• Elvisdehamster
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-01 17:37
Ik zoek een?
Tablet.

Hoeveel wil je uitgeven.
200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix, magazine's lezen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung galaxy tab a 10.1 2019 of samsung galaxy tab a 10.5 2018

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag is of er hier tweakers ervaring hebben met beide modellen. Ik heb een aanbieding gekregen voor de galaxy tab a 2019, de 2gb ram versie met bookcover voor 157 euro. Ik heb een ipad 2018 die ik voor alles gebruik momenteel, enkel video's kijken vind ik minder door het 4:3 scherm. Bedoeling is dat ik netflix ook op verplaatsing kijk waar ik geen wifi heb. Dan vind ik het een pluspunt dat ik mijn ipad niet hoef mee te nemen.
Enkel de 2gb ram vind ik zwaar ondermaats. In de winkel heb ik beide modellen getest en het kwam me niet als traag over. In de winkel is het natuurlijk moeilijk oordelen, daar kan ik geen netflix draaien. Ondersteuning loopt bijna af voor het 2018 model, wat ik een betere keuze vind. Moeilijk dus. Ik hoor graag jullie mening, op youtube heb ik alles al bekeken en daar zijn er mensen die beweren dat het 2019 model zelfs niet fatsoenlijk netflix speelt.

[ Voor 10% gewijzigd door Elvisdehamster op 31-01-2020 09:38 ]

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:05
Ik weet niet welke bronnen dat beweren, maar je kunt beter gewoon videos kijken op Youtube, waar ze daadwerkelijk Netflix gaan kijken toch? :P

YouTube: Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2019) Review - The Best Sub $250 Budget T...

Zo te zien draait het prima. Gamen werkt ook zelfs en dat wist ik niet. ( Ik had nog geen reviews gekeken. )
Het werkt beter dan ik zelf verwacht had!

Ik heb deze tablet toevallig voor een verjaardag gekocht, maar ik heb hem nog niet kado gedaan en hij zit nog in de verpakking dus ik kan het helaas niet voor je testen. :P

[ Voor 11% gewijzigd door dehardstyler op 31-01-2020 09:49 ]

• Elvisdehamster
Daar zit het probleem net, sommige videos draait netflix probleemloos. Andere videos crasht de app, erg tegenstrijdig. Ik heb alle videos gezien op netflix over deze tablets, de 1 zegt zus de ander zo.

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Ik heb tijdens de Mediamarkt BTW weg ermee dagen de tab a 10.1 2019 gekocht. Ik heb gekozen voor de 64GB/3GB versie. Op tweakers stond toen ook een V&A advertentie voor de tab a 10.5 2018 van 64GB, maar met het oog op ondersteuning waar je tegenwoordig op moet letten, toch gekozen voor het nieuwere model. De vorige tablet die ik had was een Lenovo Tab 2 A7-10 uit 2015, dus ik ben er wel op vooruit gegaan.

Ik heb er nog geen Netflix opgekeken, wel Disney+ downloads bekeken onderweg. Ik had me ook ingelezen voordat ik over ging op koop, maar heb niet gelezen dat Netflix er niet goed op zou werken. Wel dat de batterij minder groot was dan de versie uit 2018, maar dat maakte me niet zoveel uit. Ik ga volgende maand naar een plek waar je moet betalen voor snel wifi, dus als ik Netflix ga kijken dan zijn het downloads.

• Elvisdehamster
Droefsnoet schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:12:
Ik heb tijdens de Mediamarkt BTW weg ermee dagen de tab a 10.1 2019 gekocht. Ik heb gekozen voor de 64GB/3GB versie. Op tweakers stond toen ook een V&A advertentie voor de tab a 10.5 2018 van 64GB, maar met het oog op ondersteuning waar je tegenwoordig op moet letten, toch gekozen voor het nieuwere model. De vorige tablet die ik had was een Lenovo Tab 2 A7-10 uit 2015, dus ik ben er wel op vooruit gegaan.

Ik heb er nog geen Netflix opgekeken, wel Disney+ downloads bekeken onderweg. Ik had me ook ingelezen voordat ik over ging op koop, maar heb niet gelezen dat Netflix er niet goed op zou werken. Wel dat de batterij minder groot was dan de versie uit 2018, maar dat maakte me niet zoveel uit. Ik ga volgende maand naar een plek waar je moet betalen voor snel wifi, dus als ik Netflix ga kijken dan zijn het downloads.
De videos waar netflix crasht was wel met de 2gb versie, de 3gb ram heb ik geen probleem over gelezen.

• dehardstyler
Elvisdehamster schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:07:
Daar zit het probleem net, sommige videos draait netflix probleemloos. Andere videos crasht de app, erg tegenstrijdig. Ik heb alle videos gezien op netflix over deze tablets, de 1 zegt zus de ander zo.
Ik deel mijn bron ook, mag ik voorstellen dat jij dat ook doet, dat discussieert wat makkelijker toch? ;)

• Elvisdehamster

• Elvisdehamster
2019 model is besteld, bedankt voor de reply's. Ik laat hier nog een bericht achter om te laten weten als de tablet wel voldoet.

• dehardstyler
Nou als je naar het aantal likes op de video kijkt, dan zou ik deze beste man niet al te serieus nemen. Hij zegt bijvoorbeeld dat OTG uit staat, terwijl dat gewoon onzin is. In de video die ik stuurde, zie je gewoon dat OTG prima werkt...

• Elvisdehamster
dehardstyler schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:50:
[...]

Nou als je naar het aantal likes op de video kijkt, dan zou ik deze beste man niet al te serieus nemen. Hij zegt bijvoorbeeld dat OTG uit staat, terwijl dat gewoon onzin is. In de video die ik stuurde, zie je gewoon dat OTG prima werkt...
Hij heeft nog een tweede filmpje gemaakt waarin hij otg aan de praat heeft gekregen, daar komt hij dus op terug. Hoe dan ook de beelden in zijn video tonen dat de tablet vastloopt. Waar het aan ligt zullen we niet met zekerheid kunnen zeggen.
Morgen zal ik de tablet hebben en dan zal ik met zekerheid kunnen zeggen in hoeverre hij gelijk had ;) .

• dehardstyler
Elvisdehamster schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:55:
[...]

Hij heeft nog een tweede filmpje gemaakt waarin hij otg aan de praat heeft gekregen, daar komt hij dus op terug. Hoe dan ook de beelden in zijn video tonen dat de tablet vastloopt. Waar het aan ligt zullen we niet met zekerheid kunnen zeggen.
Morgen zal ik de tablet hebben en dan zal ik met zekerheid kunnen zeggen in hoeverre hij gelijk had ;) .
Laat het vooral weten hoe het gaat vandaag, want ik ben ook erg benieuwd naar de tablet. :)

• Elvisdehamster
dehardstyler schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:00:
[...]

Laat het vooral weten hoe het gaat vandaag, want ik ben ook erg benieuwd naar de tablet. :)
Eerste indruk, het is een mooi ontwerp. Ik heb de zilveren uitvoering en die mag gerust naast de ipad liggen, die is ook zilver. Het betreft hier de 2gb versie.

Kwaliteit scherm is goed zolang je de prijs in het achterhoofd houd. Het is de a lijn, vergelijken met de s tablets is zinloos.
Zo goed als mijn ipad 2018 zou ik zelfs zeggen, ook al zien de app logo's er niet echt scherp uit.
Ik vind de videoweergave er wel erg scherp eruit zien.

Geluid, beter dan de ipad. Ook al komt het maar aan 1 zijde uit de tablet stoort dit niet vind ik. Het volume kan ook harder.

De grootte van het toestel schrok ik wat van na de 4:3 verhouding van de pad gewoon te zijn. Minder hoog en langgerekter, ideaal om video te kijken dus. De aanraakgevoeligheid scheelt nogal met de ipad, niet slechter maar anders.

Netflix speelt vlekkeloos af, op sd wel, ik heb een sd abonnement dus kan niet hoger testen.
Amazon prime zag ik wat blokjes tijdens het begin van he streamen, dit was op hoge kwaliteit.
Al bij al voldoet het ruimschoots voor wat ik wil doen, youtube speelt ook zonder problemen.

Browsen... hier voel je wel dat je met een toestel van 165 euro bezig bent. Nieuwssites laden gemiddeld tot traag, vergeleken met de ipad is dit ondermaats anno 2020. De ipad is zoveel vloeiender om te multitasken.
Tijdens magazines lezen voel je ook dat alles net iets trager laad.

Het snoer van de lader is ook erg kort vond ik, niet erg maar het viel me op.

Dit toestel is puur voor mediaconsumptie. Samsung heeft dit misschien zo slecht niet bekeken, de 2018 versie was duurder. Ipad prijs bijna.
Ikzelf heb ook een ipad gekocht toen vanwege de snelheid van de ipad.
De android tabletmarkt is dood, samsung heeft hier verloren van apple.
Dan is het nog niet zo dom om je te richten op puur mediaconsumptie. Alle toeters en bellen zijn van dit apparaat om de prijs zo laag en de winst zo hoog mogelijk te houden denk ik.
Wie video wil kijken enz. zit goed bij dit toestel, om te multitasken zoek je beter naar een alternatief.

Dit zijn mijn eerste bevindingen, als ik nog nuttige dingen tegenkom om toe te voegen volgt dat nog.

• dehardstyler
Bedankt voor je zeer uitgebreide reactie, dat stel ik op prijs! :)

Het is een kadotje voor mijn oma die 80 wordt, dus als het geluid lekker hard kan en het werkt gewoon allemaal dan is het al helemaal prima.
Pagina: 1