Wat is er gaar ???????

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Oke, ik had al eens een post over mijn probleem gedaan, zie sign, dat heb ik allemaal.
Ik kan niet eens fatsoenlijk op 1400 draaien, dan wordt ie ook al 70 graden of hoger, draai ik op 700(1,65v) mhz, dan wordt ie ook nog 70 graden !!!
Mijn proc wordt dus altijd kokend, en koelblok is ook aso heet..., volgens mobo en probe en een andere proggie kloppen de voltages...., maar waarom wordt ie dat altijd even heet, en het is niet dat die sensor gek is, want hij wordt echt heel heet, ik heb al een tb1200 gesloop daardoor, nu heb ik de vetste cooler en gaat nog alles mis, zal het nou iets zijn op mijn mobo wat ziekt of zal mijn voeding niet kloppen.

Soms gaat ook 1 of meerdere dingen bij het opstarten niet draaien..... ik denk dus aan de voeding i.p.v mobo?..

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:36 schreef Carel het volgende:
Oke, ik had al eens een post over mijn probleem gedaan, zie sign, dat heb ik allemaal.
Ik kan niet eens fatsoenlijk op 1400 draaien, dan wordt ie ook al 70 graden of hoger, draai ik op 700(1,65v) mhz, dan wordt ie ook nog 70 graden !!!
Mijn proc wordt dus altijd kokend, en koelblok is ook aso heet..., volgens mobo en probe en een andere proggie kloppen de voltages...., maar waarom wordt ie dat altijd even heet, en het is niet dat die sensor gek is, want hij wordt echt heel heet, ik heb al een tb1200 gesloop daardoor, nu heb ik de vetste cooler en gaat nog alles mis, zal het nou iets zijn op mijn mobo wat ziekt of zal mijn voeding niet kloppen.

Soms gaat ook 1 of meerdere dingen bij het opstarten niet draaien..... ik denk dus aan de voeding i.p.v mobo?..
wat voor een koeler heb je? ('de vetste')

heb je een goed thermisch contact tussen processor en koeler?
er moet wel een geleidende pasta (zilverpasta's zijn het best) tussen gesmeerd worden anders is koeling niet effectief.

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Hoe heb je je kast gekoeld?

Ik had namelijk ook een hete proc TB1200@1200 werd al 68 graden met standaard koeler,maar mijn kast was al 50 graden, dus kon de koeler zijn warmte gewoon niet goed kwijt... ik heb er toen 3 casefans ingezet (2 80mm boven en 1 120mm voorin) en het was opgelost!

• Carel
wat voor een koeler heb je? ('de vetste')
heb je een goed thermisch contact tussen processor en koeler?
er moet wel een geleidende pasta (zilverpasta's zijn het best) tussen gesmeerd worden anders is koeling niet effectief.

Jah , alles is goed(contact), 100% zeker, ik heb nu swiftech mc462 en de delta fan van 80cfm !!!
Maar zoals je ney las, ook op 700 mhz wordt ie heet, en dat snap ik niet .... hij laat de proc gewoon altijd voluit blazen ofzo...
In windows is ie volgens windows helemaal niet full load, oja, full load en idle zijn hetzelfde, en in de bios zonder enig OS wordt ie net zo heet ..

• Carel
In mijn kast is het hooguit 33 graden... , en met kast open flip de boel ook, zoals ik zei, de koeling is het niet ..

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is er gaar ???????
je eten en je vraag |:( :+

• Carel
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:46 schreef Hielkej het volgende:
Wat is er gaar ???????
Ga jij maar op het gamers forum rondhangen !!!

• Han
  • Niet online

Han

Op vrijdag 03 augustus 2001 11:36 schreef Carel het volgende:

Mijn proc wordt dus altijd kokend, en koelblok is ook aso heet.....heb al een tb1200 gesloop daardoor
Als de cooler er recht op zit, en je geen combi hebt met koelpaste en koelstrip dan zit er maar één ding op: trap dat Mobo terug naar de leverancier...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Het spijt me zeer. Maar die koeler moet een TB 1400 full stressed toch onder de 55 graden kunnen houden. Laat staan op 700@1,65.
Dan zou de temp een graad of 4-5 hoger als de kast zijn schat ik.

Dus mijn enige advies is. Laat de koeler er eens opzetten door iemand die weet hoe het moet. Want de koeler zit er duidelijk niet goed op, of je doet hele rare dingen met de koelpasta.

Het moet een van die dingen zijn want het kan niet dat de processor op 700@1,65 even warm word als op 1400@1,??
Er is dus een heel slecht contact tussen de heatsink en de processor. En dan kan die delta 100miljoen-pompoen CMF hebben, dan koelt de zooi niet.

Geen inspiratie

• Carel
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:52 schreef Merely het volgende:

[..]

Als de cooler er recht op zit, en je geen combi hebt met koelpaste en koelstrip dan zit er maar één ding op: trap dat Mobo terug naar de leverancier...
Jah, maar daar heb ik een probleempje mee, het ophang puntje van het socket plasticje is eraf gebroken/doordat het te heet allemaal was...
Met alpha/delta wert het zoo heet, dat mijn koeler er gewoon afgesprongen is terwijl pc aanstond.. :(

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer je koelblok er nog eens rustig opnieuw op te zetten. Even een beetje Artic Silver ertussen, koelblok erop en even wat heen een weer schuiven totdat ie begint te plakken (dan is de laag exact goed). En natuurlijk (zoals al gezegd) zorgen voor goede flow door je kast, minstens 1 zuig en 1 blaas fan. En geen kabels rond de koeler.
Mijn tb1400 is op 1500 ong 54 graden, dus jouwe moet dat ook kunnen halen, of beter.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Carel
Microkid, hoeveel graden heb jij dan op 1500 ?..

• Microkid

Microkid

Smile

Op vrijdag 03 augustus 2001 11:54 schreef Carel het volgende:

[..]

Jah, maar daar heb ik een probleempje mee, het ophang puntje van het socket plasticje is eraf gebroken/doordat het te heet allemaal was...
Met alpha/delta wert het zoo heet, dat mijn koeler er gewoon afgesprongen is terwijl pc aanstond.. :(
Oorzaak gevonden dus zou ik zo zeggen. Zonder goede ophangpuntjes kan je je koeler niet met voldoende kracht op de CPU laten drukken. Dat kost je dus een nieuw mobo :'(

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Han
  • Niet online

Han

Op vrijdag 03 augustus 2001 11:46 schreef Hielkej het volgende:
Wat is er gaar ???????
Met zo'n postje kun je op z'n minst even jezelf toelichten... Dit komt zeer DOM over!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Microkid

Microkid

Smile

Op vrijdag 03 augustus 2001 11:57 schreef Carel het volgende:
Microkid, hoeveel graden heb jij dan op 1500 ?..
Bril schoonmaken of je lenzen indoen ;)
54 graden dus. Zie voor meer info mijn sig.

• Carel
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:58 schreef Microkid het volgende:

[..]

Oorzaak gevonden dus zou ik zo zeggen. Zonder goede ophangpuntjes kan je je koeler niet met voldoende kracht op de CPU laten drukken. Dat kost je dus een nieuw mobo :'(
hehe , nee, ik kan er niet eens zo'n koeler op doen ...., die swiftech gaat door de 4 gaten in mobo, dus dan kan die nog wel goed namelijk...
Pagina: 1