Als klant van Tele2 ben je gebonden aan een MediaAccess TG789bvn die in verbinding staat met mijn Synology DS215+. De MediaAcces heb ik zo ingesteld dat verschillende poorten staan doorgestuurd naar de Synology en dat de Synology onderdeel is van de DMZ. Hierdoor staat deze poorten open wat nodig is om een eigen website en mailserver te hosten. Daarnaast heb ik de DNS-records zo ingesteld dat bij het resolven van mijn domeinnaam het externe ip-adres van mijn MediaAcces komt. So far, so good.
Toch krijg ik een "err_connection_timed_out" wanneer ik naar mijn website wil gaan. Er lopen geen extra processen op de NAS die voor een overload kunnen zorgen.
Bovenstaande is wanneer ik geen VPN-verbinding aan heb staan op mijn Synology. Zodra ik mijn VPN aan zet krijg ik al een melding dat mijn poorten dicht staan (ook al check ik dit met het externe adres van de MediaAcces).
De gewenste situatie is dat alle programma's die op mijn NAS draaien via de VPN het internet op gaan en dat verkeer dat via mijn website binnenkomt braaf naar mijn NAS wordt gestuurd zodat zij de website kunnen benaderen.
Vragen:
Alvast bedankt,
Toch krijg ik een "err_connection_timed_out" wanneer ik naar mijn website wil gaan. Er lopen geen extra processen op de NAS die voor een overload kunnen zorgen.
Bovenstaande is wanneer ik geen VPN-verbinding aan heb staan op mijn Synology. Zodra ik mijn VPN aan zet krijg ik al een melding dat mijn poorten dicht staan (ook al check ik dit met het externe adres van de MediaAcces).
De gewenste situatie is dat alle programma's die op mijn NAS draaien via de VPN het internet op gaan en dat verkeer dat via mijn website binnenkomt braaf naar mijn NAS wordt gestuurd zodat zij de website kunnen benaderen.
Vragen:
- Hebben jullie een suggestie om mijn website bereikbaar te maken? Dit ongeacht de VPN-verbinding
- Is mijn gewenste situatie uberhaupt mogelijk?
- Zou dit mogelijk zijn wanneer ik de MediaAcces in 'bridge' zet met een USG en unmanaged switch?
Alvast bedankt,