Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-10 14:16
Hoi mede Tweakers,

Ik heb een Amazfit bip, leuke ''smartwatch'' voor wat hij allemaal kan.

Nu mis ik toch wat dingen zoals, het kunnen bedienen van muziek. Vaak moet ik me telefoon erbij pakken terwijl dat soms onhandig kan zijn. Meer interactie dan de simpele dingen standaard dingen die ik met de bip kan doen, misschien de mogelijkheid op gps instructies en nfc om te kunnen betalen

Nu heeft amazon een aanbieding voor deze smartwatch https://www.amazon.de/dp/...id=1580468608&sr=8-5&th=1 voor een nette prijs. Helaas houdt accuduur mij tegen.

Voor de rest wil ik geen hoofdprijs gaan betalen, 200+ voor een smartwatch vind ik persoonlijk te veel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
Ik zou even afwachten tot de Amazfit Bip S wordt gereleased, die lijkt aan de meeste eisen te voldoen en wordt waarschijnlijk ook goedkoper dan die Fossil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@Mark22 Tnx voor de tip, maar ik denk dat ik wel een stapje hoger wil dan de amazfit bip s (heb nu namelijk een Bip).

Ik heb een paar smartwatches in mijn hoofd:
De Fossil:
https://www.amazon.de/dp/...id=1580637310&sr=8-5&th=1

Heeft alle functies voor een niet hoge prijs, grootste nadeel is elke dag aan de lader hangen.

De Amazfit GTS:
https://www.belsimpel.nl/...rt?utm_source=2001&cntd=1
Leuke clock met een veel beter scherm (wat ik ook een beetje zoek) en alle functies + nog een paar die mijn bip niet heeft.
Wat ik moet laten vallen is het nfc kunnen betalen.

Fitbit Versa 2, een van de compleetste met een betere accuduur dan de fossil. maar geen navigatie/google maps.

Tussen deze 3 twijfel ik op dit moment.

Update: ik kom er dus achter dat de fitbit blijkbaar geen gps module ingebouwd heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 02-02-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Ik zou de Fossil links laten liggen. De recente reviews op Amazon zijn niet bepaald positief, zo wordt er vaak gezegd dat ie vrij traag is en geen goede accuduur heeft.

Wat is je budget eigenlijk? Voor onder de €100 heb je smartwatches die allemaal wel iets hebben wat niet goed is. De Amazfit Bip is voor dat budget de beste keuze. Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe smartwatch, maar dat gaat waarschijnlijk de Amazfit Bip S worden :D

Edit: De Amazfit GTS lijkt vrij veel op de Bip S, je hebt bij de GTS een veel beter scherm, maar dat gaat ten koste van de accuduur en de prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door Mark22 op 02-02-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@Mark22

Zoals ik aangaf in de starterpost, niet meer dan 200 euro.

De gts zit nog in dat budget, qua accuduur maakt me het niet heel veel uit als het maar geen elke dag opladen is. 2 weken accu is voor mij nog steeds gewoon super voor wat je krijgt. Met de bip zelf kom ik ook altijd rond de 2 weken uit qua accuduur, gebruik wel elke dag gps en dus best intensief.

Het schermpje van de bip was in het begin Leuk toen ik hem had, maar wil toch een wat betere kwaliteit scherm en de bip s vind ik geen waardige upgrade van wat ik nu heb zegmaar.

Ik zou wat dingen moeten laten gaan, want wear os is volgens vele reviews nog steeds niet optimaal. Als ik dat lees is mijn ervaring van een paar jaar en de minpunten op dat moment nog steeds niet verbeterd helaas...

Fitbit is leuk, maar geen gps is toch wel een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Dus als ik het goed begrepen heb zijn dit je eisen/wensen:

-Max €200
-Accu die minimaal een paar dagen meegaat
-GPS
-Degelijk scherm
-NFC

Met NFC en GPS blijft er in de pricewatch niks over, dus zul je één van de twee moeten opgeven.

Is de Honor Magic Watch 2 misschien iets? Heeft een prima accuduur en oled scherm, GPS en ziet er naar mijn idee als geheel best goed uit. Alleen is ie wat duurder dan de GTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mark22 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:17:
Dus als ik het goed begrepen heb zijn dit je eisen/wensen:

-Max €200
-Accu die minimaal een paar dagen meegaat
-GPS
-Degelijk scherm
-NFC

Met NFC en GPS blijft er in de pricewatch niks over, dus zul je één van de twee moeten opgeven.

Is de Honor Magic Watch 2 misschien iets? Heeft een prima accuduur en oled scherm, GPS en ziet er naar mijn idee als geheel best goed uit. Alleen is ie wat duurder dan de GTS.
Tja NFC zal ik wel moeten laten varen denk ik. Dat is ook een leuk alternatief! Het handige van de amazfit serie is wel dat al mijn dingen die ik ooit gedaan heb in de mi fit app staan en dat wel zonde zou zijn als dat weg is.

Het zijn wat concessies die ik moet maken, maar wil wel een verbetering in wat ik nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Als je graag alle gegevens wil behouden die je tot nu toe in de app hebt, zou ik voor de GTS gaan. Voor het geld en je eisen één van de beste smartwatches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 20:39

The Wizard

Moderator Mobile
Verplaatsing naar Aankoopadvies

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een (tweedehands) Samsung Galaxy Watch of Huawei watch voldoet misschien ook wel aan je eisen?

• dutchnltweaker
gwystyl schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:35:
Een (tweedehands) Samsung Galaxy Watch of Huawei watch voldoet misschien ook wel aan je eisen?
Leuk bedacht maar helaas 2ehands (gezocht) nog vaak buiten budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miguelin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:53
Iemand enig idee wanneer we de bip s in de winkels kunnen verwachten?

oops nevermind, zie al een ander topic dat ervoor bedoeld is :)

[ Voor 33% gewijzigd door miguelin op 15-02-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Na 3 jaar heb ik nog steeds een Amazfit Bip, maar nu is hij toch wel aan vervanging toe, mis toch functies die ik nu niet heb..

Nu is er wel meer keuze, maar door de bomen is de bos niet te zien. In eerste instantie dacht ik voor de smartwatch 5 te gaan van samsung, maar dagelijks opladen vind ik te veel van het goede en 360 euro voor een ticwatch 5 pro die wel een goede accuduur heeft maar de update reputatie minder is is ook een gok. Of zijn er mensen erg tevreden met hun ticwatch?

Als ik puur qua opvolgers kijk die nog niet zo erg duur zijn (amazfit), kom ik uit op de uitvoering: Amazfit GTR 4 Zilver (Zwart) en de uitvoering: Amazfit GTS 4 Zwart (Zwart)
Pagina: 1