probs met colo @ uunet en subnetje daar

Pagina: 1
Acties:

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
wij hebben bij de colo@uunet in rdam een 3tal servers staan. 1 firewall met een dubbele nic, 1 nt-server, en 1 nt-test-server. Nu willen wij dat de kabel die van de uunet switch kom de firewall ingaat en dan uit de 2e nic naar de hub gaat waar de andere servers inzitten. en laat dit nou net niet werken. als de kabel van uunet in de hub zit en de 2e kabel van de firewall ook dan is er niets aan de hand.

Maar zodra we het doen zoals we willen krijgt de firewall geen externe connectie meer, en is er geen intern netwerk meer tussen de 3 pc's (ze kunnen mekaar niet zien en ook niet pingen)

iemand enige id? de uunet kabel is al vervangen door een cross en een straight maar no luck :(

blup

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Als je een kabel wilt plaatsen tussen de router van UUnet, en jouw firewall, dan MOET dat een crosscable zijn, anders moet je met een HUB werken.
Als je crosscable niet werkt, dan kan het zijn dat er een stukje negotiation verkeerd gaat, nl. die tussen 10/100 Mbit en half of full duplex.
Het meest reliable is 10Mbit halfduplex, zet je NIC in de firewall ook op 10Mbit half duplex, dan zou het goed moeten werken.

Controleer anders of je je rosscable goed hebt gemaakt..En anders..misschien toch maar een hubje er tussen :)
SUc6
CyberJ

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
tjah het probleem is/was dat we dus 3 hubs hebben 2 van 12 en 1 van 4... en die van 4 zou er prima passen maar ja als je 5 poorten nodig heb.. :/

die cross is btw goed tis gewoon een fabrieksding en hijs getest door mij met apparaatje.

die duplex gevallen zou mischien het probleem kunnen zijn maar ik moet wel meer opties hebben aangezien ik niet 1 2 3 daar naar binnen kan en vrolijk 3 uur kan gaan zitten klooien :) vinden de webgebruikers niet zo fijn

blup

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Kan ik goed begrijpen..
Je kan het in iig bekijken of je de instelliogen kan veranderen..
Suc6
gr
CyberJ

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
jup thnxs anyway

blup