Toon posts:

DivX op m'n TV

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dag,

Ik zoek een goede kwaliteit video kaart met tv-out of een ander soort kaart waarmee ik vanaf m'n pc DivXjes af kan spelen op mijn TV. Ik heb gehoord dat het doorschakelen van het signaal naar de tv vaak problemen opleveren. Ik heb hier verder ook geen verstand van. dus ik hoop dat iemand me hier wat over kan vertellen.

Specs.p3-667mhz,384mb,cuv4xmobo, ik draai win98se en heb er nu een gforce2 mx32 (zonder tv out dus) Deze functioneerd echt nog perfect met alles wat ik draai, maja ik wil divx op tv.
Alvast bedankt. Oja max budget is 400,-

BuNgY911

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
aangezien je al een geforce2 mx hebt (zonder tv out helaas) zou ik gewoon een kaartje kopen vor je tv out, tis zone om daarvoorr een nieuwe geforce te gaan kopen

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Matrox G400/450 Dualhead...

Verwijderd

Topicstarter
Oja, vergeten erbij te zetten. mijn moe gaat binnen kort een nieuwe pc kopen en die wil eventueel wel die kaart in haar pc proppen.
Hoe is de kwaliteit van bijv. gforce-tv out en een 'standalone?' tv out kaart?
(snelle reactie trouwens:))

alvast bedankt.

Verwijderd

je kan geloof ik ook een beetje gaan solderen, als het goed is is er wat vrij gelaten op die kaart voor tv out, maar hebben ze dat er niet bij gedaan

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 22:19
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:53 schreef AK47 het volgende:
Matrox G400/450 Dualhead...
inderdaad *D
echt de beste kaart daarvoor,
2 uitgangen dus ook je monitor bekijken nog :)
je moet er alleen niet te zware 3d spellen op gaan spelen....

//

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op vrijdag 03 augustus 2001 12:00 schreef BuNgY911 het volgende:
Oja, vergeten erbij te zetten. mijn moe gaat binnen kort een nieuwe pc kopen en die wil eventueel wel die kaart in haar pc proppen.
Hoe is de kwaliteit van bijv. gforce-tv out en een 'standalone?' tv out kaart?
(snelle reactie trouwens:))

alvast bedankt.
GeForce TV-Out werkt hier PRIMA. Heb al meerdere malen DivX/DVD op me tv gekeken :) Prima kwaliteit hoor :) Ikzelf heb er een van ASUS met Twinview.

Inderdaad een matrox is beter, maar een Geforce met tv-out doet het ook perfect hoor. Niks op aan te merken :)

Verwijderd

Ik heb ook een mx zonder tv-out.
Kan je eenholywood magic kaart gebuiken voor tv-out? ook voor games?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

Nee, een Hollywood kaart is een hardwarematig kaartje voor Mpeg 1 + 2 en niet voor games en DivX (of andere vorm van Mpeg 4)

Jammer maar helaas, want ik zit hier met precies hetzelfde probleem en mijn DXR3 :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Hej, Bedankt voor alle reply's. Ik neem een gforce kaart met tv-out,ben er alleen nog niet uit welke:? Mijn ma neemt m'n oude kaart over voor een mooi prijsje, dus kan ik mooi een nieuwe kopen:) Ik speel vrij veel games, zowel 2d als 3d. lekker snel kaartje is wel meegenomen dus.

mzzl, BuNgY911

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op vrijdag 03 augustus 2001 13:22 schreef BuNgY911 het volgende:
Hej, Bedankt voor alle reply's. Ik neem een gforce kaart met tv-out,ben er alleen nog niet uit welke:? Mijn ma neemt m'n oude kaart over voor een mooi prijsje, dus kan ik mooi een nieuwe kopen:) Ik speel vrij veel games, zowel 2d als 3d. lekker snel kaartje is wel meegenomen dus.

mzzl, BuNgY911
Ik zou voor de ASUS gaan :)

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik heb hier op mijn laptop een ati rage mobility met tv out, deze werkt prinma als videospeler ;)

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde verhaal. Huidige config:
P3 @ 733 Mhz
256 MB
Viper 770 32 MB zonder TV out

Nu wil ik dus ook DivX op mijn TV gaan afspelen. Welke kaart is aan te raden. Ik kan mijn huidige wel kwijt en heb ook iets van 400,- te besteden. Ik speel vrij weinig games, gebruik mijn PC vooral voor webdesign, maar ik wil natuurlijk straks nog wel enekele games kunnen spelen. Max Payne en Opereration FlashPoint heb ik net binnen en natuurlijk de jaarlijks vernieuwde EA Sports games moeten het goed doen.

Wat raden jullie mij aan ????

Hieronder alvast wat mogelijkheden of zijn deze niet goed:

- Asus V7100 DVI GeForce 2MX 32MB
- Asus V7100 GeForce 2MX 32 MB SDR
- Asus V7100 Pro GeForce MX400 32 MB
- Asus V7100 Pro/T GeForce MX400 32 MB
- Matrox G450 32MB DDR

Wat houden al die afkortingen in en waar zal ik voor gaan.........

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op vrijdag 03 augustus 2001 17:56 schreef MiKe_V het volgende:
P3 @ 733 Mhz
256 MB

Nu wil ik dus ook DivX op mijn TV gaan afspelen. Welke kaart is aan te raden. Ik kan mijn huidige wel kwijt en heb ook iets van 400,- te besteden. Ik speel vrij weinig games, gebruik mijn PC vooral voor webdesign, maar ik wil natuurlijk straks nog wel enekele games kunnen spelen. Max Payne en Opereration FlashPoint heb ik net binnen en natuurlijk de jaarlijks vernieuwde EA Sports games moeten het goed doen.

- Matrox G450 32MB DDR

Zeer goede keuzes lijkt me :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op vrijdag 03 augustus 2001 17:56 schreef MiKe_V het volgende:
P3 @ 733 Mhz
256 MB

- Matrox G450 32MB DDR

Asus V7100 Pro/T GeForce MX400 32 MB

die heeft ook tv-out en kan je ook nog lekker mee gamen

Verwijderd

Dus die Pro/T boven die andere ????

Waar staat die DVI eigenlijk voor ???

Verwijderd

En dan nog iets. Als ik straks een goede kaart met TV-Out heb, wat voor uitgang is dat dan ?? Wat voor kabel heb ik nodig en wat voor ingang op mijn TV ????

Graag meer info hierover.....

Verwijderd

Iemand nog meer info hierover, of een website waar ik daarvoor terecht kan ???

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op vrijdag 03 augustus 2001 19:01 schreef MiKe_V het volgende:
En dan nog iets. Als ik straks een goede kaart met TV-Out heb, wat voor uitgang is dat dan ?? Wat voor kabel heb ik nodig en wat voor ingang op mijn TV ????

Graag meer info hierover.....
Kabeltje krijg je erbij... is S-video ofzoiets.... :?

Enneh, de meeeste tv's hebben dat ook :)
Pagina: 1