Nest Mini command line

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 15:41
Ik ben een beetje klaar met mijn HomePods (geen Nederlandse ondersteuning, streamen loopt vaak spaak) dus heb ik van Sinterklaas 2 Nest Mini’s gekregen. Prima apparaten, ok de audio kwaliteit haalt het natuurlijk niet bij de HomePods, maar voor minder dan 10% van de prijs moet je niet zeiken. Waar ik naartoe wil is dat ik zoals mijn HomePods audio kan aansturen met een API. Ik heb best wat tijd gestoken in het controleren van synology audiostation via commando’s waardoor ze ‘s ochtends gaan spelen en gedurende de dag stations en volume wisselen zonder daar omkijken naar te hebben. Dit zou in principe wel met de mini’s lukken, echter lijkt het erop dat het mislukken van de streams wel eens aan de software (audiostation) zou kunnen liggen en synology heeft hier nog geen oplossing. Ik zou dus eigenlijk graag met command line commando’s de mini’s aan willen sturen. Ik heb gevonden dat ze een verborgen en niet gedocumenteerde API hebben, maar dit is meer om informatie op te halen, alarmen in te stellen, maar niet om te zeggen “hé google, speel q music”. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er een manier waarmee ik het apparaat tegen zichzelf kan laten praten zodat hij tegen zichzelf zegt dat hij de radio aan moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:43
Niet de beste of mooiste oplossing, maar wellicht is het een idee om met een arduino/r pi/whatever en een speakertje (opgenomen/computer) stem-commandos af te laten spelen via een api?