekening zou houden, maar als ik jou goed begrijp is dat niet zo?

Bedankt voor de informatie in ieder geval! Goed om te weten :)

Zit nu te denken de case met Fractal Design Meshify S2 Black - TG te vervangen en de GPU met de MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio... Oorspronkelijk had ik namelijk die GPU op het oog, en toen ik besefte dat dat niet ging passen heb ik de kleinere variant gekozen. Maar nu dat die ook niet past kan ik net zo goed de wens "niet te groot" wat soepeler interpreteren en toch voor een grotere case gaan.

Niks mis met deze verandering, toch? Of zie ik nu iets anders over het hoofd? 8)7

• guapper
xmc schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:34:
@guapper Hmm nee dat wist ik niet. Ik was onder de veronderstelling dat de "Grafische kaart maximum lengte" specificatie (315mm) daarmee rekening zou houden, maar als ik jou goed begrijp is dat niet zo?

[...]
Jawel, maar de genoemde MSI kaart meet 328mm.

@wzzly heeft een gelijksoortig bouwtopic lopen en bracht gisteren die Asus kaarten onder mijn aandacht. Die met de 3 ventilatoren lijken ongeveer even stil te zijn als de MSI trio GPU's.

[ Voor 20% gewijzigd door guapper op 31-01-2020 23:52 ]

• xmc
guapper schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:45:
[...]

Jawel, maar de genoemde MSI kaart meet 328mm.
@guapper Ah je zit aan de trio te denken. MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio is inderdaad 328mm, maar de duo (?) is 297mm.

• guapper
xmc schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:50:
[...]

@guapper Ah je zit aan de trio te denken. MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio is inderdaad 328mm, maar de duo (?) is 297mm.
Ok, sorry, dan heb ik helemaal verkeerde gelezen. :+

De MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X past er makkelijk in natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 31-01-2020 23:54 ]

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:41
Indien één van onderstaande op jouw situatie van toepassing is, kan je aardig wat besparen op de aankoop van een Windows 10 licentie.

Je kan, indien je je vorige pc niet meer zal gebruiken, je Windows 10 licentie transfereren ( https://www.howtogeek.com...ense-to-another-computer/ ). Dit kan niet indien het een OEM licentie betreft.

Je kan Windows 10 overigens nog altijd activeren met een Windows 7/8/8.1 key, als je die hebt liggen ( https://www.howtogeek.com...a-windows-7-8-or-8.1-key/ )

Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 😉

Pagina: 1