New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Verwijderd
Ik had een SCSI (slot)cooler. Die kon ik gewoon omdraaien. Dus dat dat ding achter je kast zit ipv erbinnen. Dat ding blaast dan in je kast ipv lucht uit je kast. Misschien kan dat met zo'n slotcooler ook?
En anders draai je toch de stroomdraadjes om (als het omdraaien van de fan niet lukt).
Do as I say, don't do as I do.
Verwijderd
Het is geen wisselstroomventilator hoorOp vrijdag 03 augustus 2001 11:54 schreef Bart-01 het volgende:
En anders draai je toch de stroomdraadjes om (als het omdraaien van de fan niet lukt).
Verwijderd
LOL
Natuurlijk werkt het omdraaien van de draadjes niet.
Maar je schroeft de slotkoeler gewoon uit elkaar en draait de fan om..
Natuurlijk werkt het omdraaien van de draadjes niet.
Maar je schroeft de slotkoeler gewoon uit elkaar en draait de fan om..
??? als ik de draden van mij 92mm casefan omdraai gaat hij zuigen i.p.v. blazen.Op vrijdag 03 augustus 2001 11:59 schreef igor het volgende:
[..]
Het is geen wisselstroomventilator hoor
Nee, het is namelijk een radiale fan, en die kan alleen maar aanzuigen aan de brede kant.Op vrijdag 03 augustus 2001 12:06 schreef Reverse het volgende:
zou dat gewoon kunnen met die draaitjes om te draaien ?
code:
1
2
3
4
5
| || ||
\/ \/
----------------------
<= |
---------------------- |
Andersom kan gewoon niet. Zo is die fan nou eenmaal gebouwd.
Net even met wat andere fans uitgeprobeerd, nee het werkt NIET door de draden om te draaien, als je wilt dat hij niet zuigt maar blaast, dan zul je de fan zelf om moeten draaien.
En zelfs dan werkt het niet. Een radiale fan (die in die slotkoelers gebruikt worden) hebben het principe dat ze lucht aanzuigen aan de bovenkant van de fan dmv een trommel en deze aan de zijkant naar buiten blazen. (zie mijn plaatje in een vorige post in deze draad) Dus het omdraaien van de fan zal niets uitmaken.Op vrijdag 03 augustus 2001 12:18 schreef Bart-01 het volgende:
Net even met wat andere fans uitgeprobeerd, nee het werkt NIET door de draden om te draaien, als je wilt dat hij niet zuigt maar blaast, dan zul je de fan zelf om moeten draaien.
Wat je wel kan doen is de volledige unit omdraaien, dus dan komt de slotkoeler aan de buitenkant van de kast te hangen en de uitlaat van de blower komt dan tegen de kast aan te zitten met de luchtstroom naar binnen gericht.
Da's dus blijkbaar niet echt mogelijk; bedankt voor de reacties allemaal
Obsidian: Interessante oplossing. Maar hoe zou je de powerkabel dan moeten laten lopen.
Dat probeer ik wellicht uit! Ik post de resultaten hier dan wel.
Obsidian: Interessante oplossing. Maar hoe zou je de powerkabel dan moeten laten lopen.
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
De stroomkabel is nog niet zo'n heel groot probleem, groter probleem is de bevestiging van dat ding aan je kast.Op vrijdag 03 augustus 2001 12:50 schreef ijzer7 het volgende:
Da's dus blijkbaar niet echt mogelijk; bedankt voor de reacties allemaal
Als je dat weet kan je vast nog wel een gaatje vrijlaten om de kabel door naar binnen te leiden.
Pagina: 1