Aansluiting DSL op ISRA 1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maro22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
Beste tweakers,

Ik probeer mijn modem (Experia Box V10) aan te sluiten op DSL. In mijn meterkast vind ik een ISRA 1 aansluiting. De handleiding geeft aan dat ik een kabel moet afknippen en vervolgens een rood en blauw draadje op een doorlusdoosje moet aansluiten. Echter weet ik niet exact welke kabel ik door zou moeten knippen.
Kijkend naar de foto hieronder zie ik een blauw draadje inkomend enkel aan de onderkant van de ISRA. Maar dit lijkt mij de ingang, waar het signaal van KPN binnenkomt. Aan de bovenkant vormen zich twee kabels met daarin elk een rood,groen,zwart,geel draadje. Als ik een van deze op het doorlusdoosje aan zou sluiten, heb ik geen blauw draadje..
Ik heb geen idee hoe ik mijn modem nu aan moet sluiten. Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt!

Hieronder een foto van de ISRA 1 hoofdaansluiting in de meterkast:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/v1mZ4yt/Photo-31-01-2020-08-43-59.jpg

Dit is wat de handleiding zegt over de aansluiting:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/V31FkNT/Aansluiting.png
En dit is de volledige handleiding als dat handig is: https://www.budgetthuis.n...ing_Budget_Alles-in-1.pdf

EDIT:
Ik heb een doorlusdoosje bijgeleverd gekregen waarop ik de kabel vanuit het ISRA punt zou moeten aansluiten (rood op rood, blauw op blauw). Daarin moet dan vervolgens de DSL kabel (bovenkant op foto), en het andere uiteinde van die DSL kabel in de modem. Zo ziet dit doorlusdoosje eruit:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4sSSFWg/Photo-31-01-2020-13-24-24-1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Maro22 op 31-01-2020 13:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:39
De bovenste twee zullen ergens naar aansluitingen in je huis gaan
Even van uitgaande dat je nergens neer analoge telefonie in huis gebruikt kun je die negeren

Gewoon de kabel welke nu onder in de oude aansluiting komt in het nieuwe doosje schroeven (rood op rood, blauw op blauw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maro22
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
Bedankt voor je reactie Kennie!

Ik gok inderdaad ook dat de bovenste twee aansluitingen naar telefoon-stopcontacten in huis gaan. Daar vind ik er namelijk twee van. Deze zal ik inderdaad niet gebruiken.

Wat betreft je oplossing, dit heb ik ook geprobeerd. De modem werkt hierna echter nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:35

Blokker_1999

Full steam ahead

In dat geval mag men al de vraag gaan stellen of er wel een goed signaal op de kabel zit. Want als je de kleuren van dat onderste kabeltje correct aansluit en je modem inplugt, zou het gewoon moeten werken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:39
Kun je inloggen op de Experiabox of er een DSL sync is?
Ik ben niet heel erg bekend met de Experiabox en weet ook niet waar het uit te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om in dit geval om een monteur te vragen. Zo te zien zit je bij KPN dan zou dat (voorzover ik weet) kosteloos moeten kunnen.

Die 2 telefoon aansluitingen in huis zijn zgn “bridge taps” en kunnen voor problemen gaan zorgen afhankelijk van je type verbinding. Maar er zijn hier vast mensen die dat beter kunnen beoordelen.

Natuurlijk niet wat je wilt horen op vrijdag avond, liever ga je internettent het weekend in. Maar lijkt me wel het meest verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videopionier
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 19:01
Heb je het andere aderpaar (oranje en wit) ook geprobeerd? Dus die aansluiten op je doorlusdoosje.

Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
Heb je je ISP al gebeld voor een SELT-meting? Als die een aantal meter aangeeft kun je blijven klooien tot je een ons weegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:37
Waar komt het kabeltje vandaan vanaf de onderkant van je ISRA? Het ziet er wel uit als een ISRA, maar de kabel lijkt gewoon binnenbekabeling te zijn (ik geloof Norm88) en zeker niet uit de grond afkomstig.
Pagina: 1