Dell km636 toetsenbord reageert niet/slecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:48
Hi,

Ik heb een Dell km636 gekocht voor bij mijn pc. Het toetsenbord reageert erg slecht. Lag, mist aanslagen, loopt soms helemaal vast. Opnieuw aan/uit zetten helpt even.

Waar kan dit aan liggen? Is het toetsenbord defect? Misschien geheugen? Ik heb het standaard profile 1 xmp aanstaan.

Ben haastig op zoek naar oplossing, alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48

RvL

Hoe ver zit de ontvanger van het toetsenbord?

Geen idee wat voor een ontvanger erbij zit maar als de ontvanger achter in de computer zit en de computer ook nog eens in/onder een bureau staat kan het zomaar zijn dat het bereik niet groot genoeg is. Heb dat wel eens meegemaakt met een Logitech toetsenbord/muis.

Probeer de ontvanger eens wat dichter bij het toetsenbord te leggen, desnoods met en usb verlengkabeltje

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Het is zo'n standaard ontvanger. Hij zit achterin mijn computer - die grofweg max 1m van het toetsenbord staat naast het bureau.

Ik heb overigens de ontvanger uit de bovenste 3.0 poort naar een 3.1 poort daaronder verplaatst (achterin) en het toetsenbord lijkt beter te werken. Qua afstand maakt dat niets uit. Vooralsnog geen nieuwe vastlopers, terwijl ik vanmiddag met pijn en moeite de topicstart heb kunnen typen. Geen idee hoe dat kan, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Worsteneter Het is niet, zoals met kabels, dat het signaal dan maar om de kast heen gaat. Nee, die probeert recht door de kast te komen maar staal geleidt dat soort radiosignalen niet zo best. ;)

Probeer hem eens meer "in line of sight" te plaatsen, met minder obstakels. Eventueel kun je een USB verlengkabel kopen.

Overigens is USB 2.0 al meer dan voldoende, omdat de ontvanger ook USB 2.0 is.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 31-01-2020 16:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ja de kast staat zegmaar paralel achter het bureau, er zit dus eigenlijk alleen een bureau tussen.

Maar op een of andere manier heeft een usb poort lager al een wereld van verschil gemaakt. Ik kijk het nog even aan! Anders is zo'n verlengkabel niet gek.

Ik heb overigens ook usb poort aan de zijkant en onder m'n beeldscherm (Dell ultrasharp), zou dat hetzelfde effect hebben? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07 19:09
Ja, heb daar mijn BT ontvanger ook in zitten. Als ik 'm in de kast doe (onder het bureau) valt de verbinding continu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Knul schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:14:
Ja, heb daar mijn BT ontvanger ook in zitten. Als ik 'm in de kast doe (onder het bureau) valt de verbinding continu weg.
En merk jij dat dan ook aan lag, niet geregistreerde toetsaanslagen en freezes?

In dat geval is het voor mij duidelijk dat 't de verbinding is en is de usb poort aan m'n scherm ook nog een optie om te proberen
Pagina: 1