Toon posts:

APC BACK-UPS 300VA 230V UPS

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Dat dingetje kwam ik tegen in de PriceWatch. Heb daarop de APC site bekeken, maar in het lijstje 'Availability' komt Europe niet voor. Maar wel wordt deze UPS in nederland verkocht als zijnde 'APC Back UPS 300Mi'.

Wie kan mij wat opheldering geven in de voor mij duistere wereld van UPS'en? :)

Hij moet 1 Linux server en mischien 1 Win2K bak 5 minuten van stroom kunnen voorzien bij stroomstoringen en blikseminslag, etc.

De prijs is goed, merk is goed, maar heb ik er ook wat aan?

http://www.apcc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=BK300MI&language=en&LOCAL.APCCountryCode=WW

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Wat wil je nu weten dan.
Gezien deze op 230 Volt werkt, zal hij iig in NL ook werken.
Let wel effe op de accu's, en of deze in goede conditie zijn.
Anders ben je ook +/- 2 meijer kwijt aan 2 nieuwe accu's.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Het zegt me allemaal weinig hoor :), het is een nieuw ding, accu's moeten dan toch goed zijn?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Ja, dan zal zullen de accu's wel goed zijn.
Maar dan komt bij mij de vraag van: "als hij nog goed is, waarom staat hij dan te koop"

Ps, wat kost dat ding.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:13 schreef Diamon het volgende:
Maar dan komt bij mij de vraag van: "als hij nog goed is, waarom staat hij dan te koop"

Ps, wat kost dat ding.
Omdat het een winkel is :)
215,-, moet je ff op die link kijken bovenaan in m'n post.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
hmm waarschijnlijk wel, hebben hier 1 pc op 420 Smart UPS zitten en die heeft een runtime van 67 minuten, Compaq Proliant op een Smart UPS 450 4 minuten

misschien redt ie die 5 minuten niet?

Hail to the king baby!

Verwijderd

zie zijn tag: the weird one...

Op volt gebied red hij het wel, maar het gaat er ook om of er software voor linuz bij zit, ik heb voor mijn 3000 aan moeten geven dat het om een 2000 omgeving ging...ik weet niet of ze ook linux software leveren..
verder doen ze het wel 10 minuten zeker als je het over 2 servers hebt..

Verwijderd

Wij hebben ook APC ups-en en het zijn geweldige dingen...

Vooral onder win2k kan je hem automatisch af laten sluiten dmv van een serieel kabeltje...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:17 schreef urk_forever het volgende:
Typical backup time
at half load: 20.7 minutes
'half load', wat wordt daar mee bedoeld?

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

op 150 VA.... de helft van z'n max capaciteit (300VA)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Dat is nou precies wat ik hierboven bedoel met software voor linux...

Verwijderd

Topicstarter
maar het gaat er ook om of er software voor linuz bij zit
Dat is toch bij alle APC's zo? Tenminste, ik heb een linuxer gesproken die zei dat je altijd APC moet nemen, dus dat zal dan wel goed zitten lijkt me? Toch ff uitzoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal perfect systems eens mailen met de vraag hoe het met Linux software zit en of het ook in Nederland werkt. 'es kijken wat zij erover zeggen.

Ik vraag het express ook hier omdat zeker wil weten dat het goed is :)

Verwijderd

Half load houdt meerdere dingen in:

halve capaciteit batt, met vol gebruik van de poorten,
hele capaciteit met gebruik van helft van anwezige poorten..

Full Load is overigens maar enkele ogenblikken beschikbaar, want als je boot met een van de servers, zie je de capaciteit even neerdalen, die propt zo'n UPS daarna wel weer bij..

Half load metingen zijn dus het betrouwbaarst. Als ze full load gaan praten is het niet meer eerlijk ;)

• urk_forever
op de site van apc kan je software voor linux downloaden.

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:25 schreef urk_forever het volgende:
op de site van apc kan je software voor linux downloaden.
Super :)

Verwijderd

Dit is een back ups en geen back-pro of smart ups. Deze heeft geen seriele kabel en kan dus niet automatisch reageren op stroomuitval, erug belangerijk als je ligt te slapen of er gewoon niet bent. Ik heb pas een smart ups-420 gekocht, ideaal ding. Een duron 700, 1hd en geen monitor heeft geeft 26%-29% load op de ups, een Pentium2 400 met 1 hd iets van 15% load. Die smart-ups heeft ook netwerk-overspannings beveiliging (10/100Mbit) wat ook handig kan zijn bij stroompieken/bliksem.

De software in win2k doet wat vaag maar de linux software (network ups tools, nut) werk perfect.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 16:19

Part

Helemaal niets.....

Let wel even op dat 150VA bij APC 97 watt is.

Het probleem met deze kleine UPS is dat ze vaak overbelast worden. De accu word dan te warm en gaat bol staan en doet dan ook niets meer. Met meer als 100 watt zou ik hem hem dan ook niet continu belasten.
Volgens APC kun je hem tot max. 195 watt belasten.

• urk_forever
o dat is waar ook software werkt alleen met Smart-ups, sorry..

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een back ups en geen back-pro of smart ups. Deze heeft geen seriele kabel en kan dus niet automatisch reageren op stroomuitval, erug belangerijk als je ligt te slapen of er gewoon niet bent.
Hooooo, dat is wel ff belangrijk ja.
Hier heb ik dus niets aan? Van een UPS verwacht ik gewoon dat als er 3 minuten stroomstoring is, 'ie m'n servertje van stroom voorziet. Niets meer, en niets minder.

• urk_forever
APC Smart UPS v/s 420VA bundle incl.shutdown softw deze kost 410 in de pricewatch

software
http://www.apcc.com/tools/download/index.cfm

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
410,-.. da's wel weer een beetje duur.. is er geen goedkopere oplossing?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:39

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 03 augustus 2001 12:17 schreef urk_forever het volgende:
hmm waarschijnlijk wel, hebben hier 1 pc op 420 Smart UPS zitten en die heeft een runtime van 67 minuten, Compaq Proliant op een Smart UPS 450 4 minuten

Op vrijdag 03 augustus 2001 12:36 schreef urk_forever het volgende:
o dat is waar ook software werkt alleen met Smart-ups, sorry..
Ik ga je even twee keer verbeteren...
67 zal denk ik 6 of 7 minuten zijn of niet? 67 minuten lijkt me heel erg veel.

En de software werkt ook met de Pro versies van de UPS systemen.
(de back-ups pro dus)

• urk_forever
backups geeft alleen stroom en als de batterij leeg is valt ie alsnog uit, smartups kan ook de server uitzetten als de batterij leeg is.

Hail to the king baby!

• urk_forever
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:43 schreef obsidian het volgende:

[..]

[..]

Ik ga je even twee keer verbeteren...
67 zal denk ik 6 of 7 minuten zijn of niet? 67 minuten lijkt me heel erg veel.

En de software werkt ook met de Pro versies van de UPS systemen.
(de back-ups pro dus)
Hij is net even gezakt maar toch:

Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~jdbruine/runtime.jpg

Hail to the king baby!

• mvds
  • Laatst online: 18:39

mvds

Totally awesome!

Dat kan echt niet kloppen. Ik had met een belasting van 65% een runtime van 7 minuten, jij hebt dus met 1/3 van die belasting een 8 voudige runtime.... Knap. :)

• urk_forever
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:43 schreef [nielsonline] het volgende:
410,-.. da's wel weer een beetje duur.. is er geen goedkopere oplossing?
APC Back UPS PRO 280VA + Windows 95 software

Werkt ook met software wist ik niet

Hail to the king baby!

Verwijderd

ik heb getest met m'n smart-ups 420 op een pentium2, 400MHz, 1 ide-hd zonder monitor er ik kwam boven (!) de 40 minuten runtime. De load op de ups zat tussen de 10 en 15%.

Een test op m'n werk met een smart-ups 1000, pentium3 1GHz, 2 hd's en monitor duurde zolang dat we ondertussen koffie zijn gaan drinken :)

Ik denk niet dat de 'backup time' van de ups erg belangerijk is maar meer de load die je er opzet. Die smart 420 kon geen pentium2 en monitor (17" philips) aan, overload. Ik denk dat 2 servers/pc's op 1 ups al aardig wat load geeft.

• urk_forever
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:52 schreef obsidian het volgende:
Dat kan echt niet kloppen. Ik had met een belasting van 65% een runtime van 7 minuten, jij hebt dus met 1/3 van die belasting een 8 voudige runtime.... Knap. :)
Moet je tegen die software zeggen
Met een load van 56% een load van 4 minuten

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp er nu echt helemaal niets meer van...

Die back-ups: doet die niet wat ik wil dan? Zo lang duren stroomstoringen niet, maar de onverwachte klap he..

Hij hoeft niet zelf uit te schakelen, als de stroom maar aan blijft tijdens een storing. Hier welles stroomstoringen van minder dan 1 seconde, maar dan krijgt ie toch een opdonder :(

• urk_forever
Die backups van jou vangt de stroomuitval op totdat de batterij leeg is en dan valt de pc alsnog uit.

De backups pro vangt de stroomuitval op totdat de batterij op een bepaald nivo is en schakelt dan de pc netjes af

De Smartups doet ongeveer hetzelfde asl de backups pro.

Hail to the king baby!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Ik heb de Smart-UPS 1000 draaien onder W2k, en werkt perfect.
Afbeeldingslocatie: http://www.diamon.domainvalet.com/dv_get/9460/PowerChut%20PLUS%20Screenie.jpg

Aan mijn UPS hangt nu het volgende:
# 2 x 300Watt voeding
# Een iiyama Vision Master Pro 410 (17")
# Sony TA-1055 Amplifier (165Watt)

Maar iemand vertelde dat
Vooral onder win2k kan je hem automatisch af laten sluiten dmv van een serieel kabeltje...
Dat werkt dus niet, je moet een orgineel kabeltje hebben van APC.
Als je een normaal kabeltje er aanhangt, valt je PC en UPS uit.
Ik heb van APC een orgineel kabeltje gekregen, en daarvan heb ik gelijk effe een schema gemaakt.
Mocht je zelf zo'n kabeltje maken (niet los leverbaar), dan kun je op deze link het schema vinden.

And The Only One

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Mocht je zelf zo'n kabeltje maken (niet los leverbaar), dan kun je op deze link het schema vinden.
Die link werkt niet :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

ik denk dat een smart-ups 1000 helemaal wat prijzig wordt, dingen zijn zowat 1000 piek.

anyway, op de site van nut (www.exploits.org/nut) kan je schema's vinden van kabeltjes die met hun software willen werken, is voor linux uiteraard ;)

• sewer
  • Laatst online: 15:37
Ik heb ook een tijdje een 300VA model gehad (back-ups). Het was al een wat ouder model.

Houdt er wel rekening mee dat in dit geval 300 VA niet hetzelfde is als 300 watt (vanwege inductie). Bij die apc dingen kun je er van uitgaan dat je voor 65% van het aantal VA aan wattage kan hangen, dus bij jou 200 watt. Voor 2 pc's inclusief monitor is het volgens mij te krap (mijn pc gebruikt zo'n 60 watt, monitor tegen de 90 geloof ik).

Dat wat betreft die linux software is voor jou niet relevant, het gaat immers om een gewone back-ups en niet een smart UPS.

Ik gebruik nu zelf de smart-ups 1000 racketmount (ook een iets ouder model van 3U hoog, tegenwoordig zijn ze nog maar 2U). Die kun je dus wel softwarematig monitoren en besturen, ze hebben software voor de volgende OS'en:
aix, firmware, hp/ux, linux, macos, os/2, novell, sco unix, solaris en een hele range van microsoft windows.

edit:
Oeps, had de thread niet zo goed gelezen en zie dat alles wat ik vertel ook al ongeveer langs is gekomen. |:(

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

heb een keer een smart ups 1400 gekregen ( gingen ze vervangen bij grote bank door een accu ruimte ter grootte van 2 leslokalen + generator ) werden er 10 weggepleurd, ff met bewaking geluld en iedreen inclusief bewaking nam zo'n ding mee naar huis. Heb er hier 3 pc's + 4 monitoren aanhangen, stroom viel een keer uit en pas nadat in de gaten had dat het dat ding was dat al 10 min stond te piepen ( staat in meterkast had nergens anders geaard stopcontact) kwam ik erachter dat de aardlek eruit was geknald.Volgens apc moet je wel oppassen met printers aansluiten want die mogen dus NIET op de ups aangesloten worden althans laser printers

Magneet

oh ja dat doet me eraan heriineren om aan de woningbouw te vragen wat extra aardlek + groep kost ( hun pakkie an )

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Op vrijdag 03 augustus 2001 12:18 schreef Makaveli het volgende:
Wij hebben ook APC ups-en en het zijn geweldige dingen...

jah heerlijk die kabeltjes NOT :( ik had em onder win2k aangesloten en ingesteld, maar zolang als de kabel aangesloten was, ging direct de ups uit zogauw als ik een bureaublad kon herkennen :( , kabeltje los probleem gefixt.

het heeft trouwens wel gewerkt, dus het kan moeilijk (ik zeg niet onmogelijk) een probleem met de kabel zijn

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zaterdag 04 augustus 2001 00:58 schreef C44 het volgende:

[..]

jah heerlijk die kabeltjes NOT :( ik had em onder win2k aangesloten en ingesteld, maar zolang als de kabel aangesloten was, ging direct de ups uit zogauw als ik een bureaublad kon herkennen :( , kabeltje los probleem gefixt.

het heeft trouwens wel gewerkt, dus het kan moeilijk (ik zeg niet onmogelijk) een probleem met de kabel zijn
Wat stond er in je logfile? Als je hem net overbelast gaat het overload-ledje namelijk niet branden, maar bij 100% load schakelt hij de zaak wel uit.

Ik heb een SmartUPS 420 en heb daar een volle PC met twee voedingen en een SCSI-tower aanhangen. Mijn kersverse 22" iiyama pat daar niet meer bij op; zodra de software gestart wordt, geeft hij een overload aan en sluit Windows weer af.
Overigens werkt dat met elke windows: zelf met 3.11, mocht iemand dat nog gebruiken. :)
Ook Novell/Solaris/Linux; you name it: APC heeft er ondersteuning voor. :)

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op vrijdag 03 augustus 2001 20:55 schreef wkamphuis het volgende:
ik denk dat een smart-ups 1000 helemaal wat prijzig wordt, dingen zijn zowat 1000 piek.
Ik heb hem gekregen, gezien deze defect was.
Was met ruim fl.250,-- klaar.
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:58 schreef C44 het volgende:

[..]

En je weet 100% zeker dat het dezelfde kabel is.
Schema naar kabel: zie volgende posting.
Op vrijdag 03 augustus 2001 18:40 schreef tomsworld het volgende:

[..]

Die link werkt niet :)
Huhhhhhhh, en hoe kan het dan dat ik deze wel kan openen.

Afijn, dit is het schema dus.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Deze configuratie kabel is bedoeld voor de APC Smart-UPS 1000.

Waarschijnlijk zal deze kabel ook werken bij de overige Smart-UPS series

Pc plug (vrouwtje)      UPS plug (mannetje)

1 + 4                  #

2                    2

3                    1

4 + 1                  #

5                    9

6                    #

7 + 8                  #

8 + 7                  #

9                    #

And The Only One

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Hoelang zou een duron700 systeem (350 watt voeding) en een 17" het uithouden?

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

zonder de monitor een minuut of 10 tot 20 denk ik. Ik draai een duron 700 en 1 ide-hd zonder monitor op een smart-420 en die geeft alleen al 27-28% load. Ga ik een cd-tje branden en ook eentje lezen zit de ups al op 37% load.

check http://wkamphuis.student.utwente.nl/monitor/ups voor een grafiekje, dat lagere blokje tussen 08/02 en 08/03 is toen seti@home ff uitstond, weet je meteen hoeveel power z'on duron trekt :)

Een pentium2 350, 1 ide-hd en een 17" philips was iig teveel, ups gaf overload en sloeg uit.

• Gregoor
  • Laatst online: 16-08 00:59
Hmm, ik was van plan in de toekomst ook een APC te kopen voor mij Dual 300@414, met Iiyama 19" monitor, en zat te denken aan de Smart UPS 420, maar zo te horen is dat niet genoeg dus? Dat zou wel minder zijn want dat moet ik voor de 620 gaan ofzo en die is toch wat duurder :(

Edit:
Ik heb net even een prijslijst erbij gepakt en die 620 blijkt maar 130 duurder, dat valt dan nog wel mee. Maar is die 620 wel genoeg dan? Neem aan van wel toch? Want die kan dan volgens de formule van iemand hiervoor 620 * 0,65 = 403 Watt aan ongeveer, dat zal hij toch niet trekken? Alleen volgens die formule zou de 420 dan 273 Watt aankunnen en zoveel trekt mijn pc neem ik aan toch niet, dus lijkt me ook niet dat die formule echt klopt, of wel?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Ik neem sowiezo een Back UPS Pro, alleen maar omdat die ook Kabel (RJ45) aansluiting heeft.

• Gregoor
Ja, dat is wel een voordeel idd, alleen zie ik dat de Smart UPS toch net iets duurder is dan de Back UPS Pro terwijl de 2e dus een extra RJ45 connector meer heeft. Kan iemand me dan vertellen waarom die Smart UPS dan duurder is ofwel wat die dan weer meer heeft?

Verwijderd

waarom een monitor op een ups aansluiten? als je er niet bent heb je zowiezo niets aan een monitor, ben je er wel dan heb je wat tijd om er voor te zorgen dat de stroom het weer doet. een monitor zuipt stroom, zeker als ie aan wordt gezet, daar heb ik een keer een multimeter mee naar de kl*te geholpen. :)

een smart-ups heeft wel een aansluiting voor een monitor, die zit niet op de batterij aangeloten maar beschermt wel tegen stroompieken enzo. ik weet niet of een standaard ups die heeft (zal trouwens vast wel).

het verschil tussen een back-pro en een smart-ups is maar klein geloof ik. een smart-ups kan wat meer status-info geven zoals voltage van de batterijen, load en zelfs temperatuur. ook heb ik een stroombeveiliging voor m'n netwerk (10/100mbit).

• sewer
  • Laatst online: 15:37
Op zondag 05 augustus 2001 00:47 schreef Gregoor het volgende:

Want die kan dan volgens de formule van iemand hiervoor 620 * 0,65 = 403 Watt aan ongeveer, dat zal hij toch niet trekken? Alleen volgens die formule zou de 420 dan 273 Watt aankunnen en zoveel trekt mijn pc neem ik aan toch niet, dus lijkt me ook niet dat die formule echt klopt, of wel?
Jawel, tenminste dat is wat apc zelf aanhoudt. Kijk maar eens bijv. bij de back-ups 650: output capacity = 650 VA, output power capacity = 400 W (62%).

Bij andere modellen houden ze ook deze % aan.

Waarom zou je pc meer dan 273 W trekken volgens jou? Omdat je een 300+ W voeding hebt ofzo? Mijn pc verbruikt maar 60 W (monitor 90). Kan me niet voorstellen dat jou pc boven de 273 uitkomt, tenzij ie helemaal vol met peltier en andere koelers hangt of met het max aantal pci en/of ide apparaten...

• Gregoor
Mja, het lijkt me ook niet dat ik 273 Watt trek, maar als ik iemand hiervoor zie dat als hij op zijn P2 400 zijn monitor ook aansluit de UPS het niet meer aan kan dan zal hij dat bij mij dus ook niet kunnen. En ik wil wel graag mijn monitor aansluiten omdat ik toch vaak aan het werk ben als mijn pc aanstaat en dan ook graag mijn monitor van stroom wil blijven voorzien als even de stroom eruit valt en bescherming wil tegen stroompieken.

Verwijderd

die smart-ups die ik heb heeft dus speciaal voor de monitor/printer een uitgang die niet op de batterij zit aangesloten. deze uitgang is wel beschermd tegen stroompieken/dalen. een monitor neemt niet zo verschrikkelijk veel stroom tijdens 'runtime' maar wel als je 'm aanzet. mijn ups kon daar iig absoluut niet tegen... poef.. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer, terug van een weekendje weg :).

De UPS die ik noem in m'n eerste post, hoelang zou die een PIII 900 up kunnen houden? Dan zet ik m'n workstation er maar niet bij. Dus 1 PIII 900 zonder monitor..

Ik wil 'r niet teveel aan uitgeven.

Stroomstoringen duren hier niet lang dus ik denk niet dat het nodig is om een BackUPS Pro te nemen...

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Ik heb een idee, wel wat veel werk:

Je stopt 2 voedingen in je computer, een voor het moederbord en harddisk en eventuele noodzakelijke koelers. En de andere voeding gebruik je voor de andere hardware, beeldscherm (als je hem doorlust) en diskdrive en andere cd-spelers (DVD, brander ect..)

De UPS sluit je aan op de eerste voeding en dan kan je nóg langer van de accu gebruik maken, alleen het beeldscherm staat dan uit. Je kan ook als optie kiezen dat je het beeldscherm op een lagere revolutie en 'vernieuwingsnelheid' laat 'springen'. Dan gebruikt hij dacht ik ook minder stroom.

Ik weet alleen niet of dit kan want ik denk dat het moederbord het er niet mee eens is als er opeens allemaal hardware uitvalt, maar het valt te proberen. Ik denk dat, als dit zou kunnen, dat je dan 40 % meer van je UPS gebruik kan maken.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• vogon1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11-2023
Als je wilt weten welke je nodig hebt moet je weten hoeveel vermogen je pc (al dan net met scherm) verstookt. Dat vul je in op

http://www.apcc.com/products/Back-UPS/index.cfm

(wel westeuropa invullen) dan toont hij welke voor jou geschikt is en hoe lang hij het vol houdt.

Ik gok dat een pc ongeveer 75 watt gebruikt (in mijn compu hok staan 4 machines aan die samen 200 watt verstoken, dus die 75 watt is een beetje ruim); een scherm weet ik zo gauw niet wat die vreet, hang nogal van het type af.

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 14:09
Sorry dat ik zo'n oud topic oprakel, maar dit is de makkelijkste manier om deze link in een keer op meerdere comps toegankelijk te maken :)

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

Pagina: 1