Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-02 16:35
Goede namiddag ,

Een 2 jaar geleden kocht ik in promotie 2 smartphones van Wiko, de Wiko Rainbow Jam 4G .Ik nam 1 toestel in gebruik en de andere bleef netjes in de gesloten , gesealde doos zitten.Een paar maand geleden kwam de kleinzoon hier , en ik dacht ik geef de smartphone maar aan hem. Dus doos open, batterij geplaatst ,oplader op het net 220 volt , deed even een zooommm geluid, gaf batterij indicatie en de lading begon .Nadien simkaart geplaatst , toestel aangezet ...wat al niet vlot verliep , foto genomen , toestel terug uitgezet .Nadien was het niet meer mogelijk om de Wiko terug op te zetten !! Meerdere keren geprobeerd ,batterij er even uit en terug geplaatst , aanzetten lukt niet meer , lader aangesloten ..terug even het zoom geluid ,scherm geeft de batterij en dat is het dan .En ja ....ondertussen de waarborg verlopen , contact met Wiko via mail lukt niet.

Heeft er iemand een idee , wat ik nog kan proberen om dat ding toch aan te kunnen zetten ?

grt,

françois

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@51FRANCOIS ik kan mij voorstellen dat de accu na die lange tijd is overleden, kan je de accu's eens uitwisselen en kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Tevens is Wiko niet meer actief in Nederland, dit ter info.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Waarschijnlijk is de accu te leeg, dat hebben wij in onze verzameling klassieke toestellen (die dus al jaren niet meer gebruikt zijn) ook weleens gehad. Vaak nog kunnen redden, door heel lang aan de lader te laten, soms hielp dat helaas ook niet meer.
Wanneer de accu nog 'n heel klein beetje power heeft, dan verbruiken jullie dat kleine restje ook nog, door herhaalde opstartpogingen, foto maken, etc. Bij een bijna lege accu kan dit leiden tot diepte-ontlading, en dan is ie meestal echt dood.
Laat hem eerst eens rustig 24 uur aan de lader liggen, dus zonder er iets mee te doen.

Eventueel, zoals rens-br al aangaf, de accu's omwisselen, om uit te sluiten, dat de telefoon zelf defect is.
Maar na jaren ongebruikt in doos, zonder tussendoor even bij te laden, is de kans heel groot, dat 't aan de accu ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Marly op 30-01-2020 23:34 ]