HP Elitedesk 800 G1 SFF upgraden met GPU

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OvalenKubus
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-05-2024
Beste Tweakers,

Ten eerste, ik ben hier nieuw en dit is mijn eerste topic/vraag. Dus bij voorbaat al excuses als ik niet geheel volgens protocol werk. Daarnaast heb ik alleen basis kennis die ik zelf op het internet heb vergaard over technische onderdelen van de PC-wereld. Het kan dus zijn dat ik niet direct een reactie zal begrijpen, maar ik zal wel mijn best doen om erachter te komen wat je precies bedoeld.

Ik heb hier een HP Elitedesk 800 G1 SFF staan waar ik graag een GPU in wil zetten om te kunnen gamen. Niet perse de nieuwste games, maar spellen zoals the Witcher III, Dragon Age: Inquisition en ik vind het leuk om Skyrim en Fallout games te modden.

Dit zijn de specificaties die ik met behulp van Speccy heb gevonden:

CPU: Intel Core i5 4570 @ 3.2 GHz
RAM: 4,00 GB Single-Channel DDR3 @ 798 Mhz
MB: Hewlett-Packard 1998 (Socket 0)
Storage: Samsung SSD 840 EVO 120 GB + Seagate Barracuda 7200.10 320 GB
PSU: 240 Watt

Mijn oog is gevallen op deze kaart: https://azerty.nl/product...t-nvidia-geforce-gtx-1050.

Dit omdat de kaart low profile is en twee HDMI poorten heeft zodat mijn tv er ook op aangesloten kan worden.

Maar ik vraag me af of de volledige potentie van deze kaart wel in dit systeem wordt gebruikt of dat ik beter voor een oudere kaart kan gaan. Ik weet dat de RAM sowieso een bottleneck gaat worden, graag zou ik hier ook suggesties voor krijgen (hoeveel GB en MHz). En is 240 Watt wel voldoende voor deze kaart?

Alvast bedankt voor jullie reacties en suggesties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OvalenKubus
Beste Tweakers,

Ten eerste, ik ben hier nieuw en dit is mijn eerste topic/vraag. Dus bij voorbaat al excuses als ik niet geheel volgens protocol werk. Daarnaast heb ik alleen basis kennis die ik zelf op het internet heb vergaard over technische onderdelen van de PC-wereld. Het kan dus zijn dat ik niet direct een reactie zal begrijpen, maar ik zal wel mijn best doen om erachter te komen wat je precies bedoeld.

Ik heb hier een HP Elitedesk 800 G1 SFF staan waar ik graag een GPU in wil zetten om te kunnen gamen. Niet perse de nieuwste games, maar spellen zoals the Witcher III, Dragon Age: Inquisition en ik vind het leuk om Skyrim en Fallout games te modden.

Dit zijn de specificaties die ik met behulp van Speccy heb gevonden:

CPU: Intel Core i5 4570 @ 3.2 GHz
RAM: 4,00 GB Single-Channel DDR3 @ 798 Mhz
MB: Hewlett-Packard 1998 (Socket 0)
Storage: Samsung SSD 840 EVO 120 GB + Seagate Barracuda 7200.10 320 GB
PSU: 240 Watt

Mijn oog is gevallen op deze kaart: https://azerty.nl/product...t-nvidia-geforce-gtx-1050.

Dit omdat de kaart low profile is en twee HDMI poorten heeft zodat mijn tv er ook op aangesloten kan worden.

Maar ik vraag me af of de volledige potentie van deze kaart wel in dit systeem wordt gebruikt of dat ik beter voor een oudere kaart kan gaan. Ik weet dat de RAM sowieso een bottleneck gaat worden, graag zou ik hier ook suggesties voor krijgen (hoeveel GB en MHz). En is 240 Watt wel voldoende voor deze kaart?

Alvast bedankt voor jullie reacties en suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Even kijken hoeveel ruimte je hebt. oa pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 OC Low Profile 2G zou moeten passen

of 1650: pricewatch: Zotac Gaming GeForce GTX 1650 Low Profile

[ Voor 28% gewijzigd door Hackus op 31-01-2020 18:41 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OvalenKubus
Dank je Hackus voor je reactie.

Fysiek past het wel in de kast. Maar waar ik onzeker over ben is of de rest van het systeem de kaart wel goed ondersteund. Is mijn CPU wel sterk/snel genoeg? Hoeveel RAM heb ik nodig zodat de videokaart niet afgeremd wordt?

Bestaat er misschien een site waarbij je kan zien of geselecteerde hardware wel compatible is met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:45
Ik zou even de fabrikant manuals napluizen om te zien welke videokaaerten zij ondersteunen.

Dan zou je het opgenomen vermogen van deze kaarten kunnen nazoeken en vergelijken met wat je op het oog hebt.

Als dat overeenkomt en er wordt geen externe power vereist zou dat moeten kunnen werken.

Garanties heb je echter niet, maar een spelletje op low detais op een beperte resolutie zal wel moeten lukken.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OvalenKubus
Dat is een goede tip, dank je mash_man. Had er niet aan gedacht omdat ik hier fysiek geen manual heb liggen, maar op internet kan ik die natuurlijk ook lezen.

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Een topic is genoeg. Merge met HP Elitedesk 800 G1 SFF upgraden met GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OvalenKubus
@br00ky Ja sorry ik ben nieuw. Ik zag dat ik in een 'verkeerde' rubriek had gepost. Wilde de oude nadat ik dit topic in de juist rubriek had gepost verwijderen. Maar ik kon de optie daar toe niet vinden. Mijn excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02:04
1050 is het eigenlijk net niet. Een 1050TI is dan al een stuk beter, en is niet eens echt duurder.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP
Deze zal ook wat koeler en/of stiller zijn met de 2 ventilatoren. Heb er zelf ook een, bevalt prima.

Voor de rest gaat dat gewoon prima samen met de rest van je systeem. 1650 is ook nog te doen, veel sneller zou ik niet nemen, (en is ook niet mogelijk in LP) dan kan de processor het niet meer bijbenen.

4gb geheugen is ook wel erg weinig, dat gaan die games niet leuk vinden, dat upgraden is ook wel een must, anders heb je ook niets aan de snellere kaart.

[ Voor 56% gewijzigd door WEBGAMING op 31-01-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OvalenKubus
@WEBGAMING Dank je voor de suggesties.

Hoeveel RAM raad je dan aan, 8 of toch wel 16? En maakt het aantal MHz daarbij uit? Ik heb namelijk niet zo heel veel verstand van dit soort details.

Er staat bij dat die kaart 75 Watt verbruikt, trekt een een PSU met 240 Watt dat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Weet je hoe veel sloten je op je moederbord hebt? Liefst natuurlijk 16, maar als je maar 2 sloten hebt kan dat lastig of duur worden.
Snelheid maakt niet gek veel uit bij DDR3.

Geen enkel probleem, heb hem hier ook op een 240W voeding gehad, die ook in zo'n soort low profile kastje zat.

Edit, kan je trouwens eens een foto van het bord maken? Als ik hem google zie ik ook borden met laptop (sodimm) ram. Dat is natuurlijk wel belangrijk om te weten. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door WEBGAMING op 31-01-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OvalenKubus
@WEBGAMING Ja ik heb foto's van de kast, alleen weet ik even niet hoe ik die hier moet plaatsen. Ik dacht via het foto album maar daar heb ik niet genoeg karma punten voor zie ik, ben vandaag pas hier op gekomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Iets van imgbb oid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OvalenKubus
https://ibb.co/TvzMhRm

Kan je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Yes, perfect. Is gewoon normaal DDR3. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OvalenKubus
Oh ja, 800 G1 kan sowieso alleen maar DDR 3, de G2 variant kan je wel DDR4 op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Klopt, maar toen ik het systeem googlede, (of hoe je dat dan ook zegt lol) zag ik ook een bordje met ddr3 sodimm (laptop ram) langskomen. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door WEBGAMING op 31-01-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OvalenKubus
Haha lol. Thnx voor alle hulp en suggesties in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ruimte zat, RAM zit aan andere kant

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1