Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 10:04
Een van de fans van de tweedehands MSI TWIN FROZR GAMING GEFORCE GTX 770 die ik een tijdje terug van mede-tweaker @Stuupje (waarvoor dank :)) heb kunnen overnemen, loopt nét niet helemaal lekker. Trilt meestal een beetje. Hou je je vinger even tegen het midden, dan is heel de kast gelijk praktisch stil.

Kortom, ik zoek een vervangend stel fans voor deze kaart, maar weet niet precies welk type het is. En vooral: Waar deze te koop zijn met een korte levertijd. AliExpress en Chinese verkopers via eBay.de ken ik wel maar hebben vaak een levertijd van een maand of meer. Zijn er Nederlandse / West-Europese aanbieders?

De fans zijn 95 mm ø qua fan-blad en hebben de gebruikelijke drie schroefgaten in ∆-vorm.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het is niet heel relevant maar wel aardig om te vermelden dat dit een Mac Pro 3,1 uit 2008 betreft, die dankzij dosdude1's Mojave-patch macOS 10.14 draait. :) Ondanks dat Apple deze machines niet verder dan 10.11 El Capitan ondersteunt. Je moet dan wel in de gaten houden dat je bij gebruik van een non-Apple videokaart, er eentje kiest waarvoor drivers in macOS 10.14 aanwezig zijn. Voor de GT 730 die ik gebruikte (vanwege 4K resolutie) zijn die er niet, vandaar dat deze GTX 770.

Beste antwoord (via laptopleon op 25-02-2021 09:43)

• Frank-MC
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-05-2022
Zelf heb ik een shroud gemodeleerd voor mn 770 van msi en er 2 arctic P12 fans opgezet. werkt duidelijk beter dan de standaard fans. maar je verliest wel 4.5cm extra ruimte wat voor mij geen issue is.

https://www.thingiverse.com/thing:4774771

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Frank-MC
Zelf heb ik een shroud gemodeleerd voor mn 770 van msi en er 2 arctic P12 fans opgezet. werkt duidelijk beter dan de standaard fans. maar je verliest wel 4.5cm extra ruimte wat voor mij geen issue is.

https://www.thingiverse.com/thing:4774771

• laptopleon
Netjes!!! 8)

Ik zou 'm zó (laten) 3D-printen, ware het niet dat ik niet dat ik net vorige week een nieuw setje vervangende fans besteld.

Ja, nu pas, omdat het vorig jaar niet lukte. Eerst was het Chinees Oud/nieuw, toen een paar weken laten liggen en later vanwege Corona waren ze minimaal maanden niet te krijgen of tegen idiote prijzen dan wel verzendkosten.

• Frank-MC
haha had niet eens door dat het vorig jaar was. maar misschien heeft iemand anders er nog wat aan in de toekomst en kunnen ze het via deze thread vinden. vooral gezien de belachelijke gpu prijzen is het gewoon waard er nieuwe 120mm fans op te zetten voor ~17E en er nog een tijdje op door tegaan.

overigens dan hebben je fans het lang vol gehouden. toen die van mij begonnen te ratelen nam de max rpm met bijna 50 rpm af per dag todat die helemaal niet meer draaide.

• laptopleon
Hij was tweedehands al dus ik weet niet hoeveel hij echt gebruikt is.

Ik kocht eind 2019 deze GTX 770 van een mede-tweaker, oorspronkelijk om in een Mac Pro 2008 te gebruiken. Omdat ik wilde updaten naar 10.14 en dan moet je een videokaart hebben die Metal compatible is.

Maar de GT 730 die ik er al in had zitten, doet het ook prima, zelfs op 4K.

En de Vega 56 GPU die ik voor een Hackintosh had gekocht, ging kapot. Terugsturen maar geen nieuwe krijgen want end of life en Corona dus repareren onder garantie duurde eindeloos.. dus toen die GTX770 maar in de Hackintosh gebruikt die mn vrouw nu als thuiswerk-computer gebruikt.

Die fan's gingen toen juist beter lopen.. hadden zeker te lang stilgestaan of zo? Maar toch wil ik het niet afwachten en ze vervangen want als hij op zijn kant ligt hoor je één fan rammelen, dus dat gaat toch een keer komen, die gaat een keer falen.

edit: ontbrekend woord 'tweedehands' ingevuld..

[ Voor 6% gewijzigd door laptopleon op 25-02-2021 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickelB
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-08-2021
Zoals eerder gezegt misschien een optie om te deshrouden. Ik heb 2x p12 arctic pwm op mn r9 270 geplaatst met t-rips (weet het lekker simpel) maar de temps zijn van 80 85 naar maximaal 65 gegaan. Plus enorm veel stiller. Ik kan de fans zelf maximaal laten draaien en enige wat ik hoor tijden het gamen is de coil whine

• laptopleon
Nou speel ik geen zware games, maar ik vind dit wel interessant. Als ik dit geweten had, had ik die besteld, maar altijd net te laat natuurlijk, haha.
Pagina: 1