Geen deal, geen review, toch?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.815 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 767375

Topicstarter
Recent heb ik een monitor te koop aangeboden op V&A. Hierbij heeft gebruiker @LeronMighty een bod gedaan. Ik heb hier niet op gereageerd, omdat ik al in gesprek was met een andere koper. Daar was meneer het niet mee eens, en heeft een negatieve review achter gelaten.

Naar mijn weten was het toch altijd “Geen deal, geen review.”? Dan zou deze review dus volkomen onterecht zijn, en zou het handig zijn als deze verwijderd wordt.

Alle reacties

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 13:12

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Misschien een tip; maar aan de oudere reviews te zien reageer je vaker niet op berichten van andere. Als je in gesprek bent met een andere koper, laat dan aan de andere op zijn minst weten dat je in onderhandeling bent en dat indien het niks word je het laat weten. Ook als de deal uiteindelijk niet door gaat om wat voor een reden dan ook; laat het ze dan weten.

Dan weten mensen tenminste waar ze aan toe zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kgd92
  • Laatst online: 10:19
We hebben zelfs de mogelijkheid om advertenties op "gereserveerd" te zetten hier ;)

Ben niet bekend met de geen deal, geen review regel, maar ik snap dat het erg irritant kan zijn als er niet gereageerd wordt bij een bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct geen overeenstemming geen review.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LeronMighty
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
@Anoniem: 767375 ik heb dit meneer 2x bericht gestuurd, en beide keren geen antwoord gekregen. Het is gewoon niet netjes. Begin beetje op marktplaats telijken hier.

En ik ben ook niet de enige denk ik en ook niet de laaste

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:42
Anoniem: 767375 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:44:
Recent heb ik een monitor te koop aangeboden op V&A. Hierbij heeft gebruiker @LeronMighty een bod gedaan. Ik heb hier niet op gereageerd, omdat ik al in gesprek was met een andere koper. Daar was meneer het niet mee eens, en heeft een negatieve review achter gelaten.

Naar mijn weten was het toch altijd “Geen deal, geen review.”? Dan zou deze review dus volkomen onterecht zijn, en zou het handig zijn als deze verwijderd wordt.
Begrijp heel goed dat hij een negatieve review achter laat. Is in mijn ogen rond uit asociaal om niet te reageren als mensen bieden of vragen stellen over een door jou geplaatste advertentie.

Al krijg je bijvoorbeeld een absurd bod, geef dan netjes aan dat het voor dat bedrag niet weg gaat.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik ben het ook niet met TS eens. Kleine moeite ook toch? Beetje onaardig zelfs om niet te reageren als iemand iets 'vraagt'. Stel je eens een gewoon gesprek voor, waarbij jij een vraag stelt, en de persoon aan wie je dat vraagt negeert je gewoon. Dat vind je toch ook niet leuk?

Een negatieve review is misschien ook niet aardig, maar wel een gevolg van de eerdere situatie. Ik heb op MP een soort van standaard reacties als ik iets verkoop wat populair blijkt: "Momenteel ben ik al met een ander in gesprek. Mocht dit op niks uitlopen dan contacteer ik u graag". En daarna, als het verkocht is: "Helaas is product al verkocht, succes met uw verdere zoektocht". 10 seconden werk. Gek wellicht, maar ik merk dat mensen dat waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:16
gysman11 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:56:
Ik ben het ook niet met TS eens. Kleine moeite ook toch? Beetje onaardig zelfs om niet te reageren als iemand iets 'vraagt'. Stel je eens een gewoon gesprek voor, waarbij jij een vraag stelt, en de persoon aan wie je dat vraagt negeert je gewoon. Dat vind je toch ook niet leuk?

Een negatieve review is misschien ook niet aardig, maar wel een gevolg van de eerdere situatie. Ik heb op MP een soort van standaard reacties als ik iets verkoop wat populair blijkt: "Momenteel ben ik al met een ander in gesprek. Mocht dit op niks uitlopen dan contacteer ik u graag". En daarna, als het verkocht is: "Helaas is product al verkocht, succes met uw verdere zoektocht". 10 seconden werk. Gek wellicht, maar ik merk dat mensen dat waarderen.
10 seconden werk, echter ga je het toestaan dat er reviews op gegeven mogen worden moet je dus als user op iedere reactie gaan reageren? Dus ook de onzin biedingen van "ik geef 1 euro voor die monitor!"

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 733707

LeronMighty schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:44:
@Anoniem: 767375 ik heb dit meneer 2x bericht gestuurd, en beide keren geen antwoord gekregen. Het is gewoon niet netjes. Begin beetje op marktplaats telijken hier.

En ik ben ook niet de enige denk ik en ook niet de laaste
Dat mag wel zo zijn, maar jij overtreed gewoon de V&A voorwaarden door een review achter te laten, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeronMighty
Anoniem: 733707 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:08:
[...]

Dat mag wel zo zijn, maar jij overtreed gewoon de V&A voorwaarden door een review achter te laten, zo simpel is het.
Kan je even linkje sturen van de regels die ik overtreed

Alvast bedankt
Leron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 733707

LeronMighty schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:14:
[...]

Kan je even linkje sturen van de regels die ik overtreed

Alvast bedankt
Leron
https://tweakers.net/info/faq/va/
Wees dus zeker van je zaak en geef mensen daadwerkelijk de realistische beoordeling die ze verdienen. Geef alleen een score op de onderdelen waar je daadwerkelijk een afgeronde ervaring mee hebt.
Aangezien de verkoper niet op je bod gereageerd heeft, is het geen afgeronde ervaring, dat is het pas als er een transactie is geweest, of een poging daartoe (die dan eenzijdig werd afgebroken, bijvoorbeeld). Je kunt veel threads in dit deel van het forum vinden waar beoordelingen die achtergelaten zijn wegens geen reactie op een bod gewoon verwijderd zijn door de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Daarnaast ook uit de FAQ

De (ver)koper reageert niet. Wat nu?
Daar kunnen we weinig aan doen. Het is aan de (ver)koper om actief te communiceren met de andere partij. Indien men dit niet doet heeft Tweakers geen mogelijkheid om je in contact te brengen met de andere partij. Er is een topic in het V&A Feedback Forum over veilig handelen in V&A. Dit topic kun je hier vinden.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Anoniem: 733707 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:17:
[...]

[...]

Aangezien de verkoper niet op je bod gereageerd heeft, is het geen afgeronde ervaring, dat is het pas als er een transactie is geweest, of een poging daartoe (die dan eenzijdig werd afgebroken, bijvoorbeeld). Je kunt veel threads in dit deel van het forum vinden waar beoordelingen die achtergelaten zijn wegens geen reactie op een bod gewoon verwijderd zijn door de mods.
Het klopt wat je zegt en TS staat ook in zijn recht. Volgens de huidige voorwaarden mag het inderdaad niet.

Wellicht dat we hier eens een andere discussie over moeten voeren. Ik ben namelijk zelf wel van mening dat dit soort reviews wél mogen. Het is hier geen marktplaats.nl waar alleen maar mensen zitten die reageren als het ze uit komt. Tweakers is een website met een vrij hoge imago, en daar horen dit soort praktijken niet bij.

Als je iemand vooraf na aanleiding van reviews kunt waarschuwen dat de kans op reactie zeer laag is dan kan je een koper daar op voorbereiden. Je hebt naar mijn mening gewoon een reputatie hoog te houden hier op Tweakers. Maak je er een potje van dan hoor je daar ook de consequenties van te ondergaan.

Persoonlijk; ik verkoop eerder mijn artikel aan iemand op Tweakers dan op marktplaats of Facebook. Waarom? Omdat hier een stuk professioneler gereageerd wordt naar elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeronMighty
[...]

[...]

Geen deal geen review. Kan ik zo niet uit de regels halen.

Mijn mening heb ik gedeeld over dit meneer en daar bij laat ik het ook aan de mod. Ik vind persoonlijk dit soort gedrag niet netjes en boven dien ik heb niet eens een absurd bod gedaan ik vroeg aan de meneer of de scherm te testsen was voor dode pixel waarop meneer geen reactie meer gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 15:06
Denk ook dat de regels toch wel enige vorm van twijfel overlaten?

Een 'afgeronde ervaring' is het natuurlijk al direct als je op je vragen geen antwoord krijgt. Er is ook wel eens een beoordeling van mij weggehaald om deze reden, ga me er ook niet druk om maken, maar het is en blijft vervelend als je een normale vraag stelt en gewoon 0,0 reactie krijgt.

We hebben hier collectief een hekel aan Marktplaats praktijken, dus ik snap in deze een negatieve beoordeling wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:22

Haan

dotnetter

Beetje gechargeerd, maar stel dat je 100 reacties/vragen op een advertentie krijgt, dan moet je ze allemaal gaan beantwoorden of anders heb je risico 100 negatieve reviews?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:36

MsG

Forumzwerver

Qweridee schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:32:
Denk ook dat de regels toch wel enige vorm van twijfel overlaten?

Een 'afgeronde ervaring' is het natuurlijk al direct als je op je vragen geen antwoord krijgt. Er is ook wel eens een beoordeling van mij weggehaald om deze reden, ga me er ook niet druk om maken, maar het is en blijft vervelend als je een normale vraag stelt en gewoon 0,0 reactie krijgt.

We hebben hier collectief een hekel aan Marktplaats praktijken, dus ik snap in deze een negatieve beoordeling wel
Ik heb net zo goed een hekel aan alle triljoen "ik biet 5 euro" reacties (op dingen met een veel hogere waarde/vraagprijs) die hier net zo tierig welen, wat dat betreft is V&A al jaren een Marktplaats-in-wording. Ik reageer alleen op serieuze berichten die aansluiten bij mijn prijsgebied. Gelukkig zijn de voorwaarden die Tweakers stelt voor een review leidend, en niet die van @Luchtbakker .

[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 31-01-2020 12:37 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:27
offtopic:
En wat is niet reageren? Binnen 1 uur niet reageren? Binnen 1 dag niet reageren? Binnen 1 week niet reageren? Voor sommige is binnen enkele minuten niet reageren al lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 15:06
Daar hebben jullie ook weer een punt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

[...]

Er staat dat je alleen mag beoordelen wat is afgerond, er staat niet dat de volledige koop moet zijn afgerond. Jii communiceert blijkbaar niet (getuige meerdere users die dit in reviews aankaarten). Derhalve is de communicatie "afgehandeld" en mag daar een reviewcijfer voor gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Haan schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:35:
Beetje gechargeerd, maar stel dat je 100 reacties/vragen op een advertentie krijgt, dan moet je ze allemaal gaan beantwoorden of anders heb je risico 100 negatieve reviews?
Dan heb je wat te doen :P Ik doe een moord voor zoveel reacties op mijn advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ReVision. schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:27:
Daarnaast ook uit de FAQ

De (ver)koper reageert niet. Wat nu?

[...]
De V&A staat natuurlijk alweer een tijdje 'onder druk', oplichting, ondernemertjes, etc, ik blijf dit gewoon een rare regel vinden, zie het als 'selectief review systeem'. Als iemand toevallig een verkoop doet met wat communicatie, maar daarbij werkelijk nergens en op niemand reageert, krijgt hij toch een 5 sterren, onlogisch zeg ik dan.

Ik waarschuw mijn mede-(ver)kopers liever voor bepaalde mensen die laatste moment afketsen (verkocht aan ander, hoef hem toch niet etc), of simpel niet meer reageren/flut biedingen komen.

daarbij
op de onderdelen waar je daadwerkelijk een afgeronde ervaring mee hebt.
Ook 'afkappertjes' vallen imho onder 'afgerond'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:03
Je kan op Tweakers je mening geven over
- Voldoet aan beschrijving
- Communicatie
- Aflevering

Ik vind het eerlijk om een slechte review te plaatsen als de communicatie slecht is. Dus communicatie 1 ster. Op de andere twee punten zou ik 'geen mening' geplaatst hebben.

In mijn ogen is het ook in lijn met de Tweakers V&A FAQ op die manier.

[ Voor 3% gewijzigd door marcop23 op 31-01-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Puc van S. schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:00:
[...]

10 seconden werk, echter ga je het toestaan dat er reviews op gegeven mogen worden moet je dus als user op iedere reactie gaan reageren? Dus ook de onzin biedingen van "ik geef 1 euro voor die monitor!"
"Sorry, mijn minimale verkoopbedrag is 130 euro".

Inderdaad. Zo doe ik dat. Nog steeds een bijzonder kleine moeite. En 100 reacties heb ik nog nooit op een advertentie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

marcop23 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:45:
Je kan op Tweakers je mening geven over
- Voldoet aan beschrijving
- Communicatie
- Aflevering

Ik vind het eerlijk om een slechte review te plaatsen als de communicatie slecht is. Dus communicatie 1 ster. Op de andere twee punten zou ik 'geen mening' geplaatst hebben.

In mijn ogen is het ook in lijn met de Tweakers V&A FAQ op die manier.
Dat lijkt mij inderdaad de beste manier en in lijn met de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puc van S. schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:00:
[...]

Dan stuur je 3 letters terug: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:52:
[...]

Dan stuur je 3 letters terug: Nee
Om dan alsnog een review te krijgen voor onbeleefde communicatie :+ Of omdat ze het er niet mee eens zijn dat je het niet aan diegene verkoopt... Je bent als (ver)koper niet verplicht te reageren, als je service wilt moet je naar een winkel gaan wiens core-business verkopen is ipv een particulier die op zijn zaterdag een advertentie online slingert...

'Ik reageer ergens op en mijn tijd is kostbaar dus ik eis een reactie!!!'

[ Voor 7% gewijzigd door RGAT op 31-01-2020 12:58 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-08 11:20
Als iemand de moeite neemt om iets te verkopen en een advertentie te plaatsen vind ik dat die gene dan ook iedereen te woord moet staan die erop reageert. Jij maakt de advertentie, dan gaan mensen reageren.

Al is het een bericht als: "Bedankt voor je je reactie, maar ik ben al in gesprek met een andere koper.
Mocht deze afhaken laat ik dat weten."

Kleine moeite en wel zo netjes, niet reageren is geen optie in mijn optiek.
Als je die moeite niet wil nemen krijg je een reactie in de vorm van een beoordeling. Heel logisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:06
"Geen interesse" stuur ik altijd terug, gratis tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
flyyy schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:03:
Als iemand de moeite neemt om iets te verkopen en een advertentie te plaatsen vind ik dat die gene dan ook iedereen te woord moet staan die erop reageert. Jij maakt de advertentie, dan gaan mensen reageren.

Al is het een bericht als: "Bedankt voor je je reactie, maar ik ben al in gesprek met een andere koper.
Mocht deze afhaken laat ik dat weten."

Kleine moeite en wel zo netjes, niet reageren is geen optie in mijn optiek.
Als je die moeite niet wil nemen krijg je een reactie in de vorm van een beoordeling. Heel logisch
€10

en als ik alleen zo reageer? moet je dan een nette reactie teruggeven op zo'n onzinnige bod dat 40% onder je vraagprijs ligt? dat dacht ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 31-01-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RGAT schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Om dan alsnog een review te krijgen voor onbeleefde communicatie :+
Dan open je topic hier wegens onterechte beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
Hamazaki schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:28:
[...]

€10

en als ik alleen zo reageer? moet je dan een nette reactie teruggeven op zo'n onzinnige bod dat 40% onder je vraagprijs ligt? dat dacht ik niet.
Dan zeg je dat het bod te laag is.
Ik begrijp niet zo goed wat daar nou zo moeilijk aan is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
flyyy schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:39:
[...]

Dan zeg je dat het bod te laag is.
Ik begrijp niet zo goed wat daar nou zo moeilijk aan is..?
iets met wederzijds respect misschien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flyyy
Hamazaki schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:39:
[...]

iets met wederzijds respect misschien?
Het verbeteren van de wereld begint bij jezelf.
Trek t je niet persoonlijk aan en reageer gewoon, zet t anders op Marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
flyyy schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:48:
[...]

Het verbeteren van de wereld begint bij jezelf.
ja, dat bedoel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
En daarom kan je ook alleen het gene aanpassen waar je invloed op hebt,
je eigen reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
flyyy schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:53:
[...]

En daarom kan je ook alleen het gene aanpassen waar je invloed op hebt,
je eigen reactie. :)
als er geen reactie is, hoeft dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeronMighty
Even een update. Ik krijg van meneer dannoo het volgende bericht,

"Aangezien je door je review de V&A TOS overtreedt, bied ik je de kans om een topic aan te maken om deze review te laten verwijderen. Anders ga ik zelf het moderation team inschakelen voor wellicht andere sancties. Alvast bedankt ;)."

Beetje kansloos dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Van iemand die klaagt over gebrekkige communicatie is je reactie net zo kansloos. :z

Letterlijk de eerste regels van V&A FAQ:
Hoe beoordeel ik een gebruiker met wie ik zaken heb gedaan?
Bij het schrijven van een goede beoordeling in de V&A feedback van een gebruiker spelen de volgende woorden een belangrijke rol: onderbouwd, realistisch, netjes en on-topic.
Hebben jullie zaken gedaan? Nee, er is tenslotte geen deal. Case closed, review verwijderen en klaar. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pfff iemand die denk het netjes is door een ander persoon te negeren omdat hij met een ander in gesprek is. En daar vervolgens huilie over doen als iemand daar (middels een review) wat van zegt.
Horde tweakers die direct van mening zijn dat het een kansloos "5 euro" berichtje is en vervolgens een verkoper die naast een topic openen ook nog eens op de man gaat spelen.

Ja, ik zou graag van tevoren in reviews lezen dat iemand te kansloos is om te reageren. Alle tijd die de TS nu kwijt is aan zijn klaagzangtopic en extra PBtjes had hij beter in een nette afwijzing kunnen stoppen de eerste keer.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De regel is al jaren hetzelfde: een beoordeling mag pas gegeven worden als de transactie afgerond is. In dit geval werd er alleen wat gemaild, dus geen transactie = geen beoordeling. De beoordeling is bij deze dan ook verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.