Toon posts:

Paar bestanden onleesbaar en 1,29TB (véél te groot)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ram85
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 27-09-2020
Beste mensen,

Ik zet deze vraag waarschijnlijk niet op de goede plek maar kon niets anders vinden. Mochten moderators het willen verplaatsen: uiteraard prima.

Graag zou ik hulp krijgen bij een pc-probleem (Windows 10). Ik heb om precies te zijn 371 bestanden (mp4 en jpg) van mijn telefoon en camera naar de pc verplaatst. Op de C-schijf van de pc kan 220GB en deze map is 1,29TB... Daar klopt natuurlijk niets van. En de pc 'ziet' de bestanden als veel groter dan ze zijn. Maar het staat er wel op. De bestanden zijn niet te lezen en dus waardeloos.

Ik heb een poging gedaan alles te verplaatsen naar een externe harde schijf maar daar krijg ik de boodschap dat dat niet mogelijk is omdat de bestanden te groot zijn.

Herkent iemand dit en weet je de oplossing? Hulp is erg welkom! Ik zou graag de bestanden herstellen en uiteraard ook zorgen dat ze een normaal formaat hebben.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik zie niet wat dit met Graphics te maken heeft? Zie ook Waar hoort mijn topic?; dat staat niet voor niets bovenaan 't forum te prijken ;)

Graphics >> Opslagtechnologie

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:39

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat is het file system ?
En al eens een chkdsk gedraaid ?

[Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 31-01-2020 20:57]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 25-09 19:22
Heb je ze nog op de telefoon? Kopieer dan naar sd en sd in pc.

• Ram85
Vinzz schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:59:
Heb je ze nog op de telefoon? Kopieer dan naar sd en sd in pc.
Nee, helaas niet...

• Ram85
DukeBox schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:56:
Wat is het file system ?
En al eens een chkdsk gedraaid ?
Wat bedoel je met "wat is het file system'?
Ik ken "chkdsk" niet (wel even opgezocht uiteraard). Dat zou ik kunnen proberen maar kun je er iets meer over vertellen. Waarom zou dat helpen?

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:36
Dan kun je controleren of je harde schijf zelf issues heeft waardoor ie dit aangeeft

• DukeBox

DukeBox

Ram85 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:33:
Wat bedoel je met "wat is het file system'?
Waarmee je je HDD hebt geformatteerd. Dus NTFS, FAT, ExFAT etc..
Ik ken "chkdsk" niet (wel even opgezocht uiteraard). Dat zou ik kunnen proberen maar kun je er iets meer over vertellen.
https://docs.microsoft.co...n/windows-commands/chkdsk
Waarom zou dat helpen?
Omdat het je filesystem controleerd voor zowel logische als fysieke fouten.

• Ram85
DukeBox schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:38:
[...]

Waarmee je je HDD hebt geformatteerd. Dus NTFS, FAT, ExFAT etc..

[...]

https://docs.microsoft.co...n/windows-commands/chkdsk

[...]

Omdat het je filesystem controleerd voor zowel logische als fysieke fouten.
Ah okay. Dank je. Het is NTFS en ik heb de check gedaan maar er is geen fout geconstateerd...
Als je/iemand nog ideeen heeft: heel graag!

• DukeBox

DukeBox

Check eens de properties van zo'n file, staat soms compressie aan ? Dan kan het zo zijn dat de bestandsgrootte niet overeenkomt met de daadwerkelijke grootte. Andere opties is nog dat er zogenaamde junctions / symbolic links gemaakt zijn, deze werken ook cumulatief bij het opvragen van gebruikte ruimte (vergelijkbaar met %windir%\CSC).

Hoe dan ook, zonder meer informatie is er niet veel dat we zo kunnen zien. Begin eens met een listing van dir en attrib /d /l.

[Voor 51% gewijzigd door DukeBox op 01-02-2020 14:41]

• Ram85
DukeBox schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:35:
Check eens de properties van zo'n file, staat soms compressie aan ? Dan kan het zo zijn dat de bestandsgrootte niet overeenkomt met de daadwerkelijke grootte. Andere opties is nog dat er zogenaamde junctions / symbolic links gemaakt zijn, deze werken ook cumulatief bij het opvragen van gebruikte ruimte (vergelijkbaar met %windir%\CSC).

Hoe dan ook, zonder meer informatie is er niet veel dat we zo kunnen zien. Begin eens met een listing van dir en attrib /d /l.
Hmm... okay. Ik zou graag wat proberen om het zelf op te lossen of om meer info te geven zodat je/jullie kunnen helpen. Ik waardeer het zeer! Maar, ook na Googlen, blijft wat je zegt nogal Chinees voor mij (en dat spreek ik niet ;) ). Zou je kunnen uitleggen hoe ik "dir en attrib /d /l." doe?

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:34

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Ben je bekend met de route naar de cmd.exe, waar je commando's in het zwarte opdrachtvenster in kan kloppen?

Waar ga je heen?

• Ram85
AW_Bos schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:11:
Ben je bekend met de route naar de cmd.exe, waar je commando's in het zwarte opdrachtvenster in kan kloppen?
Ik weet het niet zeker. Ik doe dat via de Windows zoekfunctie. Als ik dan "cmd.exe" invoer, krijg ik alleen een "alle rechten voorbehouden" tekstje. Dus of ik het goed doe.... ik denk het niet

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Als het goed is zie je ook iets als:

C:\Users\Ram85> _ 

Waar je dus commando's in kan vullen.

Waar ga je heen?

• Ram85
Ja, dat heb ik inderdaad!

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Navigeer met
cd
naar jouw directory, waarbij
dir
kan helpen om een lijst van de actieve directory te geven. En dan kan je met
attrib /d /l
de attributen zien van de directories en de Symbolic Links.

Hier staat er meer over in:
https://docs.microsoft.co...n/windows-commands/attrib

[Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 01-02-2020 16:43]

Waar ga je heen?

• Ram85
Okay, dat zie ik nu. Alleen geen idee wat ik nu moet doen, haha

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Navigeren naar die directory? En even teruglezen wat ik schreef?
Anyway, het kan geen kwaad, want je navigeert enkel, en je laat wat lijsten zien.

Waar ga je heen?

• G.Shumway
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-08 16:23
1) Misschien de vraag illustreren met een reeks printscreens?
2) Hoe is eea verplaatst? (Telefoon aan PC via wifi/usb? Losse (versleutelde?) SD-kaart in PC gestopt? Etc.)
3) Ransomware?

• Ram85
AW_Bos schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:50:
Navigeren naar die directory? En even teruglezen wat ik schreef?
Anyway, het kan geen kwaad, want je navigeert enkel, en je laat wat lijsten zien.
Het gaat mijn pet gewoon te boven. Ik weet niet wat je bedoelt met "die directory" of wat ik zou moeten teruglezen. Ook geen idee wat ik zou moeten laten zijn. Ik snap niet wat ik doe in die prompt en waarom.

Zoals ik al zei: het is écht Chinees voormij dus als je wil helpen: doe alsof je tegen een 5-jarige praat.

Ik waardeer de pogingen zeer hoor!

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Je weet toch wel waar je de bestanden naartoe hebt gekopieerd?

Waar ga je heen?

• Ram85
G.Shumway schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:53:
1) Misschien de vraag illustreren met een reeks printscreens?
2) Hoe is eea verplaatst? (Telefoon aan PC via wifi/usb? Losse (versleutelde?) SD-kaart in PC gestopt? Etc.)
3) Ransomware?
1. Ik kan geen afbeeldingen plaatsen.
2. Ja. Dat heb ik dus gedaan.
3. Lijkt me niet. Geen meldingen of iets gehad ook.

• Ram85
AW_Bos schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:56:
Je weet toch wel waar je de bestanden naartoe hebt gekopieerd?
Ja. Dat weet ik wel. Maar ik snap niet wat ik daarmee moet en waar je op doelt.

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Je kan er toch naar navigeren met de commando's: dir, cd?

Begin eerst te bekijken op welke schijf het staat, dat zou je moeten weten. Dus typ eerst
D:
als dit op Lokale Schijf D staat (voorbeeld). Ga dan met
dir
kijken hoe je directory eruit ziet. Met
cd mapnaam
open je de map mapnaam. Niveer zo door naar de plek waar de inmens grote bestanden staan, en doe dan vervolgens:

attrib /d /l

Screenshot kan je uploaden via www.imgbb.com

Verder geloof ik niet in ransomware, die tast voor zover ik weet niet dergelijke bestandsgegevens aan.
Ik heb dit euvel met grote bestanden al eens vaker gezien doordat de communicatie tussen de smartphone en de PC niet jofel was.

[Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 01-02-2020 17:03]

Waar ga je heen?

• Ram85
Nee, ik snap echt niet hoe ik er naartoe kan navigeren in prompt. Dat lukt me gewoon niet

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Wat lukt er dan niet? Vertel dan even in Jip en Janneke taal waar je het geplaatst hebt.
Heb je wat gespeeld met die commando's? Dan weet je een beetje wat het doet :P

[Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 01-02-2020 17:07]

Waar ga je heen?

• Ram85
Haha, je moet echt veel simpeler denken. Ik weet niet eens waaraan je refereert als je "commando's" zegt. Ik kan prima met een pc omgaan maar ben een echte alfa. Remember: 5-jarige.

Ik kan niets met afbeeldingen omdat je daar karmapunten voor nodig hebt.

Dus, ik zit in propt en typ "dir" achter "C:\Users\Mijnnaam>. Dan komt er een lijstje met 19 <DIR> dingen. Maar ik heb geen idee wat daar het nut van is en wat ik ermee moet...

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Kan je anders even antwoord op mijn vorige vraag over waar je directory / map met je excessief grote bestanden staat.
Ram85 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:16:
Ik kan niets met afbeeldingen omdat je daar karmapunten voor nodig hebt
Ik zei net nog imgbb.com

Een commando is overigens iets wat je intypt, waarna er een actie gebeurt.
Net als je tegen je vrouw zegt: "Ga koken", waarna ze naar de keuken loopt.
Uiteraard een voorbeeld, in de praktijk kan het ook anders lopen, zoals een blauw oog ;)

[Voor 76% gewijzigd door AW_Bos op 01-02-2020 17:34]

Waar ga je heen?

• Ram85
De map staat in: C:\Users\Naam\Pictures\Zuidoost-Azie\Vietnam

Ahh, excuus, ik wist niet dat die site het 'karmagebeuren' kan overrulen. Ik zal het proberen indien nodig.

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
cd C:\Users\Naam\Pictures\Zuidoost-Azie\Vietnam

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• DukeBox

DukeBox

^ mocht er een spatie in de naam zitten plaats het argument dan tussen ", je kan het ook auto-completen met Tab, dan gaat dat vanzelf.

Mogelijk is de beste tip dan toch iemand er bij halen met iets meer affiniteit met computers. Ik hoop niet dat ik je kwets maar je mist denk ik een hoop basis kennis om zowel je eigen handelingen als de vragen van ons goed te interpreteren en waar iemand anders binnen 5 minuten mogelijk al de oorzaak heeft gevonden.

De enige andere optie is om je de aangedragen commando's (lees: cd, attrib, dir etc) te leren, dit is echt niet lastig en ik denk dat je dat binnen 20 minuten met wat trial en error (je kan het veilig proberen !) machtig bent. Vervolgens kan je de output in wat [code] blokken plaasen of screenshots plaatsen op een plek waar je die met ons kan delen.

[Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 01-02-2020 18:00]

• Vossie94
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:02
Heb je deze harde schijf toevallig voor een prikkie tweedehands gekocht of door een handig neefje/buurjongen met een magisch tooltje de harde schijf capaciteit laten vergroten? Er bestaan malafide trucjes om de harde schijf groter te laten lijken dan hij is. Dan krijg je vaak te maken met dit soort toestanden.

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Vossie94 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:27:
Heb je deze harde schijf toevallig voor een prikkie tweedehands gekocht of door een handig neefje/buurjongen met een magisch tooltje de harde schijf capaciteit laten vergroten? Er bestaan malafide trucjes om de harde schijf groter te laten lijken dan hij is. Dan krijg je vaak te maken met dit soort toestanden.
Is dat juist niet vaker met USB-stickjes het geval? Probleem met die flashdrive is dat zodra je de fysieke ruimte overschrijdt dat de hele stick naar de knoppen is. En als zou het kunnen, dan had Windows al niet een geïnstalleerd kunnen worden.

Het probleem is ontstaan door iets vanaf de smartphone te kopiëren naar de PC, en ergens in het proces ging er wat mis.

[Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 01-02-2020 21:13]

Waar ga je heen?

Anoniem: 892075

Ik breek even in.

Als je totaal niets van computers snapt, het aangeschaft hebt omdat het zo handig is voor gebruikt zoals je die 'slimme telefoon' ook gebruikt, dan ben je niets anders dan een simpele gebruiker.
Kan je niets aan doen, geeft ook niets, maar je bent gewoon een pure leek die 'iets' gedaan hebt en je hebt natuur geen 'copy' op te telefoontje achtergelaten zonder eerst te controleren of de data echt wel op je PC er staat.

Dit zijn pure beginneling fouten die iedereen maakt, je maakt ze nu eenmaal en zo leer je een wijze les.
Een handeswizen die je dus NOOIT moet uitvoeren.

Een LEEK hier DOS gaan leren - ahum - dan verwijs ik liever naar de boekjes "XXX voor DUMMY'S"
XXX staat voor allerlij soorten versies die over PC gebruik gaan, maar ook over motoren, vissen, enzovoort.

In jouw situatie, spreek eens een goede vriend aan die handig is met een PC, een Familielid die er handig mee is of dergelijke, daar kom je veel verder mee.

Succes

Ronald

• Ram85
Anoniem: 892075 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:05:
Ik breek even in.

Als je totaal niets van computers snapt, het aangeschaft hebt omdat het zo handig is voor gebruikt zoals je die 'slimme telefoon' ook gebruikt, dan ben je niets anders dan een simpele gebruiker.
Kan je niets aan doen, geeft ook niets, maar je bent gewoon een pure leek die 'iets' gedaan hebt en je hebt natuur geen 'copy' op te telefoontje achtergelaten zonder eerst te controleren of de data echt wel op je PC er staat.

Dit zijn pure beginneling fouten die iedereen maakt, je maakt ze nu eenmaal en zo leer je een wijze les.
Een handeswizen die je dus NOOIT moet uitvoeren.

Een LEEK hier DOS gaan leren - ahum - dan verwijs ik liever naar de boekjes "XXX voor DUMMY'S"
XXX staat voor allerlij soorten versies die over PC gebruik gaan, maar ook over motoren, vissen, enzovoort.

In jouw situatie, spreek eens een goede vriend aan die handig is met een PC, een Familielid die er handig mee is of dergelijke, daar kom je veel verder mee.

Succes

Ronald
Haha, zo erg is het nu ook weer niet. Ik weet prima wat ik doe met mijn pc en met mijn phone. In dit geval had ik inderdaad stuff al van mijn telefoon gehaald omdat het eerst goed was. Ik heb alleen e.e.a. verplaatst op pc waardoor het fout is gegaan.

Maar dit prompt gedoe gaat me alleen boven de pet. Misschien deels ook door de uitleg. Maar dank allen voor de pogingen tot hulp; dat waardeer ik. Maar ik kijk wel even verder ja.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee