Vanmorgen begroette Mijn ING me met de boodschap dat ik binnenkort geen SMS meer kan gebruiken als 2FA.
Tot zo ver geen verrassing, ik kom regelmatig even onder mijn steen vandaan en ik had al meegekregen dat het anders ging worden
Wat me echter verbaasde was dat ik moet kiezen tussen de app op mijn telefoon / tablet OF de ING Scanner, allebei kan niet.
Ik heb al heel lang de gewoonte om bij elke app die me aangeboden wordt me af te vragen welk probleem het oplost, waarom het goed zou zijn voor mij en waarom voor de aanbieder.
Daar achteraan komen dan nog vragen over security en privacy, per saldo heb ik dus maar heel weinig apps op mijn telefoon
Mijn standaard vragen loslatend op het ING app voorstel was het al snel duidelijk dat ik zou kiezen voor de scanner.
Maar terug naar de keuze.
Allebei (app en scanner) kan niet?
Stel ik kies voor app.
Stel ik laat mijn telefoon vallen, scherm stuk, kan er niets meer mee.
Dan wil ik misschien wel een nieuwe telefoon kopen via internet.
Maar om die te betalen heb ik mijn telefoon nodig…..
Welk genie heeft dit bedacht?
Of mis ik nu iets?
Dat het anders kan laat bijvoorbeeld ASN zien.
Daar kun je hun digipas en de app allebei gebruiken.
Sterker nog: om de app te activeren heb je de digipas nodig.
Overigens gebruik ik die app niet, dit voorbeeld dient slechts als illustratie.
Tot zo ver geen verrassing, ik kom regelmatig even onder mijn steen vandaan en ik had al meegekregen dat het anders ging worden
Wat me echter verbaasde was dat ik moet kiezen tussen de app op mijn telefoon / tablet OF de ING Scanner, allebei kan niet.
Ik heb al heel lang de gewoonte om bij elke app die me aangeboden wordt me af te vragen welk probleem het oplost, waarom het goed zou zijn voor mij en waarom voor de aanbieder.
Daar achteraan komen dan nog vragen over security en privacy, per saldo heb ik dus maar heel weinig apps op mijn telefoon
Mijn standaard vragen loslatend op het ING app voorstel was het al snel duidelijk dat ik zou kiezen voor de scanner.
Maar terug naar de keuze.
Allebei (app en scanner) kan niet?
Stel ik kies voor app.
Stel ik laat mijn telefoon vallen, scherm stuk, kan er niets meer mee.
Dan wil ik misschien wel een nieuwe telefoon kopen via internet.
Maar om die te betalen heb ik mijn telefoon nodig…..

Welk genie heeft dit bedacht?
Of mis ik nu iets?
Dat het anders kan laat bijvoorbeeld ASN zien.
Daar kun je hun digipas en de app allebei gebruiken.
Sterker nog: om de app te activeren heb je de digipas nodig.
Overigens gebruik ik die app niet, dit voorbeeld dient slechts als illustratie.
Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe