Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gat boren trapgat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ant0nette
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 03-02 01:37
Hoi allemaal,

Misschien een beetje een rare vraag, maar ik wil heel graag een groot wandkleed/poster in mijn trapgat ophangen, maar het is onmogelijk om een gat te boren in de muur, simpelweg omdat ik er niet bij kan.

Het is een gedraaide trap, dus het is ook niet mogelijk om er een normale ladder op te zetten (zonder levensbedreigende capriolen in ieder geval).

Nu heb ik al over lijmspijkers etc. nagedacht maar deze lijken mij niet sterk genoeg omdat de ondergrond behang is en ze er na verloop van tijd altijd weer afvallen.

Ik vraag het een beetje tegen beter weten in, maar heeft iemand een ingenieus idee om op afstand een gat in een betonnen muur te kunnen boren?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Antonette

Alle reacties

• niek_nijmegen
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:49
Kun je eventueel wel iets in het plafond schroeven?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 03-04 18:24
Met een foto wordt het een stuk duidelijker

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kunt er niet bij omdat het te hoog is?

Een foto zou inderdaad helpen, misschien kun je een grote plank over het trapgat leggen?

[Voor 52% gewijzigd door Marzman op 30-01-2020 13:17]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op afstand boren lijkt me een uitdaging. Pak maar eens een stok van 2 meter lang, en probeer daarmee te mikken op een puntje van een paar mm doorsnede, dat gaat heel lastig worden.

Kun je niet een steiger(tje) bouwen op je trap? Dan kun je de hoogte in, en sta je toch recht en kun je gewoon boren.

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

Toch maar steiger bouwen met wat planken vanaf de bovenste trede tot op wat balken op een van de onderste treden. Goed vast schroeven en klemmen met lijmtangen. 112 onder de sneltoets, 2 onderbroeken aan en gaan d:)b

Ik ben tof want van meuk die ik gekocht heb maak ik een lijstje in mijn handtekening!

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:22
Er is altijd een manier te bedenken om ergens bij te kunnen. Vraag is alleen of je het dat waard vind om te gaan doen.

Als ik je verhaal goed lees, wil je iets ophangen in het trapgat, maar kom je er niet bij omdat je bijv. niet je ladder tegen de muur kunt zetten (want, trap). Maar je kan ook een "steiger" neerzetten, maar dat kost euro's.

Vraag is dus, hoe graag wil je dat schilderij / poster / wandkleed op die plek hebben?
Zullen vast wel wat kleine doe-het-zelf klussers zijn, die een gaatje voor je willen boren en dat op een (voor hun) veilige manier kunnen.

Mag het niks kosten, tja dan gaat het wat lastiger worden...

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 05:09
Welke hoogte?

• IceM
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:21
Kun je een foto posten? Ik heb zelf een telescoopladder gebruikt om op "onbereikbare" plekken in mijn trappengat te komen (op een veilige manier).

...

• Robberto
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03-04 18:45
Je bent natuurlijk niet de eerste met dit probleem.
Zo zoiets nemen: https://www.boels.nl/hure...dders-trappen/plateautrap of een van de andere oplossingen.

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Ladder klem zetten tussen bovenste trede en muur? Bij een dichte trap werkt dat als een tierelier.
Bij een trap met een traphek rondom kan je wellicht wat balken over het traphek leggen, dat afdekken met hout (vastschroeven) en daar een trap op zetten.

Beide opties heb ik zelf meerdere malen toegepast, staat als een huis.

• Dekaasboer
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 02-04 21:45
Is een betonhaak een optie? Als je direct beton onder dat behang hebt

https://www.gamma.nl/asso...x1-7-cm-5-stuks/p/B457905

Je hebt ze in verschillende maten je hamert ze vast.

[Voor 15% gewijzigd door Dekaasboer op 30-01-2020 20:23]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• JBplap
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 03-04 14:14

JBplap