Stuck in 1024x768 of 800x600

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Mijn vraag

Zoals de titel zegt ik boot pc vanavond en zie dat ik geen 1080p kan kiezen ( heb een 1080p 144hz scherm ) en kan enkel 768 of 600p kiezen hoe kom ik hier terug van af ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvidia gtx 1060 6gb
ASUS 144hz 1080p display

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Laatste Nvidia driver geïnstalleerd maar haalde niets uit na een reboot.
Toen dacht ik dat het misschien de displayport kabel is omdat die al een aantal jaartjes oud is dus trok deze eens uit de gpu achteraan en terug in maar nu krijg ik helemaal geen beeld meer.
Komt op het scherm no signal en de led van de monitor gaat terug naar oranje ipv wit ( dus scherm in stand-by)

Hoe kan ik er achter komen of het de kabel of de gpu is zonder elk gewoon klakkeloos opnieuw te kopen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12

Nibbz

Postmaster General

Nou een kabel zou niet zomaar de geest moeten geven. Zou je niet een kabel van een andere computer kunnen gebruiken?

Anders even de kaart uit je moederbord halen, en weer erin pluggen. Even kijken of alle kabels goed vast zitten.

Krijg je nog wel je bios scherm te zien? of gaat je scherm niet eens aan?

Mijn ATi Radeon 7970 had vergelijkbare klachten, en is daarna kort overleden. Hopelijk is dat bij jou niet het geval.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Ik heb display driver uninstall gerund om alle drivers te verwijderen en dan te rebooten en toen was 1080p weer een keuze in display settings in Windows maar zodra ik de laatste Nvidia driver install is het terug naar enkel 1024x768 of 800x600.

Ben verder al 30 min aan het lezen online maar op dit punt begin ik er gewoon aan te denken om windows opnieuw te installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12

Nibbz

Postmaster General

Display Driver uninstaller in safe mode uitvoeren

https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

owh wacht, dat had je al gedaan. Ja dan is windows herinstalleren geen gek idee.

[ Voor 24% gewijzigd door Nibbz op 30-01-2020 21:37 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:34
Aan de kant van de videokaart heb je het gecheckt, maar zit de kabel goed in de monitor?

Testen met een andere kabel. DP of HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Kijk eens in apparaatbeheer bij beeldschermen (niet beeldschermadapters)

Als daar een generic non pnp staat, daarvan de driver handmatig omzetten naar generic pnp (of indien beschikbaar de driver van asus inladen) en opnieuw opstarten.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1