Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konmarty
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik heb sinds 2 dagen een LG 50um7450 waar ik opzich heel tevreden mee ben alleen zie ik bij bepaalde tinten (vooral groen/blauw) een donkerdere baan boven en onder in beeld. De baan is boven en onder even groot, t lijkt bíjna zo te horen, maar dat lijkt me toch erg vreemd. Zou dit een defect kunnen zijn of zal omwisselen voor hetzelfde model gewoon precies hetzelfde verschijnsel opleveren?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xSGQEDX.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B9b4AEh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZggRI1j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Dit is inherent aan de direct-led techniek waarbij vaak wordt gedacht dat deze backlight techniek beter is dan de edge-led techniek echter is dit onjuist. De voornaamste reden van fabrikanten om direct-led boven edge-led te verkiezen heeft met de kosten te maken, direct-led is goedkoper om te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Is het een demomodel uit de winkel geweest? Het lijkt haast op een soort inbranding van een 2.35:1 beeldverhouding op een 16:9 scherm. Al zou je zeggen dat inbranden niet meer kan met de huidige lcd techniek. Heb je het bij meerdere videobronnen en zie je het bijv ook in het OSD menu van de tv? Dan is het panel niet goed: niet accepteren en retourneren.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konmarty
Daam schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:03:
Is het een demomodel uit de winkel geweest? Het lijkt haast op een soort inbranding van een 2.35:1 beeldverhouding op een 16:9 scherm. Al zou je zeggen dat inbranden niet meer kan met de huidige lcd techniek. Heb je het bij meerdere videobronnen en zie je het bijv ook in het OSD menu van de tv? Dan is het panel niet goed: niet accepteren en retourneren.
Ik heb 'm inmiddels omgeruild voor een ander exemplaar en die heeft hetzelfde.
Ik zie 't bij Youtube, bij Netflix, bij een effen groene afbeelding die ik vanuit mijn pc ernaar stream en zelfs in het opstartmenu na een reset.

Klantenservice zegt nu dat edgeled toestellen dit altijd wel een beetje hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konmarty
Freshouttheoven schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:50:
Dit is inherent aan de direct-led techniek waarbij vaak wordt gedacht dat deze backlight techniek beter is dan de edge-led techniek echter is dit onjuist. De voornaamste reden van fabrikanten om direct-led boven edge-led te verkiezen heeft met de kosten te maken, direct-led is goedkoper om te implementeren.
Oke, maar is dit dus iets wat in een bepaalde prijsklasse (deze was 599 al heb ik er 499 voor betaald) altijd 't geval is, of is 't dan toch een slecht ontworpen toestel en de moeite waard 'm om te ruilen voor een ander model?

't is wel uitsluitend zichtbaar 's avonds, bij tinten groen en blauw/grijs, wanneer er grote effen vlakken zijn, dus niet 't einde van de wereld, maar nu ik 'm net heb en nog kan ruilen is t wel iets waarvan ik denk 'moet ik dit (willen) accepteren?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Konmarty Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten. Als de laatste post van jezelf is, graag de “wijzig” knop gebruiken om je post aan te vullen. Ook meerdere quotes in 1 post is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konmarty
S1NN3D schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:33:
[...]

[...]

[mbr]@Konmarty Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten. Als de laatste post van jezelf is, graag de “wijzig” knop gebruiken om je post aan te vullen. Ook meerdere quotes in 1 post is geen probleem.[/mbr]
Oeps, excuus. Ik zal ze samenvoegen.
Oh wacht, ik zie geen optie tot verwijderen? Kan ik er nu nog iets aan doen?

@Konmarty Dat kun je zelf niet doen. Laat voor nu maar gaan; denk er even aan in de toekomst. :+

[ Voor 18% gewijzigd door S1NN3D op 04-02-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
Konmarty schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:13:
Oke, maar is dit dus iets wat in een bepaalde prijsklasse (deze was 599 al heb ik er 499 voor betaald) altijd 't geval is, of is 't dan toch een slecht ontworpen toestel en de moeite waard 'm om te ruilen voor een ander model?
Aangezien het vervangende toestel ook dezelfde issues vertoont heeft het eerder met de goedkope c.q. slechte implementatie van de fabrikant te maken. Je zou naar een andere 49''/50'' LG LCD tv kunnen kijken houdt er wel rekening mee dat de 50'' varianten een VA paneel hebben en de 49'' varianten een IPS paneel, daarnaast maken alle 49-50'' LG tv's gebruik van de direct-led backlight techniek hierdoor zullen deze issues waarschijnlijk ook aanwezig zijn.
't is wel uitsluitend zichtbaar 's avonds, bij tinten groen en blauw/grijs, wanneer er grote effen vlakken zijn, dus niet 't einde van de wereld, maar nu ik 'm net heb en nog kan ruilen is t wel iets waarvan ik denk 'moet ik dit (willen) accepteren?'
Persoonlijk zou ik het niet accepteren, terugsturen en voor een andere merk kiezen.

Wat zijn je eisen/ wensen, kijkgedrag en wat is je budget? Wellicht dat we je verder kunnen helpen met een aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konmarty
Freshouttheoven schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:07:
Konmarty schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:13:

[...]

Aangezien het vervangende toestel ook dezelfde issues vertoont heeft het eerder met de goedkope c.q. slechte implementatie van de fabrikant te maken. Je zou naar een andere 49''/50'' LG LCD tv kunnen kijken houdt er wel rekening mee dat de 50'' varianten een VA paneel hebben en de 49'' varianten een IPS paneel, daarnaast maken alle 49-50'' LG tv's gebruik van de direct-led backlight techniek hierdoor zullen deze issues waarschijnlijk ook aanwezig zijn.

[...]

Persoonlijk zou ik het niet accepteren, terugsturen en voor een andere merk kiezen.

Wat zijn je eisen/ wensen, kijkgedrag en wat is je budget? Wellicht dat we je verder kunnen helpen met een aankoopadvies.
Oorspronkelijk wilde ik ronde de 350 euro blijven maar toen zag ik een mooi toestel voor 400 euro.. die vond ik na enkele dagen wat klein en toen geupgrade naar een toestel van 499 (buiten aanbieding 599). Winkel heeft al omruilen aangeboden voor een ander toestel maar weet nog niet zo goed welke dan, omdat ik op de banding na wel tevreden was over dit toestel. Overweeg uit te wijken naar een ander merk. (Samsung? Phillips?)
Overigens lijkt t vandaag beduidend minder.. weet niet of dit verschijnsel 'bij kan trekken' of dat t komt omdat ik m nu net aanzet en gister letterlijk de hele dag al aan had staan?

Begrijp ik tevens goed dat het inherent is aan bepaalde maten? En zoja.. bij welk formaat zou ik hier minder last van hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Konmarty op 05-02-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
Konmarty schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 21:48:
[...]

Oorspronkelijk wilde ik ronde de 350 euro blijven maar toen zag ik een mooi toestel voor 400 euro.. die vond ik na enkele dagen wat klein en toen geupgrade naar een toestel van 499 (buiten aanbieding 599). Winkel heeft al omruilen aangeboden voor een ander toestel maar weet nog niet zo goed welke dan, omdat ik op de banding na wel tevreden was over dit toestel. Overweeg uit te wijken naar een ander merk. (Samsung? Phillips?)
Overigens lijkt t vandaag beduidend minder.. weet niet of dit verschijnsel 'bij kan trekken' of dat t komt omdat ik m nu net aanzet en gister letterlijk de hele dag al aan had staan?

Begrijp ik tevens goed dat het inherent is aan bepaalde maten? En zoja.. bij welk formaat zou ik hier minder last van hebben?
Dit is sowieso niet inherent aan een bepaalde maat.

Het lijkt erop dat dit met de direct-led backlight heeft te maken eventueel gecombineerd met een slechte implementatie ervan.

Zo ziet de direct-led backlight eruit in jouw LG tv.
Afbeeldingslocatie: https://viktorkorolev.ru/wp-content/uploads/2016/01/%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D1%81%D0%B2.%D1%80%D0%B0%D0%B1.-1024x576.jpg

Als het nu een stuk minder zichtbaar is kun je wellicht overwegen om de tv toch te houden aangezien deze tv de meeste/ beste features aanbiedt in dit prijssegment c.q. voor jouw budget, zo heeft deze LG tv o.a. een VA paneel, betere kleurengradatie, betere motion handling, hogere helderheid, vlotte(re) OS, en een iets betere bouwkwaliteit vergeleken met 50'' tv's van Samsung en Philips in dit prijssegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konmarty
Freshouttheoven schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:55:
[...]

Dit is sowieso niet inherent aan een bepaalde maat.

Het lijkt erop dat dit met de direct-led backlight heeft te maken eventueel gecombineerd met een slechte implementatie ervan.

Zo ziet de direct-led backlight eruit in jouw LG tv.
[Afbeelding]

Als het nu een stuk minder zichtbaar is kun je wellicht overwegen om de tv toch te houden aangezien deze tv de meeste/ beste features aanbiedt in dit prijssegment c.q. voor jouw budget, zo heeft deze LG tv o.a. een VA paneel, betere kleurengradatie, betere motion handling, hogere helderheid, vlotte(re) OS, en een iets betere bouwkwaliteit vergeleken met 50'' tv's van Samsung en Philips in dit prijssegment.
Hmm ja ik vind de afweging 'iets minder snel OS tegenover geen streep door t beeld' nog wel t afwegen waard. Vanmiddag in de winkel zeiden ze idd dat in dit segment dit echt de beste was (en ook 'dat zulke strepen nu eenmaal te verwachten zijn bij deze prijs'). Overigens zeiden ze dat ie niet backlit is, maar dat het licht bij deze van beneden komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Konmarty schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:43:
[...]

Hmm ja ik vind de afweging 'iets minder snel OS tegenover geen streep door t beeld' nog wel t afwegen waard. Vanmiddag in de winkel zeiden ze idd dat in dit segment dit echt de beste was (en ook 'dat zulke strepen nu eenmaal te verwachten zijn bij deze prijs'). Overigens zeiden ze dat ie niet backlit is, maar dat het licht bij deze van beneden komt?
Of het edge, direct, van boven of onder is maakt even niet uit. Fabrikanten zullen over het algemeen bij goedkopere modellen minder strengere normen hebben voor panelen en afwerking. Verkeerd gebruik of fouten tijdens de productie, assemblage of opstelling kan leiden tot (uniformiteit) defecten, net als teveel druk of een bepaalde batch met panelen.

Doet de TV dit altijd, ofwel vanuit elke bron? Zo ja; model specifiek issue. Zo niet; ergens een fout in de input. Als je een pc eraan hebt; zorg dat de input icoon op 'PC' staat in het 'thuisdashboard' en eventueel 'Ultra HD Deep Color' op die poort.

Alle 50 inch tv's in dit segment zullen qua beeldweergave minimaal verschillen. Voor de bekende (A-merk) namen maken volgens mij alleen AUO en Innolux 50 inch VA-panelen. De een perst er een iets hogere helderheid uit, de ander een beter OS, de ander weer Dolby Vision support of een betere calibratie etc. Allen blijven het SDR-tv's. Met andere woorden: als het een model specifiek probleem is zijn er genoeg vergelijkbare alternatieven (Samsung 7 serie, Hisense B7000 serie, TCL EP640/680, Philips 6/7000 serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konmarty
't probleem lijkt de afgelopen dagen afwezig. Of dat is omdat het is bijgetrokken weet ik niet.. wellicht ook omdat ik de tv nu 's avonds 3 uurtjes aan heb en afgelopen dagen van 's ochtends tot 's avonds om alles uit te proberen?
't was wel vrijwel bij elke bron. Netflix. Youtube via Chromecast. Afbeelding van PC via bluetooth. Opstartscherm van tv na reset naar fabrieksinstellingen.
Maar vandaag dus bij geen van die opties een probleem. Ik zie t nog maar even aan, zeker als t in t segment gewoon de beste tv is, maar t hele 'dit hoort nu eenmaal bij een toestel in deze prijsklasse' strijkt wel tegen de haren in, zeker omdat ik zoveel mensen spreek met vergelijkbare tv's die dit probleem niet hebben.
Pagina: 1