Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget gaming en video editing PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10 21:33
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voor mijn neef ben ik een budget pc aan het samenstellen waarbij er af en toe een spel op gespeeld gaat worden, er excel en word documenten worden gemaakt en video's bewerkt worden (trimming, muziek toevoegen, samenvoegen etc.).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Doelstelling is om niet hoger dan 500 euro te gaan m.b.t. de componenten incl. videokaart. Excl. storage en case.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Zelf geef ik een relatief weinig gebruikte Evo 840 SSD van 500GB en een Zalman 3 Plus case. De videokaart zal een 2de hands RX 570, 580, GTX 1650 of 1060 met 4GB of meer geheugen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgende lijst werd samengesteld:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 124,05€ 124,05
1MoederbordenMSI B450M-A PRO MAX€ 57,99€ 57,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 77,44€ 77,44
1VoedingenSeasonic M12II Evo 520W€ 60,95€ 60,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 320,43

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren. Alles zal via Megekko besteld worden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet al te luid.
Een oud toetsenbord en muis zijn aanwezig. Eventueel komt er daar nadien een kleine upgrade.

Er zal ook gekeken worden naar een 24" scherm 1080p scherm van rond de 100 - 120 euro (apart budget)

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil vooral weten of dit moederbord goed is in combinatie met een ATX case. Denk van wel maar heb zelf geen geïnstalleerd. Zie ook niet direct een i/o shield en weet niet of dat standaard erbij zit of alleen bij duurdere modellen. Voor de rest lijkt het me ook future proof bij upgrade naar 3rd gen ryzen of andere gpu indien er extra kracht toch nodig blijkt te zijn in een paar jaar.

Beste antwoord (via Elazz op 31-01-2020 11:03)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Micro ATX moederborden passen gewoon in een ATX case, je hebt natuurlijk alleen minder uitbreidingsslots. moderbord, cpu en geheugen zijn een prima combinatie en het moederbord kan inderdaad ook gewoon de nieuwere Ryzen 3000 serie aan. Tweedehands videokaart is gezien prijs/prestatie ook een goed idee, al betwijfel ik wel of je de GTX1650 al veel tegen zal komen.

Een I/O shield zit trouwens altijd bij een nieuw moederbord geleverd, net als een basis aan kabels (bijv SATA).

🖥️ | 🚗

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Micro ATX moederborden passen gewoon in een ATX case, je hebt natuurlijk alleen minder uitbreidingsslots. moderbord, cpu en geheugen zijn een prima combinatie en het moederbord kan inderdaad ook gewoon de nieuwere Ryzen 3000 serie aan. Tweedehands videokaart is gezien prijs/prestatie ook een goed idee, al betwijfel ik wel of je de GTX1650 al veel tegen zal komen.

Een I/O shield zit trouwens altijd bij een nieuw moederbord geleverd, net als een basis aan kabels (bijv SATA).

🖥️ | 🚗