Website beveiligen met Wordfence en 2FA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oadm
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-01 17:41
Mijn vraag

Ik heb een vraag over de 2FA van Wordfence (WF). Ik had laatst een probleem met mijn Wordpres website en dat kwam dacht ik door de 2FA van Wordfence. Als ik de 2FA inschakel scan ik een barcode met mijn smartphone die ik bij de plugin van WF zie. Op mijn smartphone zie ik dan een Code en die vul ik in het het daarvoor bestemde vakje en mijn site is beschermd. Na 2 dagen bleek mijn site ineens niet meer toegankelijk en stond op zwart. Ik moest een backup terug zetten, en die backups maak ik gelukkig regelmatig dus dat is het probleem niet. Vervolgens moest ik met een code, die ik download als ik de 2FA activeer, ingeven met het inloggen.

Uiteindelijk was mijn site weer bereikbaar maar ik begrijp niet zo goed hoe dit kan en of ik iets fout doe. Is het normaal dat ik iedere 2 dagen ofzo een nieuwe code moet ingeven ? en is dat de reden dat ik niet meer bij mijn site kan ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wordpress en de plugin Wordfence

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik weet denk ik hoe de 2FA bij Wordfence werkt alhoewel ik daar niet helemaal zeker van ben. Doe ik iets fout ?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

oadm schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:33:
Na 2 dagen bleek mijn site ineens niet meer toegankelijk en stond op zwart.
Dat gebeurt niet zomaar. Ik neem aan dat je een melding zag, of dat je een bericht van je webhosting gekregen hebt?

Normaal moet je niet welke twee dagen een nieuwe code ingeven (in het algemeen dan, ik gebruik geen WP en WordFence meer), maar als je een oude backup terug zet, dan heb je kans dat de beveiligingsgegevens nog misten en dat je opnieuw je FA2 toegang moest aanmaken.

[ Voor 30% gewijzigd door AW_Bos op 30-01-2020 23:36 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oadm
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-01 17:41
Ik had eerder een zogenaamde site doctor ingeschakeld voor het verwijderen van Malware. Nadat alles weer in orde was en mijn site weer netjes online kwam heb ik besloten de 2FA beveiliging te gebruiken. En na twee dagen ging mijn site dus op zwart. Kan zijn dat het toeval was en niets met de inschakeling van de 2FA te maken heeft maar ik vraag me dan toch af hoe het kan. Maar kan het zijn dat je om een aantal dagen de 2FA code te veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Is voor ons natuurlijk lastig te zeggen van een afstandje maar het lijkt mij niet dat wordfence er voor zorgt dat je website op zwart gaat zonder enige melding te geven. Dat in combinatie met wat je vertelt over malware zou ik zeer terughoudend zijn met verder gebruik van deze Wordpress installatie! Je zou eens kunnen kijken naar gebruik van een static site generator, daarmee wordt je site zo goed als onhackbaar!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOTver
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-12-2023
Is het niet zo dat je eigen IP geblocked is door te veel inlog-pogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@oadm Wat merkte je dan precies toen je site op zwart ging? Het kan ook dat er een fout in je site was die een error 500 gaf? Dus wees eens wat specifieker hierin?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1