Mijn vragen
1. Mijn eerste vraag, sinds kort heb ik als ik mijn pc start in de ochtend dat mijn pc zelf gewoon aan gaat. (denk aan RGB's, Fans, etc) Echter starten mijn schermen, muis, toetsenboard en streamdeck helemaal niet op.
Soms na wat resets werkt hij wel of als ik de PSU, aan en uit schakel dan doet hij het meteen.
2. Mijn grafische kaart geeft mij blackscreens, soms heb ik dan een hard reset nodig, en soms hoor ik wel nog sound in de achtergrond. (Asus ROG STRIX 5700XT) bij notitie: eerst had ik dit alleen in PUBG maar sinds kort ook gewoon in andere games.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware:
Asus x570 F-Gaming (nieuw)
Asus Rog STRIX 5700XT (nieuw)
32GB Corsair RGB Vengeance PRO (nieuw)
Corsair H100i Premium SE(white) (nieuw)
Ryzen 7 3700x (nieuw)
SSD 960 EVO Plus (2 jaar oud)
Corsair RM850x Voeding (2 jaar oud)
Software:
AMD Driver 19.12.1(heb ook alle 2020 versies geprobeerd maar zonder succes).
AMD Chipset Drivers(laatste)
Windows 10 64bit v1909
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Probleem 1:
Bios: Qfan control aangepast
Bios: RGB van moederboard uitgezet(omdat ik dacht dat dit wellicht stroom leeg trok of iets dergelijks, sorry maar hier totaal geen kennis van
)
Bios: Load optimized settings, en alleen memory en precision boost staan aan.
Probleem 2:
Alle drivers die ik heb kunnen vinden geprobeerd maar het probleem blijft zich voort doen. Nou lees ik wel bij de driver releases van AMD dat veel mensen problemen ervaren. En dan vraag ik mij dus ook af of ik een defecte kaart heb of dat het driver related is.
Verder weet ik niet of ik eventueel andere dingen kan proberen om te zorgen dat hij stabiel loopt.
Dat zijn mijn problemen momenteel en kom ik dus totaal niet uit, graag hoor ik van jullie wat dit kan zijn en hoe ik dit misschien wel kan oplossen voor ik de laatste haren uit mijn hoofd trek.
1. Mijn eerste vraag, sinds kort heb ik als ik mijn pc start in de ochtend dat mijn pc zelf gewoon aan gaat. (denk aan RGB's, Fans, etc) Echter starten mijn schermen, muis, toetsenboard en streamdeck helemaal niet op.
Soms na wat resets werkt hij wel of als ik de PSU, aan en uit schakel dan doet hij het meteen.
2. Mijn grafische kaart geeft mij blackscreens, soms heb ik dan een hard reset nodig, en soms hoor ik wel nog sound in de achtergrond. (Asus ROG STRIX 5700XT) bij notitie: eerst had ik dit alleen in PUBG maar sinds kort ook gewoon in andere games.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware:
Asus x570 F-Gaming (nieuw)
Asus Rog STRIX 5700XT (nieuw)
32GB Corsair RGB Vengeance PRO (nieuw)
Corsair H100i Premium SE(white) (nieuw)
Ryzen 7 3700x (nieuw)
SSD 960 EVO Plus (2 jaar oud)
Corsair RM850x Voeding (2 jaar oud)
Software:
AMD Driver 19.12.1(heb ook alle 2020 versies geprobeerd maar zonder succes).
AMD Chipset Drivers(laatste)
Windows 10 64bit v1909
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Probleem 1:
Bios: Qfan control aangepast
Bios: RGB van moederboard uitgezet(omdat ik dacht dat dit wellicht stroom leeg trok of iets dergelijks, sorry maar hier totaal geen kennis van
Bios: Load optimized settings, en alleen memory en precision boost staan aan.
Probleem 2:
Alle drivers die ik heb kunnen vinden geprobeerd maar het probleem blijft zich voort doen. Nou lees ik wel bij de driver releases van AMD dat veel mensen problemen ervaren. En dan vraag ik mij dus ook af of ik een defecte kaart heb of dat het driver related is.
Verder weet ik niet of ik eventueel andere dingen kan proberen om te zorgen dat hij stabiel loopt.
Dat zijn mijn problemen momenteel en kom ik dus totaal niet uit, graag hoor ik van jullie wat dit kan zijn en hoe ik dit misschien wel kan oplossen voor ik de laatste haren uit mijn hoofd trek.
AMD Ryzen 9 9750x | Asus TUF 4090 | ASUS TUF Gaming X670e | 32GB@4600Mhz | 990 EVO Pro 2TB | 2x Alienware 27" 280hz | KB: Jelly Epoch | HS: Steelseries Arctis Nova Pro Wireless | M: Logitech G Pro Wireless