Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divabeau
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-10-2021
Hoi,

Ik wordt sinds kort op mijn telefoon (samsung galaxy a50) bij een betaling automatisch doorgeschakeld naar mijn bank app.

Ik heb op google al gevonden dat ik dan mijn betaal app als standaard moet instellen.
Bij instellingen ga ik dan naar apps, druk rechtsboven op de 3 puntjes en ga dan naar standaard apps, dan ga ik naar tikken en betalen maar dan komt er te staan dat ik geen betaal apps heb geinstalleerd.
Terwijl ik gewoon de ABN Amro app op mijn telefoon heb en voorheen dit het wel altijd deed.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34
Verwijder de ABN Amro app eens, installeer 'm opnieuw en probeer het dan nog eens. Je telefoon opnieuw opstarten kan soms ook helpen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divabeau
De ABN app had ik al opnieuw geinstalleerd, nu nog even mijn telefoon opnieuw opgestart. Helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Was ABN AMRO niet gestopt met hun wallet-app voor contactloos betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geen idee welke Android-versie die A50's draaien, maar op mijn OnePlus 6T met Android 10 kan ik via Settings -> Bluetooth & device connection -> Tap & Pay -> Payment default een app instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divabeau
Het gaat ook niet om contactloos betalen, maar om bij een betaling in de bijvoorbeeld de PostNLapp dat je automatisch naar je bankapp gaat om te btalen. @hcQd

@Osiris draait op android 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Maar waarom kom je dan met "tikken & betalen" aanzetten? Dat is namelijk precies contactloos betalen. Doorverwijzen naar een app werkt via het onderscheppen van bepaalde URLs, je kunt dit aanzetten bij apps>"jouw-bank-app">Instellen als standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divabeau
@hcQd Dit lukt helaas ook niet, hij zegt namelijk dat ik geen betaal apps heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23
Wat wil je nou precies? Je titel zegt dat je je bank app als standaard wil instellen, in de tekst staat dat het als standaard is ingesteld?
Kan je stap voor stap uitleggen waar je hebt gekeken. Want als je de route van @hcQd hebt gevolgd, zal je telefoon nooit de melding geven dat je geen betaal app hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je de abn app ingedrukt houdt en dan de optie app-info kiest kun je als het goed is onder het kopje 'instellen als standaard' kiezen of gekoppelde url's wilt openen met de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelly Kranen
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 01-09-2021
Hoi,

Ik heb deze melding nu ook sinds 2 dagen. Ik kan niet meer via de mobiele app betalen.
Heb gisteren de abn amro gebeld en samen met een telefoniste de app opnieuw geïnstalleerd. Verder hadden ze daar nog nooit van deze melding gehoord.
Nu ik gisteren online wou betalen werd mij de betaling geannuleerd.

Dus het probleem is er nog steeds.
Ook kan ik via de abn amro app deze app met geen mogelijkheid op standaard zetten, al staat deze functie er wel vermeld.
:-(
Is er inmiddels al een oplossing gevonden?

Mvg Kelly

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunquax
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09-2023
Osiris schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:53:
Geen idee welke Android-versie die A50's draaien, maar op mijn OnePlus 6T met Android 10 kan ik via Settings -> Bluetooth & device connection -> Tap & Pay -> Payment default een app instellen.
Hier een Samsung A51, deze oplossing werkt prima.

Instellingen > Verbindingen > NFC en contactloze betalingen > contactloze betalingen > app selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LettyVank
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-07-2022
Ik heb hetzelfde probleem, als ik op betaal met de app klik lukt het niet. Kan de app niet vinden
zowel bij Abn als Asn. Ook een tikkie gebruiken lukt niet, geen app geïnstalleerd. Om moedeloos van te worden. Ik heb ze toch echt allebei.
Pagina: 1