Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrionix
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-09-2021
Hoi,

Ik maak met veel plezier nu zo'n 2,5 jaar gebruik van mijn Huawei P10 Plus.
Echter merk ik nu dat de batterij sneller leeg is, en dus vaker aan de lader moet.
Ik heb de app AccuBattery geïnstalleerd en deze geeft aan dat mn telefoon voor ongeveer 80 procent laadt.
Persoonlijk erger ik mij aan het feit dat er dagen zijn dat de telefoon prima een dag zonder laden mee kan, terwijl er andere dagen zijn dat het toestel 2 a 3 keer per dag aan de lader moet.

Nu ben ik vandaag wat rond wezen neuzen en heb ik wat telefoontjes gepleegd naar verschillende bedrijven. Deze geven aan dat de batterij wel te vervangen is, maar dat het eigenlijk afgeraden wordt omdat het toestel zelf niet meer verkocht wordt omdat deze eigenlijk al oud is.
Ook weten ze niet of het de batterij is; hiervoor zal ik hem op moeten sturen voor onderzoek, en naar de hand daarvan wordt gekeken wat er eventueel nog meer mis mee zou kunnen zijn. Garantie bieden ze niet omdat het toestel 2,5 jaar oud is, dus eventuele reparatiekosten zijn voor mijzelf, tenzij er tijdens de reparatie iets door de monteur wordt beschadigd uiteraard.

Ook ben ik gaan kijken naar een ander toestel. Mijn oog viel op de OnePlus 7T,

maar daarover las ik dergelijke dingen over het scherm; onder andere dat er een groene waas te zien zou zijn in (met name?) de donkere modus. Ik las ook dat er een nieuwe batch zou moeten verschijnen, maar is dit inmiddels al het geval? De laatste berichten omtrent het scherm zijn van December 2019.

Mijn vraag is dus eigenlijk; wat is wijsheid? Gaan de prijzen van de OnePlus 7T in de komende 2 a 3 maanden nog iets naar beneden? Is het toch handig om de vervanging van de batterij te laten doen om zo toch nog een x aantal maanden door te gaan? En zo ja, wat kunnen dan de globale kosten zijn? De bedrijven die ik gesproken heb konden geen bedragen geven omdat er sprake zou zijn van een onderzoek die uit zou moeten wijzen wat de kosten kunnen zijn afhankelijk van wat er nog meer mankeert naast de batterij, en daarvoor zou ik hem eerst op moeten sturen.

Wat is jouw ervaring incl. eventueel advies?

Wijziging: Spelfouten gecheckt + link toegevoegd naar artikel omtrent scherm.

[ Voor 10% gewijzigd door Atrionix op 31-01-2020 21:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvisdehamster
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-08 09:18
Ik persoonlijk zou niet rommelen met de batterij, als ze geen raming kunnen geven van de prijs zeker niet. Word er een originele batterij gemonteerd? Krijg je nog updates voor dit toestel, ook belangrijk vind ik.
2,5 jaar is zowat de levensduur die de meeste mensen doen met een telefoon denk ik, gewoon uitkijken voor iets nieuws.Je kan eventueel ook eens bij huawei zelf informeren als je de batterij alsnog wil vervangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Elvisdehamster op 01-02-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Atrionix Is wel zelf te doen, die batterij vervangen. oa hier lees je uitleg https://www.ifixit.com/Gu...attery+Replacement/106811

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Nieuw toestel nemen, dat is een stuk leuker dan alleen een nieuwe accu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22

13art

Moderator Mobile
Op verzoek van TS gesloten

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Dit topic is gesloten.