Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Hi Tweakers,

Thanks!

[ Voor 107% gewijzigd door Dylannx3 op 31-01-2020 11:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 17:10
Dat verschilt per bedrijf én per persoon, plus dat je niet eens vertelt voor welke functie je solliciteert. Dus heel veel zinnigs kunnen we hier niet over zeggen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Lastig te zeggen met zo weinig informatie. Over het algemeen gaan ze in zo’n gesprek kijken of jij als persoon bij de functie past, en hoe eea concreet vormgegeven gaat worden.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
Hahn schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:07:
Dat verschilt per bedrijf én per persoon, plus dat je niet eens vertelt voor welke functie je solliciteert. Dus heel veel zinnigs kunnen we hier niet over zeggen ;)
Oops...ik heb gesolliciteerd voor de functie product owner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
Widow schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:08:
Lastig te zeggen met zo weinig informatie. Over het algemeen gaan ze in zo’n gesprek kijken of jij als persoon bij de functie past, en hoe eea concreet vormgegeven gaat worden.
In mijn optiek werd dit al uitgebreid besproken in het eerste gesprek..daarom is het dus nu ook zo lastig om te pijlen waar het zwaartepunt dan ligt. Een arbeidsvoorwaarde gesprek is denk ik niet van toepassing, omdat na het tweede gesprek nog een persoonlijkheidstest komt. Misschien handig om te weten. Door te solliciteren op deze functie sla ik wel een schaal over en kom ik hiermee twee schalen bovenop mijn huidige functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dylannx3 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:10:
Oops...ik heb gesolliciteerd voor de functie product owner.
Dan is het zeker een vrij grote organisatie dat er een specifieke functie voor is ?

Bij ons worden die onderverdeeld als taak van key user of iemand anders die een meer dan standaard affiniteit heeft met de betreffende applicatie.

Tja. advies, geef vooral aan wat jij verwacht van de functie zodat er niet achteraf verkeerde aannames zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
DukeBox schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:14:
[...]

Dan is het zeker een vrij grote organisatie dat er een specifieke functie voor is ?

Bij ons worden die onderverdeeld als taak van key user of iemand anders die een meer dan standaard affiniteit heeft met de betreffende applicatie.
:? Product Owner is vrijwel hetzelfde als een projectmanager, iemand die vanuit de businesskant beslissingen neemt dus. Waar jij het volgens mij over hebt is iemand die 'ownership' neemt vanuit development, wat heel wat anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
DukeBox schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:14:
[...]

Tja. advies, geef vooral aan wat jij verwacht van de functie zodat er niet achteraf verkeerde aannames zijn.
Tussen het eerste gesprek en het tweede gesprek heb ik samen met de materiedeskundige "meegelopen". Het was eigenlijk meer een infosessie voor mij. Hij gaf uitgebreid uitleg over de afdeling en zijn functie. Dus ik weet al aardig wat er van deze functie verwacht wordt, natuurlijk niet tot in de details, maar op hoofdlijnen is het vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Dylannx3 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:06:

Hebben jullie enig idee waar het zwaartepunt dan ligt bij zo'n gesprek?
Waarschijnlijk ging het in je eerste gesprek over de functie en inhoud, dan gaat het wellicht nu over jouzelf. Of je bij het team past ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hi Tweakers,

YAY! Ik heb het eerste gesprek overleefd en mag volgende een tweede gesprek voeren. Het eerste gesprek werd gevoerd met HR-recruiter, toekomstige manager en een materiedeskundige..

Het gaat om een interne sollicitatie en mijn gesprekspartner voor het tweede gesprek is een MT (management team) lid en heeft niet direct iets met mijn afdeling zelf te maken.

Ik heb de HR recruiter gebeld, maar zij zei dat het gesprek volledig aan mijn gesprekspartner overlaat.Hebben jullie enig idee waar het zwaartepunt dan ligt bij zo'n gesprek?

Any tips and trucs?

Thanks!
Aangezien het intern is, waarom zoek je geen contact op met je gesprekspartner? Simpel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Hahn schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:16:
:? Product Owner is vrijwel hetzelfde als een projectmanager,
Dat zijn bij ons 2 compleet verschillende taken/functies. Het kan in een enkel geval voorkomen dat een Project Manager ook Product Owner is maar dat komt echt zelden voor, merendeel omdat de Project Managers veelal extern zijn.

Er zijn wel wat grijze gebieden maar dat geld ook voor een Product Manager.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 30-01-2020 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
Droefsnoet schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:17:
[...]

Waarschijnlijk ging het in je eerste gesprek over de functie en inhoud, dan gaat het wellicht nu over jouzelf. Of je bij het team past ofzo.
In het eerste gesprek kwamen deze drie onderwerpen ook ter sprake. Ze probeerde aan de hand van casussen/scenario's achter mijn persoonlijkheid/karakter/kunde te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
HyperTrophy schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:17:
[...]

Aangezien het intern is, waarom zoek je geen contact op met je gesprekspartner? Simpel toch?
Dit is ook mijn eerste interne sollicitatie, geen idee of dit wel toepasselijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dylannx3 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:21:
[...]

Dit is ook mijn eerste interne sollicitatie, geen idee of dit wel toepasselijk is?
Hangt ervanaf hoe open het bedrijf / de persoon is natuurlijk. En anders bereid je je gewoon algemeen voor op alle competenties, op alle cliche vragen, op de motivatie, op de 'waar zie je jezelf over 5 jaar' en vis je bij anderen hoe je je op een gesprek met hem moeten voorbereiden.

Dit is echt het betere glazenbollenwerk zo :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Als Product Owner zal het je taak worden om te communiceren, veel en goed communiceren. Dus contact leggen met degene die je gaat interviewen, voordat het gesprek plaatsvindt, zou in je voordeel kunnen werken, mits je het slim aanpakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

^ En daarnaast moet je ook heel goed overweg kunnen met het beredeneren van kosten/baten en andere resources.
Hangt een beetje af van hoe informeel e.d. het bedrijf is

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 30-01-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylannx3
JvS schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:29:
[...]

Hangt ervanaf hoe open het bedrijf / de persoon is natuurlijk. En anders bereid je je gewoon algemeen voor op alle competenties, op alle cliche vragen, op de motivatie, op de 'waar zie je jezelf over 5 jaar' en vis je bij anderen hoe je je op een gesprek met hem moeten voorbereiden.

Dit is echt het betere glazenbollenwerk zo :o
Dit ga ik zeker ook doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@Dylannx3 Jij kent het bedrijf beter dan wij hier (of je moet toevallig een collega treffen :p)
Maak je niet al te druk, doe gewoon zoals je altijd doet want zo zal je ook de functie moeten vullen ;)
Succes !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylannx3
DukeBox schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:34:
@Dylannx3 Jij kent het bedrijf beter dan wij hier (of je moet toevallig een collega treffen :p)
Maak je niet al te druk, doe gewoon zoals je altijd doet want zo zal je ook de functie moeten vullen ;)
Succes !
Thanks voor je feedback :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 15:40
Ik heb de HR recruiter gebeld, maar zij zei dat het gesprek volledig aan mijn gesprekspartner overlaat.Hebben jullie enig idee waar het zwaartepunt dan ligt bij zo'n gesprek?
Heb je je eigen post wel doorgelezen? Hoe de heck moet iemand hierop reageren? :D

Pas je OP ff aan met alle relevante info.

[ Voor 5% gewijzigd door Hydra op 30-01-2020 19:42 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je komt nu niet echt sterk over, als dat zich in de werkelijkheid ook zo vertaalt... dan zou ik je zeker adviseren om gewoon die persoon op te zoeken binnen je bedrijf en bevragen naar het komende gesprek.
Pagina: 1