Mijn vraag
Ik heb ergens 2 gebouwen die verbonden zijn dmv een UTP Kabel onder de grond door. Aan de ene kant staat een Experiabox v10 en aan de andere kant een simpele POE Switch. Het signaal heeft pak en beet een halfjaar lang prima gewerkt, maar nu dus niet meer. Het ledje op de netwerk poort van de experiabox knippert een per 3 a 4 seconden kort eventjes. Aan de kant van de Switch brand er helemaal geen ledje.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als eerste een UTP kabel tester er aan gehangen. Alle aders komen binnen
Toen een laptop rechtstreeks op de utp kabel die uit gebouw A komt, duurt een 10 a 15 seconden maar dan vind ie het netwerk en is er een normale verbinding.
Switch vervangen, ook geen verbinding
Experiabox vervangen, ook geen verbinding
Betreffende switch met een kort utp kabeltje aan de experiabox, werkt probleemloos
Andere switch aan de experiabox met een kort utp kabeltje, werkt probleemloos
Kortom, alle onderdelen op zichzelf lijken prima te functioneren, maar het geheel dus niet
Ik heb eigenlijk geen idee meer wat het zou kunnen zijn..
...
Ik heb ergens 2 gebouwen die verbonden zijn dmv een UTP Kabel onder de grond door. Aan de ene kant staat een Experiabox v10 en aan de andere kant een simpele POE Switch. Het signaal heeft pak en beet een halfjaar lang prima gewerkt, maar nu dus niet meer. Het ledje op de netwerk poort van de experiabox knippert een per 3 a 4 seconden kort eventjes. Aan de kant van de Switch brand er helemaal geen ledje.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als eerste een UTP kabel tester er aan gehangen. Alle aders komen binnen
Toen een laptop rechtstreeks op de utp kabel die uit gebouw A komt, duurt een 10 a 15 seconden maar dan vind ie het netwerk en is er een normale verbinding.
Switch vervangen, ook geen verbinding
Experiabox vervangen, ook geen verbinding
Betreffende switch met een kort utp kabeltje aan de experiabox, werkt probleemloos
Andere switch aan de experiabox met een kort utp kabeltje, werkt probleemloos
Kortom, alle onderdelen op zichzelf lijken prima te functioneren, maar het geheel dus niet

Ik heb eigenlijk geen idee meer wat het zou kunnen zijn..
...