Beste budget fans

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibautDT
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-10-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik ben opzoek naar 2 fans voor mijn setup

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
niet meer dan 50 maar liefst rond de 30 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
maakt niet uit

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Momenteel heb ik dit als setup met de fans die er in staan maar die fans zijn wit, terwijl de rest van de componenten zwart zijn en het gaat redelijk lelijk zijn zo.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 305,05€ 305,05
1MoederbordenASRock X470 Taichi€ 199,90€ 199,90
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G€ 555,90€ 555,90
1Interne harde schijvenSeagate FireCuda (3,5"), 2TB€ 103,-€ 103,-
1BehuizingenNZXT H510 Zwart€ 74,90€ 74,90
1MonitorenMSI Optix MAG272QP Zwart€ 379,-€ 379,-
1CasemoddingCooler Master Sleeved Extension Cable Kit Zwart€ 25,35€ 25,35
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML240L RGB€ 59,-€ 59,-
1VentilatorenCorsair ML140 (2-pack), 140mm€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 87,99€ 87,99
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 95,95€ 95,95
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 114,90€ 114,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.030,84

Wat ik dus graag zou horen van jullie is gelijkaardige alternatieven voor de fans die ik er momenteel in heb staan. (een algemene mening over de setup is ook geapprecieerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-05 19:17
Waarvoor heb je die fans nodig. Intake fans hebben eigenlijk geen effect in die behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:30
dennisdennis12 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:28:
Waarvoor heb je die fans nodig. Intake fans hebben eigenlijk geen effect in die behuizing.
Verklaar u nader? Met een snelle zoekopdracht kom ik op Reddit waarbij verschillende mensen 2 intake fans en 2 exhaust fans gebruiken. Theoretisch wil je toch altijd lucht binnen trekken door luchtfilters zodat er niet te veel stof in je case komt?

@ThibautDT Heb je zelf iets opgezocht? Moeten ze stil zijn? RGB verlichting niet neem ik aan? PWM of standaard 3 pins? Als zwart je enige vereiste is, dan heb je nogal wat keuze in de pricewatch :p

Met het maximale geluid al gelimiteerd kom ik op dit lijstje:
categorie: Ventilatoren
Deze krijgt 5 sterren in de user reviews dus daar zou ik eens mee beginnen om een uitgebreide review van te lezen:
pricewatch: be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:35
Precies wat Dennis zegt, je hebt op zich geen fans nodig.
Verder zou ik ook eventjes kijken naar je HDD en SSD.
Je hebt een erg dure (evo plus) SSD gepakt, deze kan een stuk goedkoper.
Als je twee keer een pricewatch: Crucial P1 1TB erin stopt, dan heb je 2 TB SSD voor 10 euro meer. Kan het overwegen waard zijn. (Heb je 2 TB nodig, of is 1 genoeg?)
Verder stop je 16 GB in een PC van 1600 + euro. Dat is een beetje zonde :(.
Gooi er dan 1x 16 in , zodat je later kan upgraden of meteen een pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB kost 60 euro meer, maar je pc wordt ineens extreem future proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Heb je ook al gekeken naar de airflow van deze behuizing. In deze behuizing zorgen intake fans niet voor lagere temperaturen.

Daarnaast wordt die ruimte al geblokkeerd door de radiator van de waterkoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:31
Hij heeft witte fans die die wil vervangen.
@ThibautDT Ik vermoed dat die exhaust zijn? gezien je ook nog 2 corsair rgb fans (en watercooling, met nog een setje fans?) hebt?
Wil je die dan eigelijk niet ook vervangen? :P
Daarnaast heeft Malantur gelijk betreft stof (positive air pressure). en stelt goeie vragen kwa eisen / wensen.
Dus nodig, nee. maar t oog (en misschien in dit geval oor?) wil ook wat, en n uitneembaar stof filtertje maak je over t algemeen sneller schoon dan de rest van je system.

Wil je een goedkopere optie dan heb je bijv Scythe Slip Stream, al zal r vast n reden zijn dat ze de helft vd silent wings kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibautDT
JWL92 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:26:
Hij heeft witte fans die die wil vervangen.
@ThibautDT Ik vermoed dat die exhaust zijn? gezien je ook nog 2 corsair rgb fans (en watercooling, met nog een setje fans?) hebt?
Wil je die dan eigelijk niet ook vervangen? :P
Daarnaast heeft Malantur gelijk betreft stof (positive air pressure). en stelt goeie vragen kwa eisen / wensen.
Dus nodig, nee. maar t oog (en misschien in dit geval oor?) wil ook wat, en n uitneembaar stof filtertje maak je over t algemeen sneller schoon dan de rest van je system.

Wil je een goedkopere optie dan heb je bijv Scythe Slip Stream, al zal r vast n reden zijn dat ze de helft vd silent wings kosten..
de 2 fans zijn bedoeld, als exhaust fans voor vanachter en vanboven in de case.

en zouden deze goed genoeg zijn?
pricewatch: Cooler Master MasterFan MF140R ARGB, 140mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibautDT
99ruud99 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:58:
Precies wat Dennis zegt, je hebt op zich geen fans nodig.
Verder zou ik ook eventjes kijken naar je HDD en SSD.
Je hebt een erg dure (evo plus) SSD gepakt, deze kan een stuk goedkoper.
Als je twee keer een pricewatch: Crucial P1 1TB erin stopt, dan heb je 2 TB SSD voor 10 euro meer. Kan het overwegen waard zijn. (Heb je 2 TB nodig, of is 1 genoeg?)
Verder stop je 16 GB in een PC van 1600 + euro. Dat is een beetje zonde :(.
Gooi er dan 1x 16 in , zodat je later kan upgraden of meteen een pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB kost 60 euro meer, maar je pc wordt ineens extreem future proof.
als je een 2TB nvme m.2 ssd kan vinden voor de prijs van de 970 evo en firecuda zou ik het wel willen/kunnen doen. andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibautDT
Malantur schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:58:
[...]

Verklaar u nader? Met een snelle zoekopdracht kom ik op Reddit waarbij verschillende mensen 2 intake fans en 2 exhaust fans gebruiken. Theoretisch wil je toch altijd lucht binnen trekken door luchtfilters zodat er niet te veel stof in je case komt?

@ThibautDT Heb je zelf iets opgezocht? Moeten ze stil zijn? RGB verlichting niet neem ik aan? PWM of standaard 3 pins? Als zwart je enige vereiste is, dan heb je nogal wat keuze in de pricewatch :p

Met het maximale geluid al gelimiteerd kom ik op dit lijstje:
categorie: Ventilatoren
Deze krijgt 5 sterren in de user reviews dus daar zou ik eens mee beginnen om een uitgebreide review van te lezen:
pricewatch: be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm
of de fans nu stil zijn of niet maakt mij niet uit, wil gewoon fans die voor genoeg luchtstroom zorgen.
voor een goedkope prijs aangezien ik toch al AIO heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:35
Als het in 1 schijf moet zitten:
pricewatch: Intel 660p 2TB is de goedkoopste die ik zo snel kan vinden, wel QLC.
pricewatch: PNY XLR8 CS3030 2TB als je TLC wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Voor deze toepassing zou ik vooral letten op veel airflow i.p.v. static pressure (dat is namelijk vooral relevant bij de radiators).

Daarvan is dit een mooie test: https://nl.hardware.info/...dellen-getest#krachtigste

https://nl.hardware.info/...e-beste-koelende-casefans

[ Voor 20% gewijzigd door dennisdennis12 op 31-01-2020 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Qua fans ging ik zelf altijd voor Arctic Cooling of Gelid, prima fans voor niet teveel geld.

Er zijn zeker wel betere, maar voor mij is dit goed genoeg.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
ThibautDT schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:56:
[...]

de 2 fans zijn bedoeld, als exhaust fans voor vanachter en vanboven in de case.

en zouden deze goed genoeg zijn?
pricewatch: Cooler Master MasterFan MF140R ARGB, 140mm
even snel de reviews hier op tweakers bekeken, kan zo snel geen review vinden van de techtubers die ik kijk. "goed genoeg" hangt van je eisen af,

1. Erg luid
Korte kabel
Software niet aanwezig / slecht te vinden

2. Waar ik ook tegenaan liep is dat mijn moederbord slechts 1 RGB header heeft. Er worden geen splitter kabeltjes voor RGB of FAN headers meegeleverd.

Nou zou rpm wel aan te passen moeten zijn in bios / software van je moederboard, maar software is tog wel n dingetje en de synchronisatie met je andere fans. Of je moet van kermis houden :+
Zonder gekheid, als je al ervaring heb met de software, of besturing? gezien je watercooling, zal je zolang je t aan kunt sluiten wel goed zitten. Kan zijn dat je hier weer een hub / rgb header / splitter oid voor nodig gaat hebben. Al vermoed ik dat je zo iets al bij je watercooling hebt, alleen weet ik niet of dat voldoet.

@RobinHood zijn die niet juist wit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

@JWL92 Ah, dat stukje gemist.

Arctic heeft inmiddels ook puur zwarte fans trouwens, maar het is best een poosje geleden dat ik die gebruikt heeft. Mijn build heeft al jaren een Gelid erin hangen, en natuurlijk de stock fans van Fractal Design.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibautDT
JWL92 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:47:
[...]

even snel de reviews hier op tweakers bekeken, kan zo snel geen review vinden van de techtubers die ik kijk. "goed genoeg" hangt van je eisen af,

1. Erg luid
Korte kabel
Software niet aanwezig / slecht te vinden

2. Waar ik ook tegenaan liep is dat mijn moederbord slechts 1 RGB header heeft. Er worden geen splitter kabeltjes voor RGB of FAN headers meegeleverd.

Nou zou rpm wel aan te passen moeten zijn in bios / software van je moederboard, maar software is tog wel n dingetje en de synchronisatie met je andere fans. Of je moet van kermis houden :+
Zonder gekheid, als je al ervaring heb met de software, of besturing? gezien je watercooling, zal je zolang je t aan kunt sluiten wel goed zitten. Kan zijn dat je hier weer een hub / rgb header / splitter oid voor nodig gaat hebben. Al vermoed ik dat je zo iets al bij je watercooling hebt, alleen weet ik niet of dat voldoet.

@RobinHood zijn die niet juist wit? :P
ideaal zou zijn, fans van cooler master aangezien mijn AIO al van Cooler master is en dan kan dat in dezelfde software. zijn degene die ik eerder al gezegd heb in een reactie goed genoeg voor een goede airflow in mijn desktop?
Met "goede" airflow bedoel ik, een goed genoege airflow dat al mijn componenten niet te warm worden en er geen problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibautDT
ThibautDT schreef op zondag 2 februari 2020 @ 02:56:
[...]

ideaal zou zijn, fans van cooler master aangezien mijn AIO al van Cooler master is en dan kan dat in dezelfde software. zijn degene die ik eerder al gezegd heb in een reactie goed genoeg voor een goede airflow in mijn desktop?
Met "goede" airflow bedoel ik, een goed genoege airflow dat al mijn componenten niet te warm worden en er geen problemen zijn.
deze pricewatch: Cooler Master MasterFan MF140R ARGB, 140mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
Volgens specs verplaatsen ze wel meer lucht dan je standaard casefans, maar dan ist natuurlijk maar de vraag of de metingen op vergelijkbare methode zijn gedaan... Zoals ik al aangaf, kan ik geen referentie matriaal vinden op de kanalen waar ik kijk.

Maar mocht geluid geen punt zijn, zouk zeggen doen.

echter, als k specs van je kast r bij pak:
Fan Support Front: 2 x 120/ 2 x 140mm
Top: 1x 120mm/ 1x 140mm (1 Aer F120 Case Version included)
Rear: 1x 120mm (1 Aer F120 Case Version included)

Je kan dus alleen in de top / front 140 kwijt. achterkant een 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:36
Ik snap ook niet zo goed wat je met meer fans moet, je hebt er al 4, dat is méér dan genoeg voor deze setup.

Gewoon bouwen zo, vind je het te warm of te luid kun je altijd nog verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Beek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 10:02
mitsumark schreef op zondag 2 februari 2020 @ 14:31:
Ik snap ook niet zo goed wat je met meer fans moet, je hebt er al 4, dat is méér dan genoeg voor deze setup.

Gewoon bouwen zo, vind je het te warm of te luid kun je altijd nog verder kijken.
TS heeft witte fans in de case, de rest van zijn componenten zijn zwart.
Hij vindt dit lelijk en wil dus zwarte fans, wat ik begrijp.
Dit is al meerdere keren aangegeven, ook door andere Tweakers.
ThibautDT schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 01:12:
Momenteel heb ik dit als setup met de fans die er in staan maar die fans zijn wit, terwijl de rest van de componenten zwart zijn en het gaat redelijk lelijk zijn zo.

Wat ik dus graag zou horen van jullie is gelijkaardige alternatieven voor de fans die ik er momenteel in heb staan. (een algemene mening over de setup is ook geapprecieerd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Tijs Beek schreef op zondag 2 februari 2020 @ 14:48:
[...]
TS heeft witte fans in de case, de rest van zijn componenten zijn zwart.

Hij vindt dit lelijk en wil dus zwarte fans, wat ik begrijp.
Dit is al meerdere keren aangegeven, ook door andere Tweakers.
[...]
De TS heeft nog helemaal niks gekocht, alleen een lijstje.
ThibautDT schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 01:12:

Gaat = toekomst
Staan = in de lijst
Verder zijn meningen over de setup ook welkom = nog niks gekocht.
Maar misschien lees ik het verkeerd.

Het was inderdaad al aangegeven (vandaar ook het woordje "ook" in mijn eerste zin), maar het blijft nog steeds gaan over welke fan er gekocht moeten worden.

Ik wilde dus alleen herhalen dat we eerst de vraag moeten beantwoorden óf er fans gekocht moeten worden.
(zelfs als ie de witte al had zou ik die er gewoon uit halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Volgens mij zitten er standaard zwarte fans in de h510, dus dan zou ik nog helemaal geen fans bestellen.

Ik begrijp het als TS die al een h510 gekocht heeft, waar blijkbaar witte fans in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibautDT
Ja er zitten al betere fans in maar zou graag ze vervangen door betere fans

1 140mm
En 1 120mm
Graag met rgb maar zeker en vast zwart.

De fans die er nu in zitten zijn ook zwart.
Maar vraag me af of die wel goed genoeg zijn.

Wat er ook meespeelt is dat ik vanvoor rgb fans heb bij de AIO en daarom zou ik dan ook graag rgb fans hebben vanachter. Ziet er anders maar lelijk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibautDT
ThibautDT schreef op maandag 3 februari 2020 @ 18:11:
Ja er zitten al betere fans in maar zou graag ze vervangen door betere fans

1 140mm
En 1 120mm
Graag met rgb maar zeker en vast zwart.

De fans die er nu in zitten zijn ook zwart.
Maar vraag me af of die wel goed genoeg zijn.

Wat er ook meespeelt is dat ik vanvoor rgb fans heb bij de AIO en daarom zou ik dan ook graag rgb fans hebben vanachter. Ziet er anders maar lelijk uit
2 120mm fans zou ook nog goed zijn als dat goedkoper uitkomt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Om het bij Cooler Master te houden?
pricewatch: Cooler Master MasterFan Pro120 Air Flow 3 in 1 RGB

Of iets goedkoper.
https://tweakers.net/pric...8;1122339;1508658;785869/ (verschillen moet je even goed bekijken)
140mm pricewatch: Cooler Master MasterFan MF140R ARGB, 140mm

Bedenk je ook dat fans op 2000rpm simpelweg lawaai maken, dus je moet ze reguleren of fans zoeken die op 600-1200rpm draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibautDT
mitsumark schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:03:
Om het bij Cooler Master te houden?
pricewatch: Cooler Master MasterFan Pro120 Air Flow 3 in 1 RGB

Of iets goedkoper.
https://tweakers.net/pric...8;1122339;1508658;785869/ (verschillen moet je even goed bekijken)
140mm pricewatch: Cooler Master MasterFan MF140R ARGB, 140mm

Bedenk je ook dat fans op 2000rpm simpelweg lawaai maken, dus je moet ze reguleren of fans zoeken die op 600-1200rpm draaien.
Bedankt om me zo goed te helpen in plaats van te discussieren zoals de meesten hier.

echt bedankt! :)
Pagina: 1